|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Venner med på ferieJeg synes virkelig det ville være verd pengene å la barna være med en annen familie på ferie. Jeg tror det er berikende, og jeg gleder meg over de nære relasjonene barna har til andre familier. Og over de barna som har en nær relasjon til oss.
|
|
|
|
#82 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Venner med på ferieHelt enig med Niobe. Jeg ser på det som et utrolig stort privilegie og berikelse i et barns liv å kunne få delta i andre familiers ferie i tillegg til egen familie.
|
|
|
#83 |
|
Fortynnet
|
Sv: Venner med på ferieSikkert et privilegium og berikelse for barnet, men sikkert artigere for foreldre som har nok av ekstra tusenlapper, nok av ferieuker å være sammen med ungene i, og nok av penger til å ta med familien på egne ferier. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Venner med på ferie
Om vi faktisk hadde hatt pengene til det, er en litt annen sak enn om jeg synes det ville være verd pengene. Det kommer jo selvsagt an på prisklasse.
|
|
|
|
#85 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Dette tenker jeg og. Min mellomste har snakket om å bli med kompisen til Fillipinene om "kanskje 2 år", og da er det snakk om flere uker på tur, gjerne kombinert med hjelpearbeid da mormor i familien det er snakk om driver et barnehjem der. Det vil jo være en unik opplevelse. Han er nå 12 år og har skjønt en stund at dette blir dyrt og at han må spare masse penger selv hvis det skal være en realitet.
|
|
|
#86 |
|
anglofil
Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din. Jeg er alene med datteren min, har ikke flust med penger men det handler jo også om hva man prioriterer. Utrolig glad for at hun kunne være med venninnen sin på ferie i sommer de ukene jeg måtte jobbe. Og jeg passet på å fortelle datteren min hvor heldig hun er som fikk dobbelt opp med ferie, samtidig som det også også løste et problem for meg med at hun hadde noe hyggelig å gjøre de ukene jeg jobbet.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 11-10-15 kl 00:49. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
I slike tilfeller er vi vane med at vi betaler for vårt barn som er med, og venner betaler for seg. Helt vanlig i vår "gjeng".
|
|
|
|
#88 |
|
Drømmer
|
Godtman er forskjellig, jeg ville pr dags dato ikke synes det var verdtpengene. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Bedreviter
|
Vi sendte Frøkna til besteforeldrene sine en måned i sommer, og likevel hadde vi tre uker ferie med henne. Hun har jo åtte uker ferie, og jeg syns det er helt supert at hun ikke må gå hjemme og tråkke de ukene, men heller kan ha selskap av hjemmeværende besteforeldre. Hadde noen ønsket å ta henne med på ferie en uke, og det ikke kolliderte med med våre egne planer, hadde det vært supert. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Glamorøs
|
Sv: Venner med på ferieEn flytur innad i Europa trenger ikke koste flere tusenlapper heller. Ofte kan man (dessverre for miljøet) komme seg billigere til andre land enn med toget til Gjøvik.
|
|
|
#92 |
|
anglofil
Nettopp, og det er et viktig poeng. Det er jo helt absurd men slik har det blitt. Da vi var i Berlin i sommer kostet flybussen til og fra OSL mer en flyturen til og fra Berlin!
|
|
|
#93 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg kjenner at jeg ikke ville hatt lyst til å sende et av barna med en annen familie. Ikke på grunn av økonomi, men tid. Jeg vil ha barna med meg i ferien.
|
|
|
#94 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Venner med på ferieI dag ble det faktisk bestemt at Frøkna skal ha med tidligere nevnte venninne på ferie igjen neste sommer, da skal vi 1 uke på cup i Norden. Der betaler vi alt bortsett fra shopping. Hvorfor? For at Frøkna skal få en hyggelig uke med en venninne, mens Mini og vi løper rundt på kamper. Så kan disse kose seg sammen. Vi har det hyggelig sammen med denne jenta, så joda, mye av grunnen er for at Frøkna skal hygge seg, men det er også hyggelig å ha henne med + at hun gir veldig uttrykk for at hun syntes det er supert på tur med oss.
|
|
|
#95 |
|
Fortynnet
|
Sv: Venner med på ferieEsme: Nå er jeg selvfølgelig preget av at jeg har hatt negative opplevelser med dette, det trenger sikkert ikke være lite sensitivt i alle tilfeller. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Venner med på ferieJeg innrømmer at jeg ikke er så glad i å sende barna med andre. Men jeg gjør det om det passer. På den andre siden vet jeg ikke om jeg gidder å ha med andre barn når bare minsten bor hjemme og vi endelig kan ha roligere ferier. #lat |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bare sær
Sv: Venner med på ferieChanett, det var derfor jeg inviterte med en venninne, yngste var den eneste av mine som skulle være med på ferie, og det ville blitt for rolig. Hun ville kjedet seg, og jeg måtte funnet på ting for å underholde henne. Når hun hadde med en venninne fikk jeg også ferie. Neste år drar hun og venninnen til venninnens familie i Italia. Jeg regner med å betale flybilletten.
|
|
|
#98 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Venner med på ferieVi har hatt med en venn av eldste til Praha i høstferien. Han betalte flybillett selv, og lommepenger. Vi betalte leie av leiligheta, og all mat på restaurant. Med en 17 åring ekstra til middag, frokost og Lunch ute, merkes det at regninga blir høyere, men det har vi forberedt på. Veldig kjekt å ha følge med en venn av eldste på turen!
|
|
|
#99 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Men familier kan trenge å få oppleve ting sammen, og særlig for oss som har barn ganske tett i alder, som ikke er blitt så store enda, er det ikke noe unaturlig i det?
|
|
|
#100 |
|
One of These Days
|
Sv: Venner med på ferieJeg må innrømme at det aldri ville falt meg inn som uhøflig om jeg hadde spurt om en venn av ungene ville være med på ferie. Det ville ikke falt meg inn som uhøflig om noen spurte ungene mine heller. Jo, jeg vil gjerne at all tid skal være med ungene, men innser at de blir eldre og at en del av prosessen er at de gjør ting uten meg. Jeg hadde blitt glad om noen var så gode venner med ungene at de ville ha dem med på ferietur. |
|
|
|
![]() |
|
|