Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Moteriktig jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-15, 23:11   #61
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Moteriktig jul?

Vi er lite moteriktige uansett om det er jul eller ikke, så det måtte være moten som plutselig stemte overens med det vi hadde heller enn at vi tilpasset oss den. Jeg liker farger, så vi har mye rødt og grønt her til jul.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 12:42   #62
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Vi er litt delt i familien når det kommer til julepynt... Moteriktig er den ihvertfall ikke!

Jeg f.eks. kunne godt tenke meg å pensjonere den bla. den hjemmestrikkede nissefamilien (strikket av meg selv for 15-17 år siden) men det kommer ikke på tale. Mine eldste datter drar den frem og plasserer den godt synlig. Hun er oppvokst med den og da skal det være slik.

Det går dog en grense ved de hersens julemusene ( hva har egentlig mus med jul å gjøre?) De tror jeg ble pensjonert lengst bak i et skap for et par år siden - tror vel at alle i la familia syns det var greit - om ikke noen plutselig kommer på at de skal jo bo på kjøkkenskapene.....

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 13:15   #63
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nei har aldri tenkt mote når jeg pynter, men har pyntet med ting og farger jeg liker. Det må ikke bli for mye stæsj for da blir jeg tullerusk i huet. Jeg må innrømme at jentene har sagt jeg godt kunne brukt mere ting i rødt. Jeg har aldri likt så mye nisser men noen få har jeg. Engler derimot er jeg glad i.
Fra jeg var tenåring har jeg fått av min mor og selv samlet litt på julepynt. Det er ting jeg liker, og de er forbundet med mye minner. Min første pynt var en engel som jeg alltid henger høyt oppe på treet. Jeg kjøper aldri masse, men kanskje en ting til jul pr år. Jentene får en jule"ting" hvert år av meg som de gjemmer på.
Det meste jeg har går i sølv, hvitt og litt i rødt.
Jeg bruker sette ting ungene har laget på et sted. Litt sånn skrytehylle
Der vi bodde før hadde vi så god plass at ungene fikk pynte sitt eget store juletre og helt etter sin egen smak. Og loftstuen hadde de ansvar for.
Vi pyntet sammen det andre treet, men i stuen/kjøkken og resten av huset bestemte nok jeg det meste.

Sist redigert av Michelle : 23-11-15 kl 14:07.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 13:20   #64
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er litt i beit for julegaveønsker i år, så mannen foreslo at vi kunne ønske oss litt ny julepynt. Jeg ble nesten litt sånn av forslaget: Jeg måtte til slutt innrømme at jeg hadde ikke LYST på ny julepynt. Mannen ble litt sånn:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 14:00   #65
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Her er det også jule- og adventspynt samlet opp gjennom mange år som gjelder, det er halve kosen! Jeg har noe som er såpass gammelt og slitt at det har fått ligge i esken de siste årene, men ellers bruker vi mye av det samme. Jeg kjøper en ny ting til jentene hvert år, som de skal få med seg når de flytter, ellers har vi kun kjøpt litt nytt fordi vi gikk fra 53 til 155 kvadrat og ville ha litt mer pynt. Svart og jordfarget blir det neppe, selv om vi er rimelig svartkledde selv.

Gammel 23-11-15, 14:12   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en ganske kort julefeiretradisjonshistorie, kun de siste tolv årene, og heller ikke hvert år av dem, så det er ikke noe særlig nostalgi som rår. Ei heller noe ønske om å være trendy. Et snev forsøk på Disneymagi er målet, det fordrer mye lys, kuler i mange farger, og hverken flagg eller engler.

Sist redigert av Maverick : 23-11-15 kl 15:13. Årsak: Takk, Tally! :knegg:
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 14:46   #67
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nope. Jeg synes egentlig at sånn trendjul er ganske harry :smakspoliti:.

Jepp. Her hentes det gamle fram hvert år. Noe er arvet, noe er hjemmelaget, og noe er kjøpt. Det går mye i rødt. Vi bruker en del rødt ellers i huset også, hele året, jeg liker rødt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 14:49   #68
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Filosoferte over akkurat dette i går, da jeg gikk tur i byen og kikket inn i stengte butikker.
For meg er jula rød og gull, det har den alltid vært og inni meg føler jeg at sånn skal det alltid være. Så jeg kjøper lite ny pynt, kun når noe er ødelagt.

Gammel 23-11-15, 14:56   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ennå traumer etter den jula mamma ikke hang opp de to musene i vinduet som alltid hadde vært der. Man skroter ikke julepynt! (Ja, de kom frem igjen og har ikke blitt sviktet siden).

Gammel 23-11-15, 15:29   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror "nostalgisk" er det som er mest "trendnisse", egentlig, altså.

Gammel 23-11-15, 16:09   #71
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, er du gal? Jeg kan ikke bytte ut all julepynt hvert år? Er det noen som gjør det?
Advent er moderate mengder med lilla + lys i vinduer. Og julen er mye hvitt med små røde innslag. Jeg kjøper nok litt nytt hvert år, men det kommer i tillegg til det gamle.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 16:12   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde lilla i adventstiden en stund fordi jeg var oppvokst med det og trodde det hørte med, men det har jeg frigjort meg fra heldigvis. Jeg er ikke glad i lilla, og det passer heller ikke alltid så godt inn i fargene ellers her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:09   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, hvordan skal man se at det er jul i de tusen jord- og gråfargede hjem da?

Vi har egentlig ikke spesielle farger til jul. Orange er gjennomgangsfargen i huset (bl.a. glassplatene på kjøkkenet og peisen), og det klinger liksom ikke så godt med hverken lilla eller rødt. Og ikke har vi vanligvis lys eller servietter fremme, heller.

Juletreet er dekket av rare og kule (synes vi) figurer, kjøpt over hele verden. Det som finnes av pynt ellers er også bare figurer. I alskens farger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:37   #74
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nope. Jeg synes egentlig at sånn trendjul er ganske harry :smakspoliti:.

Gammel 23-11-15, 17:45   #75
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det ikke sånn at alt julerelatert som kommer i hus nødvendligvis utløser noen nostalgiske følelser. Jeg sliter ikke med å la nissen som vi fikk av en fjern slektning på nittitallet eller en lyslykt jeg kjøpte for ti år siden bli liggende i kassa.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:04   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi har også noe jeg helst ikke tar fram, evt. henger på baksiden av juletreet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 21:36   #77
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det som blir kjøpt inn nytt hvert år er lilla og røde stearinlys.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 22:08   #78
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Vi er litt delt i familien når det kommer til julepynt... Moteriktig er den ihvertfall ikke!

Jeg f.eks. kunne godt tenke meg å pensjonere den bla. den hjemmestrikkede nissefamilien (strikket av meg selv for 15-17 år siden) men det kommer ikke på tale. Mine eldste datter drar den frem og plasserer den godt synlig. Hun er oppvokst med den og da skal det være slik.

Det går dog en grense ved de hersens julemusene ( hva har egentlig mus med jul å gjøre?) De tror jeg ble pensjonert lengst bak i et skap for et par år siden - tror vel at alle i la familia syns det var greit - om ikke noen plutselig kommer på at de skal jo bo på kjøkkenskapene.....

De kan VELDIG godt tilbringe pensjonstilværelsen hos meg altså! *samler på julemus* (Alle har sine quirker....jeg har julemus! Hadde ikke vi en trassig-smily forresten?)

Gammel 23-11-15, 22:09   #79
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

De kan VELDIG godt tilbringe pensjonstilværelsen hos meg altså! *samler på julemus* (Alle har sine quirker....jeg har julemus! :trassige: )

Lurer på om jeg også har noen. Vi får se hva som dukker opp når pynten tas frem.

Gammel 23-11-15, 22:12   #80
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Da jeg vokste opp var advent lilla og jula var rød. Nå veksler fargene og nyansene på pynten fra år til år, og i år skal det enten være jordfarger eller svart. Kjøper dere ny pynt og bytter ut alt fra år til år?

Seriøst? Jordfarger er jo ikkje jul, jo!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.