Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er du adventstjernepurist?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du én eller fjerne adventstjerner?
Jeg har kun én 42 27,81%
Jeg har 2-3 63 41,72%
Jeg har 4-5 14 9,27%
Jeg har over 5 7 4,64%
Jeg har ingen adventstjerner i vinduene 25 16,56%
Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-15, 23:56   #21
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en adventstjernepurist?

Da jeg hadde stjerner som virket hadde jeg en på hver side av huset. Nå har jeg om jeg gidder å gå opp på loftet i kveld adventsstake og lilla lys/lilla engel.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 00:02   #22
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ei lita søt stjerne, og to tre elektriske stakar, og to adventslysdekorasjoner.

Gammel 29-11-15, 00:04   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke stjerne. Bare sjuarmet adventsstake og to lyssnøkuler til å henge i vinduet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 00:21   #24
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en i stua og to i kjellerstua.

Gammel 29-11-15, 00:27   #25
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg markerer ikke advent, og har verken adventsstake, sjuarmede lysestaker eller stjerner. Min eks-svigermor og hennes mor ga meg tilsammen tre adventsstjerner, så ga de opp. Men det slår meg at dersom "regelen" er om én stjerne fordi det var én stjerne som viste vei, så er jo det allerede overskredet dersom alle naboene i gata har hver sin, de vise mennene er allerede grundig forvirret.

Gammel 29-11-15, 00:34   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har ikke noe midtstilt vindu, og ville fått nervøse rykninger om det bare skulle vært en stjerne i ett av sidevinduene.

Er det nå jeg skal sende bilde av min som henger til ene siden i et av mine vinduer og hvor huset ikke har noen symetri?

Jeg har ikke hørt om regelen, derfor eksisterer den ikke. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 00:34   #27
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Er du en adventstjernepurist?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Regel, liksom.

Ikke regel -"regel".

Gammel 29-11-15, 00:39   #28
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er svak for alt som gir ekstra lys, så vi har en stjerne på kjøkkenet og en på stuen, i tillegg til lys i flere andre vinduer og i et tre utenfor. Ingen sjuarmet lysestake, men en eller to adventstaker inne. :inkonsekvent ateist:

Gammel 29-11-15, 00:43   #29
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Fram til for 3 år siden hadde jeg bare en stjerne og en syvarmet lysestake. Det har nå økt til to stjerner og en lysestake. Det er maks av hva det er plass til her.

Gammel 29-11-15, 00:49   #30
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde en egen stjerne i julevinduet mitt da jeg vokste opp, så "bare en stjerne per hus" må være en nymotens oppfinnelse.

Det jeg liker mest med julen, er lysene som lyser opp denne skrekkelig tunge mørketiden. Lys i vinduene er magisk. Å komme ned i stua og se julestjerner i vinduene - nydelig.

Jeg har fått opp to julestjerner, og funderer på hvordan i alle dager jeg skal få plass til en 7-armet lysestake uten at orkideene mine må flytte seg (eller jeg må rydde kjøkkenvinduet).

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 00:52   #31
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

"Har du én eller fjerne adventstjerner?"

Jeg har en nær, og to fjerne.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 01:23   #32
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stjerner i godt over halvparten av vinduene. Så ikke purist sånn egentlig. Men grep meg selv i å forklare minstepia at den forseggjorte i sølv var den "ordentlige" og som derfor var den som ble flyttet til juletreet på lillejulaften.

Gammel 29-11-15, 01:23   #33
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Er du en adventstjernepurist?

Minerva

Gammel 29-11-15, 01:27   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor var veldig opptatt av at det kun var lov med en "Betlehemstjerne". Hun hadde flere staker, men kun en stjerne.
Ellers var advent lilla, vi hadde lilla løpere, duker og lilla lys i alle staker. Og hun får fnatt av meg, som foretrekker hvitt og sølv og som liker lys eller stjerner i mange vindu. Og som ikke har staker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 01:44   #35
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg startet en slik tråd for flere år siden. Den gangen var jeg purist, tror jeg, men ble antakelig oppfattet som så sneipete at jeg nå strør om meg med diverse lys både her og der.

Gammel 29-11-15, 01:52   #36
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har én stjerne i huset, og én i loftvinduet i garasjen. Og så har vi rikelig med lysring og lyskuler utenom. Bruke å ha flere syvarmede lysestaker også, men i år var det kun to av dem som virket.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 02:13   #37
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hverken stjerne eller stake. Men jeg har en sånn lyskrans hengende i et vindu. Kunne egentlig tenkt meg noe sånt i et vindu i stua også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 02:54   #38
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Har egentlig bare en stjerne, den var enormt stor og vakker, men en eller annen tok livet av den i fjor. Nå har vi hengt opp noen "snøkuler" i tre andre vinduer, og så lurer jeg faktisk på om jeg skal kjøpe meg en sånn stjerne på fot som erstatning for dem store. Da kan vi ha den i et annet vindu og jeg trenger ikke demontere de lampene som vanligvis henger der.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 04:46   #39
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Vi har kun en orange papirstjerne fra 70- tallet. I tillegg har vi adventstaken med fire lilla lys og et englespill. Kongerøkelsen får vente en stund til.

Gammel 29-11-15, 09:30   #40
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det liksom en regel for det også, nå?

Jeg har lys i de fleste vinduene, enten som stake, kule eller lysestake. Desember er mørk og krever mye lys.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.