|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moteriktig jul?Vi er lite moteriktige uansett om det er jul eller ikke, så det måtte være moten som plutselig stemte overens med det vi hadde heller enn at vi tilpasset oss den. Jeg liker farger, så vi har mye rødt og grønt her til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moteriktig jul?Vi er litt delt i familien når det kommer til julepynt... Moteriktig er den ihvertfall ikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Moteriktig jul?Nei har aldri tenkt mote når jeg pynter, men har pyntet med ting og farger jeg liker. Det må ikke bli for mye stæsj for da blir jeg tullerusk i huet. Jeg må innrømme at jentene har sagt jeg godt kunne brukt mere ting i rødt. Jeg har aldri likt så mye nisser men noen få har jeg. Engler derimot er jeg glad i. Sist redigert av Michelle : 23-11-15 kl 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Textrovert
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Vi er litt i beit for julegaveønsker i år, så mannen foreslo at vi kunne ønske oss litt ny julepynt. Jeg ble nesten litt sånn av forslaget:
![]() |
#65 |
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Her er det også jule- og adventspynt samlet opp gjennom mange år som gjelder, det er halve kosen! Jeg har noe som er såpass gammelt og slitt at det har fått ligge i esken de siste årene, men ellers bruker vi mye av det samme. Jeg kjøper en ny ting til jentene hvert år, som de skal få med seg når de flytter, ellers har vi kun kjøpt litt nytt fordi vi gikk fra 53 til 155 kvadrat og ville ha litt mer pynt.
![]() |
#66 |
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Jeg har en ganske kort julefeiretradisjonshistorie, kun de siste tolv årene, og heller ikke hvert år av dem, så det er ikke noe særlig nostalgi som rår. Ei heller noe ønske om å være trendy. Et snev forsøk på Disneymagi er målet, det fordrer mye lys, kuler i mange farger, og hverken flagg eller engler. Sist redigert av Maverick : 23-11-15 kl 15:13. Årsak: Takk, Tally! :knegg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Moteriktig jul?
Jepp. Her hentes det gamle fram hvert år. Noe er arvet, noe er hjemmelaget, og noe er kjøpt. Det går mye i rødt. Vi bruker en del rødt ellers i huset også, hele året, jeg liker rødt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Moteriktig jul?Filosoferte over akkurat dette i går, da jeg gikk tur i byen og kikket inn i stengte butikker.
![]() |
#69 |
maler
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Jeg har ennå traumer etter den jula mamma ikke hang opp de to musene i vinduet som alltid hadde vært der. Man skroter ikke julepynt! (Ja, de kom frem igjen og har ikke blitt sviktet siden).
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Jeg tror "nostalgisk" er det som er mest "trendnisse", egentlig, altså.
![]() |
#71 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Nei, er du gal? Jeg kan ikke bytte ut all julepynt hvert år? Er det noen som gjør det?
![]() |
#72 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Jeg hadde lilla i adventstiden en stund fordi jeg var oppvokst med det og trodde det hørte med, men det har jeg frigjort meg fra heldigvis. Jeg er ikke glad i lilla, og det passer heller ikke alltid så godt inn i fargene ellers her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Men altså, hvordan skal man se at det er jul i de tusen jord- og gråfargede hjem da?
![]() |
#74 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#75 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Her er det ikke sånn at alt julerelatert som kommer i hus nødvendligvis utløser noen nostalgiske følelser. Jeg sliter ikke med å la nissen som vi fikk av en fjern slektning på nittitallet eller en lyslykt jeg kjøpte for ti år siden bli liggende i kassa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
lettere utlada
|
De kan VELDIG godt tilbringe pensjonstilværelsen hos meg altså!
![]() |
#79 |
Medlem siden: Mar 2008
Lurer på om jeg også har noen. Vi får se hva som dukker opp når pynten tas frem.
![]() |
#80 |
Librocubicularist
|
Seriøst? Jordfarger er jo ikkje jul, jo!
![]() |
![]() |
|
|