|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Har du én eller fjerne adventstjerner? | |||
| Jeg har kun én |
|
42 | 27,81% |
| Jeg har 2-3 |
|
63 | 41,72% |
| Jeg har 4-5 |
|
14 | 9,27% |
| Jeg har over 5 |
|
7 | 4,64% |
| Jeg har ingen adventstjerner i vinduene |
|
25 | 16,56% |
| Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Er du adventstjernepurist?Jeg har to, en på hver side av huset.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du adventstjernepurist?Staken vår får vi ikke lyspærer til lenger så den må pensjoneres. Litt synd siden den er ganske fin. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du adventstjernepurist?Jeg har hverken stjerne eller stake. Stjerne på grunn av brannfaren, og ikke stake fordi jeg ikke vil ha mer som må oppbevares i huset. Istedenfor har vi sånne lysnett som vi henger i vinduene, det fleste av dem er med små stjerner.
|
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du adventstjernepurist?Jeg er usikker på om en mener bare stjerne eller adventstaker og annen lysende pynt. Her mener jeg at "less is boring" så lenge det ikke blinker i mangefargete dingser. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du adventstjernepurist?Jeg mener stjerner.
|
|
|
#69 |
|
|
Sv: Er du adventstjernepurist?
Åååå! Akkurat sånn som jeg synes er fint og gir julestemning. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du adventstjernepurist?Jeg liker symmetri, så jeg har to stjerner i stuevinduene. Og ei i kjøkkenvinduet, som blir på andre siden av huset. Har ingen tradisjonell adventsstake, men et luciatog med lys i vinduet. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Mar 2013
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du adventstjernepurist?Vi har 3
|
|
|
#72 |
|
By the Sea
|
Re: Er du adventstjernepurist?Kan aldri bli for mye lys!
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du adventstjernepurist?Jeg er vel ikke purist noe som helst og blåser i "regler", hva som passer seg i advent, religiøse fargevalg og annet som kunne tenke seg å begrense min smak og behag. Jeg har en lysende stjerne, en indisk stjerne foreløpig uten lys, og ingen av de lysestakegreiene. Det eneste stedet jeg har sett dem og virkelig likt dem var i en stor Stockholmsbygård fra 30-tallet hvor det sto en sånn i alle vinduene. Vi snakker flere hundre. Det var stilig.
|
|
|
#74 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Jeg har adventslys i alle vinduene i1. etg, oppe på barnerommene kommer det opp kuler med lys når jeg gidder å komme meg på loftet.
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er du adventstjernepurist?Tre elektriske stjerner, tre kuler, en stjerne med telys.
|
![]() |
|
|