|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Har du én eller fjerne adventstjerner? | |||
| Jeg har kun én |
|
42 | 27,81% |
| Jeg har 2-3 |
|
63 | 41,72% |
| Jeg har 4-5 |
|
14 | 9,27% |
| Jeg har over 5 |
|
7 | 4,64% |
| Jeg har ingen adventstjerner i vinduene |
|
25 | 16,56% |
| Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Da jeg hadde stjerner som virket hadde jeg en på hver side av huset. Nå har jeg om jeg gidder å gå opp på loftet i kveld adventsstake og lilla lys/lilla engel.
|
|
|
#22 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en adventstjernepurist?Ei lita søt stjerne, og to tre elektriske stakar, og to adventslysdekorasjoner.
|
|
|
|
#23 |
|
Textrovert
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Jeg har ikke stjerne. Bare sjuarmet adventsstake og to lyssnøkuler til å henge i vinduet.
|
|
|
#24 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Er du en adventstjernepurist?Vi har en i stua og to i kjellerstua.
|
|
|
#25 |
|
Audacious
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Jeg markerer ikke advent, og har verken adventsstake, sjuarmede lysestaker eller stjerner. Min eks-svigermor og hennes mor ga meg tilsammen tre adventsstjerner, så ga de opp. Men det slår meg at dersom "regelen" er om én stjerne fordi det var én stjerne som viste vei, så er jo det allerede overskredet dersom alle naboene i gata har hver sin, de vise mennene er allerede grundig forvirret.
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du en adventstjernepurist?
Er det nå jeg skal sende bilde av min som henger til ene siden i et av mine vinduer og hvor huset ikke har noen symetri? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
By the Sea
|
Re: Sv: Er du en adventstjernepurist?
Ikke regel -"regel".
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Jeg er svak for alt som gir ekstra lys, så vi har en stjerne på kjøkkenet og en på stuen, i tillegg til lys i flere andre vinduer og i et tre utenfor. Ingen sjuarmet lysestake, men en eller to adventstaker inne. :inkonsekvent ateist:
|
|
|
|
#29 |
|
bits and pieces
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Fram til for 3 år siden hadde jeg bare en stjerne og en syvarmet lysestake. Det har nå økt til to stjerner og en lysestake. Det er maks av hva det er plass til her.
|
|
|
|
#30 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Er du en adventstjernepurist?Jeg hadde en egen stjerne i julevinduet mitt da jeg vokste opp, så "bare en stjerne per hus" må være en nymotens oppfinnelse.
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Jeg har stjerner i godt over halvparten av vinduene. Så ikke purist sånn egentlig. Men grep meg selv i å forklare minstepia at den forseggjorte i sølv var den "ordentlige" og som derfor var den som ble flyttet til juletreet på lillejulaften.
|
|
|
#33 |
|
By the Sea
|
Re: Er du en adventstjernepurist?Minerva
|
|
|
#34 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Min mor var veldig opptatt av at det kun var lov med en "Betlehemstjerne". Hun hadde flere staker, men kun en stjerne. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Jeg startet en slik tråd for flere år siden. Den gangen var jeg purist, tror jeg, men ble antakelig oppfattet som så sneipete at jeg nå strør om meg med diverse lys både her og der.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Er du en adventstjernepurist?Vi har én stjerne i huset, og én i loftvinduet i garasjen. Og så har vi rikelig med lysring og lyskuler utenom. Bruke å ha flere syvarmede lysestaker også, men i år var det kun to av dem som virket. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Er du en adventstjernepurist?Har hverken stjerne eller stake. Men jeg har en sånn lyskrans hengende i et vindu. Kunne egentlig tenkt meg noe sånt i et vindu i stua også. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Har egentlig bare en stjerne, den var enormt stor og vakker, men en eller annen tok livet av den i fjor. Nå har vi hengt opp noen "snøkuler" i tre andre vinduer, og så lurer jeg faktisk på om jeg skal kjøpe meg en sånn stjerne på fot som erstatning for dem store. Da kan vi ha den i et annet vindu og jeg trenger ikke demontere de lampene som vanligvis henger der.
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en adventstjernepurist?Vi har kun en orange papirstjerne fra 70- tallet. I tillegg har vi adventstaken med fire lilla lys og et englespill. Kongerøkelsen får vente en stund til.
|
|
|
#40 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er du en adventstjernepurist?Er det liksom en regel for det også, nå?
|
![]() |
|
|