Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barnebursdag, tidspunkt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-15, 12:44   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnebursdag, tidspunkt

Jeg holder på å bli sprø av meg selv. Jeg klarer ikke å bestemme meg for når vi skal feire lillesøsters 8 års dag. Hva ville dere valgt?

Hun har bursdag på en lørdag og da skal hun feire med familien. Opprinnelig tenkte vi å ha barnebursdagen fredagen før. Men så viser det seg at jeg har fått time på sykehuset den dagen, ikke stort inngrep, men sist var jeg ganske redusert når jeg kom hjem.
Nå sitter jeg med disse alternativene:
Torsdag 1630-1930. Ulempen er at det kan bli litt stress for noen å levere rett etter jobb. Er 17-20 et bedre alternativ eller blir det for sent? Det er bare 3.klassinger som kommer.
Lørdag 12-15. Her må alt gjøres klart om morgenen, jeg får nok ikke gjort noe dagen før. Men samtidig er vi ferdig med begge selskapene på samme dag.
Søndag 16-19. Ei som ikke går i klassen, men som nok hadde hatt stor glede av bursdagen kan ikke komme.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 12:53   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebursdag, tidspunkt

17-19 er et vanlig tidspunkt her på hverdager, ev 17.30-19.30. To timer holder i massevis, spesielt på en skoledag.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 12:55   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

17-19 er et vanlig tidspunkt her på hverdager, ev 17.30-19.30. To timer holder i massevis, spesielt på en skoledag.

Jepp.

Har dere noen mulighet for å ta med barna direkte fra SFO - eller i alle fall å tilby det? Det gjorde vi da Ivar og en klassekamerat hadde bowlingsbursdag fra 16-18. 90 % av foreldrene takket ja til dette.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 12:56   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker bursdager i helgene.

Gammel 24-11-15, 12:58   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre timer..!

Sett bort i fra det: Vi kjørte begge selskapene på samme dag i år. Egentlig skulle barneselskapet vært på fredagen, og familieselskapet på lørdagen, men så endte vi med begge på lørdagen. Det gikk faktisk overraskende greit. Jeg kan nok vurdere å gjøre det slik igjen, om ikke vi får til to dager på rad. Jeg vil heller ha selskapene samme dag, enn å ha en dag i mellom. Da strekker vi jo sliten-perioden så langt...

Lørdag og søndag er jo sikkert også et gangbart alternativ, men hadde ikke vært det for oss... Søndagene er slitsomme nok. Og når mine barn inviteres, så foretrekker jeg jo egentlig at bursdager er på hverdager...

Gammel 24-11-15, 12:58   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17-19.30 på en torsdag er et godt tidspunkt. Det holder som regel med 2,5 time.

Alternativt ville jeg gått for søndag kveld.

Jeg er ikke like begeistret for bursdager plassert midt på dagen, for da blir det så liten mulighet til å gjøre noe annet hele dagen.

Gammel 24-11-15, 13:12   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

To timer synes jeg blir litt knapt med tid. Men kanskje jeg skal gå for 1700-1930 heller.

Ingen av barna mine går på sfo, så jeg har ikke mulighet for å hente der. De slutter på skolen kl. 12 så det utgår å ta de med rett hjem fra skolen.
Fordelen med å ha det på torsdag er at det kan bli stress å gjøre alt klart på lørdags morgen.

Jeg ble jammen ikke klokere.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 14:10   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker også helgene. Mange er ikke hjemme fra jobb før 17 så det kan bli litt stress på skulle levere til en bursdag da.

Vi hadde 7-årsdag for to dager siden og det var fra 13-15. Ikke så tidlig at det blir stress. Alt av kaker var bakt dagen før så på selve dagen trengte jeg bare dekke bordet og bake ut pizza (evt varme pølser eller lage hva enn slags varmmat man har). Veldig lite stress.
Vi har forresten hatt barnebursdag og familiefeiring på samme dag, det går helt greit.

Gammel 24-11-15, 14:16   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt 17-19.30. Tror jammen det blir løsningen for kommende 8-årsdag her i huset.

Gammel 24-11-15, 14:29   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

17-1930 er greit i den alderen. Nå i desember ville jeg foretrukket hverdag fremfor helg tror jeg.

Gammel 24-11-15, 14:32   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Bursdager kl 17 til 19.30 på hverdager er helt normalt her for 3. klassinger.

Gammel 24-11-15, 14:38   #12
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

17:00 til 19:30 på torsdag hadde gått fint. 16:30 hadde også gått dersom det var i nabolaget, da kunne storesøster hatt overoppsyn med at mellomsøster spiste ei skive, pyntet seg, husket gave og eventuelt fulgt henne dersom mellomsøster var usikker på veien.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 15:27   #13
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Samme her. De gangene det er 2,5 time er om de er på noe spesielt type bowling. Det er tilfelle i helgene i såfall.

Gammel 24-11-15, 15:52   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

17-19 er vanlig her. 3 timer hørtes mye ut synes jeg. De er ofte veldig slitne etter 2.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 16:18   #15
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Frokostbursdag lørdag 1030-1230. Pysjparty og mengder med sjokoladepålegg, rundstykker og evt ost-og skinkehorn bakt tidligere og tatt opp fra fryser. Lavterskel, og du rekker å hente deg inn igjen til familiebursdag senere på dagen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 16:59   #16
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Frokostbursdag lørdag 1030-1230. Pysjparty og mengder med sjokoladepålegg, rundstykker og evt ost-og skinkehorn bakt tidligere og tatt opp fra fryser. Lavterskel, og du rekker å hente deg inn igjen til familiebursdag senere på dagen.

Det skal jeg huske på som en god idé til neste år! Ville og jeg har begge bursdag i månedsskiftet, og med én helg som forsvinner til konserter blir det travelt.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 18:09   #17
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Frokostbursdag høres veldig lurt og hyggelig ut!
Ellers ville jeg valgt lørdag fra klokken 12, ikke søndag. Her har vi en i 2. og en i 3. klasse og invitasjonene hagler inn, jeg foretrekker at søndagen er bursdagsfri. Jeg synes også at to timer er akkurat passe lengde på selskapene, da avslutter vi mens stemningen er på topp og ingen er helt utslitt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 18:18   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker hverdag fra tidligst 17. her er normen 2-2,5 timer

Gammel 24-11-15, 18:30   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Frokostbursdager er en fin ting, synes jeg, og vurderer selv det samme ved neste anledning.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 18:42   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Etter tips herfra hadde vi lunsjbursdag for i våres fra 11-13 med mye mat og jentene satt lenge ved bordet. Roligste bursdagen vi har hatt. Det var en lørdag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.