Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Moteriktig jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-15, 22:12   #81
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moteriktig jul?

Jeg føler meg som reneste rottefangeren!

Gammel 23-11-15, 22:15   #82
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Om det dukker opp noen her så sendes de din vei, Taien.

Gammel 23-11-15, 22:32   #83
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om det dukker opp noen her så sendes de din vei, Taien.

Gammel 25-11-15, 10:13   #84
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Seriøst? Jordfarger er jo ikkje jul, jo!

Det er sikkert pynt lagd av kvister funnet i skogen, litt sånn tilfeldig dandert på det hvitmalte bordet i den hvitmalte stua.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 21:01   #85
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hva er typisk julepynt i jordfarger? Hva er trendy julepynt? Ser at sort er in da, det var vel ikke vanlig for få år siden.

Gammel 25-11-15, 21:13   #86
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hva er typisk julepynt i jordfarger? Hva er trendy julepynt? Ser at sort er in da, det var vel ikke vanlig for få år siden.

F.eks noe sånt

Gammel 25-11-15, 21:13   #87
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Oi, gigastort!

Gammel 25-11-15, 21:43   #88
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Åja, takk. Synes det er fint med litt nytt og kunne sikkert hatt enkeltinnslag av det. Men som rendyrket stil funker det ikke for meg. Men jeg liker den litt enkle, rene stilen som er nå. Nå kan til og med jeg finne julepynt.

Tidligere pyntet jeg med lilla og rødt fordi jeg trodde man "måtte", men fikk det aldri til. Liker ikke de fargene. Eller nisser.

Gammel 26-11-15, 09:16   #89
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes det er ursjarmerende å komme til folk som har juletre med norske flagg og sånne glitterremser (...) .

Jeg synes det er fantastisk nydelig med slike trær. Jeg har tenkt på det de siste par årene, at jeg gjerne skulle hatt juletreet slik. Men det blir liksom ikke fint på plastjuletreet, fordi det er for "perfekt" i fasongen. Her vi bor ser jeg i vinduene at folk har slike søttitallspyntede trær, med disse flaggene og glitteret, og det er en slikkelig nostalgitripp. Jeg begynner å bli lei av mitt tøysetre, som er fullt av rare figurer. Jeg har begynt å lengte tilbake til barndomstreet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:30   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg begynner å bli lei av mitt tøysetre, som er fullt av rare figurer. Jeg har begynt å lengte tilbake til barndomstreet.

Om du skal bytte dem ut, syns jeg du skal selge dem til meg. Her er jo tøysetre det Hiawata er vant til, og han kan ikke tenke seg noe annet. Ikke vi voksne heller, egentlig.

Inspirert av dette lurer han på om vi kan plassere den snakkende Optimus Prime-masken i toppen av vårt tre. Vi hadde jo faktisk en mexicansk fribrytermaske ett år. Og barbapappa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:33   #91
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde de ikke vært så skumle, så skulle jeg hatt en sånn på juletreet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:35   #92
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

. Orange er gjennomgangsfargen i huset (bl.a. glassplatene på kjøkkenet og peisen), og det klinger liksom ikke så godt med hverken lilla eller rødt

Ooops. Bra du ikke har vært hjemme hos meg, da. Vi har orange OG rødt som gjennomgangsfarge i stua vår. Året rundt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 09:40   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hadde de ikke vært så skumle, så skulle jeg hatt en sånn på juletreet.

En venninne av meg har en sånn! Vi har bare en tardis og en dalek, Hiawata syns det er for skummelt med en weeping angel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 10:01   #94
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har begynt å lengte tilbake til barndomstreet.

Akk ja, barndommens gleder.

http://ugly-christmas-trees.com/tree...mas-tree-2.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 12:46   #95
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Akk ja, barndommens gleder.

http://ugly-christmas-trees.com/tree...mas-tree-2.jpg

Ja, sånn!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 13:05   #96
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår ikke behovet for å ta avstand til hverken ene eller andre julepynten. Kan ikke folk bare finne det som fungerer for dem? Enten det er nostalgisk nissejul, eller hippe jordfarger?

Jeg vet at nostalgisk 80-talls barndomsjul ikke hadde fungert for meg, for det gir i grunn ikke spesielt gode assosiasjoner. Ville det ikke da vært rimelig dumt om det var det eneste gangbare? For å trives med jul måtte jeg lage julen på nytt, for vår familie. Den har selvsagt elementer fra min barndomsjul, men den er mest av alt nokså forskjellig. Heldigvis er det lov.

Sist redigert av Niobe : 26-11-15 kl 21:04.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 21:03   #97
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Helt enig, Niobe.

Gammel 26-11-15, 21:08   #98
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Heldigvis er det lov ja

For både meg og mannen gir nettopp nostalgisk 80 talls jul gode minner, så vi har et juletre med lys med farger på (for det hadde vi begge i vår barndom), glitter og papirlenker, fine kuler og stjerne i toppen. I år produserer også ungene flettede papirkurver i tillegg til lenker (på juleverksted hos min mor) så da får de to kurvene fra min barndom følge av noen nye

Vi har massevis av nisser, og koser oss med "god gammeldags jul", så får andre kose seg med det som gir dem dem gode følelsen. For det er det som er viktig. At man liker det selv og får den gode følelsen

Gammel 26-11-15, 21:30   #99
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det går i rødt og gull og mannen skal ha flaggene sine på.

Jeg så ett nydelig tre på Hageland som var pyntet i bronsje,gull og bruntoner. Den var lekkert,men hadde ikke passet her i huset.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 21:58   #100
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Åja, takk. Synes det er fint med litt nytt og kunne sikkert hatt enkeltinnslag av det. Men som rendyrket stil funker det ikke for meg. Men jeg liker den litt enkle, rene stilen som er nå. Nå kan til og med jeg finne julepynt.

Tidligere pyntet jeg med lilla og rødt fordi jeg trodde man "måtte", men fikk det aldri til. Liker ikke de fargene. Eller nisser.

Samme her. Nå har jeg litt av hvert av julepynt, noe arvet fra barndommens jul, og noe har jeg kjøpt selv. Og en hel del har jeg fått i gave. Jeg bruker ikke alt på en gang, men varierer litt fra jul til jul. Samtidig går hovedtingene igjen. Ungene har begynt å knytte seg til enkelte av juletingene, og syns det er koselig når de tas frem til hver jul.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg forstår ikke behovet for å ta avstand til hverken ene eller andre julepynten. Kan ikke folk bare finne det som fungerer for dem? Enten det er nostalgisk nissejul, eller hippe jordfarger?

Jeg er helt enig. Men det er nå sånn det er her på FP. Enkelte (og det er stort sett de samme folka hver eneste gang) er helt nødt til å kritisere andres valg av ditt og datt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.