|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julegaveannonser på Finn
Nettopp. Barna mine har ikke mobil, nettbrett eller andre dyre ting på ønskelisten, men det er jo fordi de allerede eier det. Ikke nyeste eller dyreste modell, men det er helt uaktuelt at vi oppgraderer når de allerede _har_ så de klarer seg. Jeg går ut ifra at barna til de foreldrene som legger ut sånt ikke har f.eks mobil fra før, og synes ikke det er merkelig overhodet at de ønsker seg det samme som jevnaldrende har. Hadde det stått at "stakkars Kari (9) har bare en gammel, arvet iphone 5, men ønsker seg så sårt en iphone 6" så hadde jeg også syntes det var litt rart, men jeg har ikke sett noe som ligner på det i noen av disse annonsene.
![]() |
#42 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De er veldig aktive her i byen også. Skal opp med mat og noen gaver neste uke tenkte jeg. De gjør så mye bra for dem som trenger det.
![]() |
#43 |
Epikur
|
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnJeg tenker det er litt som de man ser i Luksusfellen. Eller som vi har diskutert tidligere; "summen av FP". Man ser at noen har iphone6, andre har nye salomski, atter andre har PC. Man antar at alle andre har alt dette. Det som er sannheten er at de fleste som har helt ok økonomi er nødt til å prioritere bort ting for å kunne ha råd til andre ting. Vi har helt ok økonomi, men går for arvetøy, brukte slalomski, en ipad på deling, arvetelefoner til ungene, restemat to ganger i uken og samme vinterjakke i flere år.
![]() |
#44 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnJeg svarte faktisk på en sånn annonse der gutten i huset ønsket seg lego. Fikk til svar at om jeg kunne sortere slik at alle delene faktisk var med, samt byggeanvisning så ville hun ha det. Jeg svarte at jeg har 5kg lego samlet. Neitakk, fikk jeg tilbake. Hun ville heller vente til noe bedre ble tilbudt |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Sv: Julegaveannonser på FinnDet jeg ikke forstår, er alle som snakker om seg selv og egne prioriteringer. Det føles annerledes å prioritere å arve klær framfor å kjøpe nytt, når man har et reellt valg. Når man kan kjøpe nytt pentøy til jul f.eks. Eller kan si at "ok, barna mine arver alt av tøy, men vi kan reise på ferie og spise ut innimellom." Det er noe helt annet enn å måtte arve tøy og likevel ikke kunne reise på ferie. Å være i en sånn situasjon midlertidig fordi man er student, kan heller ikke sammenliknes med å vite at ungene dine skal ha det sånn hele oppveksten.
![]() |
![]() |
#46 |
Drømmer
|
Det var litt spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 08-12-15 kl 14:17. Årsak: rubbe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Librocubicularist
|
Eg har jo kjøpt all duploen, brio-toga og playmoen til Ungen på den måten. Det er sånn det er å kjøpe brukt.
![]() |
![]() |
#49 |
Librocubicularist
|
Eg skjønner veldig godt kva du seier og eg veit veldig mykje om å vere den eine som ikkje har det Alle Andre har, gå i arvetøy og verken ha råd til eller få lov til mykje av det dei andre gjorde i oppveksta, alltid reise på ferie til besteforeldre og så vidare. Og eg veit at det kan ikkje sidestillast med å ha midlertidig dårleg økonomi ein periode. Så klart det er noko heilt anna enn å velje å kjøpe brukte leiker av miljøhensyn, slik vi gjerne gjer.
![]() |
![]() |
|
|