Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pynter du juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Når pyntes juletreet hjemme hos deg?
1. desember/ første helgen i advent 4 2,47%
Andre helgen i advent 1 0,62%
Tredje helgen i advent 5 3,09%
Fjerde helgen i advent 14 8,64%
22. desember 16 9,88%
23. desember 102 62,96%
Det varierer veldig fra år til år 20 12,35%
Har ikke juletre 0 0%
Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-15, 16:24   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når pynter du juletreet?

To år siden forrige poll, og da er det lov med en ny.

Jeg er vokst opp med pynting av juletre på lille julaften, det er mannen også - så vi har bevart den tradisjonen i egen familie. Nå skal vi være borte flere dager i romjula og jeg er så glad i juletre og vil gjerne ha mer glede av det - så nå vurderer jeg å foreslå at vi pynter treet siste helgen før jul.

Jeg har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig å pynte treet tidligere i desember og lurer på når du pynter ditt juletre?

Gammel 10-12-15, 16:25   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du juletreet?

Vi pynter lillejulaften. Både jeg og mannen er oppvokst med det, og synes det er en grei tradisjon å ta videre.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 16:29   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det passer en eller annen gang mellom 19. og 24. desember.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 16:29   #4
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Mamma og pappa pynta treet etter leggetid på lille julaften da vi var små. Husker godt den deilige følelsen som var nesten magisk da jeg kom opp trappa og så juletreet for første gang! 🎄 💕

Vi har pleid å pynte 23.des, men har tenkt å starte ny tradisjon og bli ferdig med alt den 22.

Gammel 10-12-15, 16:40   #5
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Av og til pynter jeg 1.desember, som oftest en eller annen gang innen den 15. ihvertfall. Tar det når det passer best og jeg har lyst, har ikke noe jeg MÅ gjøre til faste tider, annet enn å tenne lys adventssøndagene. I år blir det nok juletrepynting til helgen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 16:46   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille julaften ettermiddag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 16:56   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pynter i starten av desember og hiver det ut 1. nyttårsdag. Desember er julemåneden for oss og ikke til midten av januar. Da er jeg veldig fornøyd av julen.

Jeg kommer fra et hjem hvor mamma pyntet 23. desember og hadde julen til 20. dag jul.

Vi har ikke ekte tre da, bøtt a very american style kan man si.

Gammel 10-12-15, 17:12   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille julaften, ikke sjelden med litt overgang til selve julaften. Da kommer all julepynt fram - starter ikke tidligere i adventstida.

Gammel 10-12-15, 17:17   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ingen fast dato, men helt i begynnelsen av desember. Da kommer all julepynten fram.
Desember er mørk og trist, og når jeg først skal bruke masse tid og krefter på å pynte så kan pynten godt være framme lenger enn akkurat bare i jula syns jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 17:28   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter 23. desember - jeg synes hele poenget med jul er å bygge opp forventninga fram til da, og så begynner vi med et smell på julaften og slapper av og koser oss uka etter. Romjula er det deiligste med hele jula.

Gammel 10-12-15, 17:30   #11
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg er oppvokst med at treet pyntes lille julaften og har fortsatt med det. Her i huset kommer det ikke juleting på plass før det faktisk er jul, vi liker å ha det sånn.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 17:44   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

23.desember de fleste år, av og til 22.
desember. I år blir det en busk på sjenk en (valp, mye folk og liten stue). Så får se når vi pynter den. Den ble kjøpt inn i går.

Gammel 10-12-15, 17:45   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer ikke veldig, men en gang rundt 20.-22 desember. Det kommer litt an på når vi sager det ned, og det igjen kommer an på været.

Gammel 10-12-15, 18:23   #14
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Lille julaften her. Eg vil la advent vere ei tid med forventning mot det som kjem. Eg vil ikkje vere lei av jula når den begynner. Ser at fleire og fleire pynter tidlegare, for nesten å kaste ut jula 2. juledag. Slik vil ikkje eg ha det.

Gammel 10-12-15, 18:35   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

22. Før pyntet vi lille julaften, men nå har vi begynt å gjøre det dagen før. Lillejulaften har vi ca 30 stykker på grøt her, så greit med alt som er ferdig

Gammel 10-12-15, 18:35   #16
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vanligvis 23. desember, men jeg skal på nattevakt da så da pynter vi det nok en dag før eller når det måtte passe.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 18:41   #17
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg driver ikke med advent jeg da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 18:52   #18
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det varierer, om enn ikke veldig. Før vi begynte å feire jul hjemme hos oss selv, pyntet vi det ofte litt tidligere, siden vi dro vekk noen dager før jul og ville ha litt julestemning før vi dro og når vi kom tilbake. Nå har vi feiret hjemme de siste tre julene, og da har vi pyntet lille julaften, såvidt jeg husker (småbarnsboble). I fjor var eldstejenten litt mer aktivt med, det er koselig. Hjemmefra er jeg vant med at vi hadde på "Kvelden før kvelden" eller hva det nå het på 80- og 90-tallet mens vi pyntet, men med små barn gjør vi det på ettermiddagen. Så lager jeg dekorasjoner og fikser småting mens NRK ruller og går.

Gammel 10-12-15, 18:56   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det har variert veldig. Det begynte med lille julaften, men siden jeg fjerner treet første nyttårsdag har jeg hatt lyst til å ha det litt lenger. Så det har forflyttet seg litt for hvert år. Nå har jeg landet på at Luciadagen er en fin dag. Ikke for tidlig, og ikke for sent. Så treet skal pyntes på søndag.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 19:02   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både mannen min og jeg er vokst opp med at juletreet blir pyntet lille julaften, så det har vi ført videre hos oss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.