|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnMin bror kjøpte båt for konfirmasjonspengene sine for snart 30 år siden, og det er jommen de best anvendte konfirmasjonspengene EVER. Den er fortsatt i bruk og har gledet to hele generasjoner med barn.
![]() |
#142 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barn
![]() |
#143 |
maler
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnI foreldregenerasjonen er det jo ikke nødvendigvis noe dårligere å ha selskapet hjemme, det viser jo både stort hus og vertinneegenskaper.
![]() |
#144 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnGutten min ville nok også aller helst ha selskapet hjemme.
![]() |
#146 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#147 |
Textrovert
|
![]() |
#148 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er mye som er fornuftig, og både båt og hest kan absolutt være god bruk av pengene. Fiolin også, for den saks skyld. Jeg vet forresten om en gutt som ble konfirmert i fjor, som kjøpte to kviger for konfirmasjonspengene sine.
![]() |
#149 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnHer blir det selskap hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() |
#151 |
Glamorøs
|
Selvfølgelig er det det, og verken du eller jeg er vel helt uskyldsrene der heller. Det kan vi også tenke på, i stedet for å bruke det som en unnskyldning. Jeg syns for øvrig det er ganske selvklart at de store merkedagene som så godt som alle går igjennom og snakker om får et ekstra fokus. Det blir ekstra synlig om noen svarer "3000 og et sølvarmbånd" og andre "50.000 og shoppingtur til New York" på spørsmål om hva de fikk til konfirmasjonen, særlig når det er summer og gaver i 5-siffer-klassen som er normen.
![]() |
#152 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnNei. Jeg er ikke iallfall ikke uskyldsren der og prøvde ikke å bruke det som en unnskyldning for meg selv. Jeg er tenkte mer på at forskjellene er store hele året nå, mens da jeg konfirmerte meg var forskjellen stor akkurat den dagen og at det selvsagt bidrar til at man kanskje har et større ansvar mtp. måtehold.
![]() |
#153 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg går ut fra at dette økonomitipset kom fordi du fremdeles insisterer på at det er misunnelse og manglende mulighet til å gi dyr pengegave selv som er den egentlige grunnen til at jeg er imot store pengegaver til konfirmasjonen? I så fall kan jeg informere om at vi har spart barnetrygd i femten år, og kunne sikkert "gruset" både Lise og Per i klassen til femtenåringen vår når det gjaldt pengegave til konfirmasjonen vi holdt i vår. Det valgte vi likevel å ikke gjøre det, selv om pengene altså var der.
Mitt inntrykk er at de fleste har god kontroll på hvem som fikk hva, spesielt når det gjelder penger. Jeg har ikke fått inntrykk av at det er mer stilig å ha festen utenfor hjemmet enn i et leid lokale. De fleste som leier lokale, gjør det jo nettopp fordi de ikke har stort nok hus.
Det er jeg helt enig i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
© All rights reserved
|
Se der, ja! Det var pengepresset sitt, det! Sist redigert av 007 : 23-09-15 kl 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnHæ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnOk, rine og 007 og evt andre som kjenner mange ungdommer: Hva vil dere si er en gjennomsnittlig pengesum til konfirmasjonen i 2015? Noen formening? Finnes det statistikk på dette, forresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
maler
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnhttp://www.dn.no/magasinet/2015/05/0.../fint-gavebord
![]() |
#159 |
© All rights reserved
|
Vet ikke om det finnes statistikk og jeg tror det varierer veldig fra sted til sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Konfirmasjonsgave til eget barnGjennomsnitt på 33.500,- |
![]() |
![]() |
![]() |
|