Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-15, 21:50   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress kjøper du til barnehagebarnet ditt?

I år skal jeg kjøpe Reimatec+ til minsten på 3 år. Jeg er også ekstremt opptatt av at klærne er myke og bevegelige, i tillegg til at de skal være vanntette. Flere merker får til det siste nå synes jeg, men mange dresser kjennes fortsatt klumpete og tunge. Og da utgår de fortere enn svint.

IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 21:51   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hvor får man kjøpt den testvinneren forresten? Aldri sett eller hørt om merket, men mistenker at den er tung og klumpete. Synes den minnet litt om Isbjörn dressen?

IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-15, 22:03   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hvor får man kjøpt den testvinneren forresten? Aldri sett eller hørt om merket, men mistenker at den er tung og klumpete. Synes den minnet litt om Isbjörn dressen?

Det hender det ligger reklame for den på finn.no. Ellers kan du bare søke på univern så kommer den opp. Selges ofte steder der de selger arbeidsklær tror jeg.

En jente i bhg hadde alltid Univern dress, så tydelig at de var fornøyde.

Gammel 17-10-15, 22:13   #24
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hhv. PoP og Isbjørn, og starter nok vinteren med disse i år, også. Treåringen sliter klær så det ryker, så der tipper jeg vi fortsetter med PoP, som er veldig slitesterk, men litt tung og stiv til de aller minste. Til seksåringen som har begynt på skolen, vurderer vi å teste enten Stormberg eller Didriksons, litt avhengig av hva hun selv vil ha.

Gammel 17-10-15, 22:19   #25
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Lillebror skal bruke Didriksons-dress arvet fra storebror. Vi er veldig fornøyde med Didriksons og har brukt det flere år. Lillesøster skal ha Reflex-dress i år. Vi er veldig fornøyde med høstdressene deres, men dette er første gang vi har prøvd vinterdress derfra.

Gammel 17-10-15, 22:20   #26
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Lillebror skal bruke Didriksons-dress arvet fra storebror. Vi er veldig fornøyde med Didriksons og har brukt det flere år. Lillesøster skal ha Reflex-dress i år. Vi er veldig fornøyde med høstdressene deres, men dette er første gang vi har prøvd vinterdress derfra.

2009-modellen hadde en vinterdress fra Reflex av typen med 10000 i vannsøyle, og det er blant de beste dressene hun har hatt. Egentlig kjøpte vi den som backupdress til hun vokste inn i Isbjørndressen vi hadde kjøpt til henne, men den endte opp som hoveddress i to sesonger i stedet.

Gammel 17-10-15, 22:23   #27
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Yngste hadde reflex som første dress i bhg fordi reima tec ikke satt godt på ham. Var veldig fornøyd med den. Har også hatt det som vårdress, mye dress for pengene.

Gammel 17-10-15, 22:49   #28
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nera og millact: Det lover jo godt! Vi er som sagt veldig fornøyde med høstdressene deres og kjøper nesten alltid det, så jeg tenkte det ikke er usannsynlig at de lager gode vinterdresser også.
Lillesøster var mest opptatt av at dressen etter eget ønske var rosa. Det er nemlig første gang hun ikke har måttet arve blå dress etter brødrene siden den dressen ikke overlevde to gutter.

Gammel 17-10-15, 23:00   #29
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror brukte også reflex, og vi var veldig fornøyde med dem.

Gammel 17-10-15, 23:13   #30
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polarn og Pyret som alltid.

Gammel 17-10-15, 23:20   #31
millact

Standard

Nera og millact: Det lover jo godt! Vi er som sagt veldig fornøyde med høstdressene deres og kjøper nesten alltid det, så jeg tenkte det ikke er usannsynlig at de lager gode vinterdresser også.
Lillesøster var mest opptatt av at dressen etter eget ønske var rosa. Det er nemlig første gang hun ikke har måttet arve blå dress etter brødrene siden den dressen ikke overlevde to gutter.

En venninne har en sønn som bare har hatt reflex dresser. Alltid fornøyd.

Gammel 17-10-15, 23:47   #32
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår et slag for Kattnakken, ganske nye, men vi har vært veldig fornøyd så langt med passform og snitt.

Gammel 17-10-15, 23:54   #33
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Minstemann på fire er barnehagegutt. En svært aktiv som sådan. Han har slitt hull på alt annet enn Reimatec+. I år prøver vi Isbjørn til ham etter svært gode erfaringer hos storebroren som har hatt sin i to vintre uten at den er det minste slitt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 00:06   #34
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg slår et slag for Kattnakken, ganske nye, men vi har vært veldig fornøyd så langt med passform og snitt.

Hvor kjøpes det merket?

Gammel 18-10-15, 00:27   #35
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøpes det merket?

Jeg har kjøpt i butikken i Oslo, men det selges mange andre steder også, også på nett.
http://www.kattnakken.no/butikker

Gammel 19-10-15, 13:32   #36
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har sverget til Didriksons i flere år, og har kjøpt ny til 4-åringen i år også. Jeg syns de er fine i fargene og snittet (kan strammes i midja og sitter fint på mine smale unger), og de kan forlenges i armer og bein slik at de i teorien kan vokse med barnet (har aldri vært aktuelt her, da dressen har blitt for korte i kroppen før de ble for korte i armer/bein).
Jeg har aldri tenkt på dem som tunge. Hadde en gang den Friends-dressen fra Coop, den var virkelig tung.

Sist redigert av Galathea : 19-10-15 kl 16:41.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 13:53   #37
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg har heller aldri tenkt på Didriksons som tunge. Eldste hadde sin første da han var 2 år og den kjentes lett og fin. Jeg er også enig i at den har et fint snitt og sitter veldig godt på lange og slanke barn. Vi har også hatt Friends-dress en gang, og den er tung ja.

Gammel 19-10-15, 13:57   #38
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Vi har hatt arvede Reflexdresser og ny Reimadress. Ja, Reimadressene er litt lettere, men slitestyrken var kjempedårlig på den dressen vi hadde. Reflexdressene som hadde hatt minst en eier før oss kan gis videre til andre etter oss. Reimadressen hadde hull raskt og overlevde såvidt sesongen.

Nå har vi, litt tilfeldig, en Navigaredress og er kjempefornøyd med den. (Ser de har en på tilbud på hjemmesiden sin nå http://www.navigaresport.no/133-parkdress )

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 14:38   #39
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har kun forsøkt ReimaTec+ pg Coop Friends sin vinterdress mens de gikk i barnehagen, og er definitivt mest fornøyd med Reima sine. Dette fordi Friends sine er blytunge og veldig, veldig varme (vanligvis unødvendig her siden det sjelden blir grisekaldt, men tilfeldighetene ville ha det til at det faktisk var grisekaldt den vinteren de hadde denne dressen), og bruker en kvart evighet på å tørke etter vask. Dessuten syns jeg ikke den holdt vannet ute like godt som Reima sin gjør (og slukte impregneringsspray gjorde den også). Men for all del; den var god i.f.t. pris, men på ingen måter best så her ble det Reima sin da vi måtte kjøpe ny i fjor, og jeg kikker på Reima til 2-åringen som er på vei til å vokse ut av sin str 74-Reima (de er jo nokså dryge i størrelsen, syns jeg).

Takk for tips om tilbud, millact! Jeg ser at det skal være -50% (og -30% enkelte steder) på Reima på et kjøpesenter her i morgen så jeg tenkte jeg skulle se om jeg fant riktig størrelse der.

Snart 7-åringene trenger også nye dresser (dvs den ene passer nok sin ut sesongen, men 5-åringen er på vei til å vokse ut av sin så da får han overta storebroren sin), men selv om de er veeeldig begeistret for heldress nå (2. klasse) tenker jeg at de nok ikke er like begeistret til neste år så denne gangen tror jeg at jeg går for 2-delt i str 8 år. Vurderer sterkt Reima der også, men er ganske fornøyd med Kaxs sitt tøy så kan hende jeg går for skibukse derfra om jeg finner.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-15, 14:58   #40
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt Reima vinterdress til lillemor som nå er 20 måneder. Hun har naturlig nok ikke begynt å bruke den enda, så jeg er spent på om vi blir fornøyde. Den virker jo veldig god, så jeg er optimistisk!

Hun går i friluftsbarnehage så det er essensielt at dressen fungerer optimalt. Jeg kjøper en ny hvis den ikke gjør det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.