|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jobbklær - problemJeg begynner i ny jobb på tirsdag (
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jobbklær - problemSommerkjoler med tights under mens du venter på noe god shopping?
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Jobbklær - problemEr du sikker på at du ikke får gå med jeans? Jeg er tantete der altså og kunne aldri funnet på å kjøpe hullete/slitte/frynsete jeans. Men så liker jeg ikke jeans med glitter/nagler heller.
![]() |
#4 |
Endelig mamma
![]() Sv: Jobbklær - problemJa, jeg har tenkt at i morgen etter en liten tur i butikkene skal jeg gå gjennom kjolesamlingen min (som er ganske betydelig egentlig). Sjekke hva som passer og hva som brukes i jobbsammenheng. NOE har jeg nok.
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Jobbklær - problemGå på Byporten, der kryr det av damer med lignende fasong som forsøker å få kjøpt seg nytt antrekk i hui og hast. Jeg har fått god hjelp med ymse på Match, de har flere butikker i senteret som jeg mener selger greie jobbklær som passer med din nye spec.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jobbklær - problemTette strømpebukser er helt supert. Ellers liker jeg Mexx og VIC/Ricco Vero som greie jobbklær som ikke koster skjorta (pling!).
![]() |
#7 |
Endelig mamma
![]() Sv: Jobbklær - problem
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jobbklær - problemJeg har kjøpt en del sånne klær på Kapp Ahl og HM, typisk svarte bukser, blyantskjørt og enkle skjorter og bluser. Ikke så mye hjelp å få der da, men mye greie plagg som funker i min jobb. Vi kan gå i dongeri på jobb da, men jeg gjør det ikke så mye.
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Jobbklær - problemJeg har hatt en jobb der det var en generell regel om at dongeri ikke var lov, samme om dongerien var pen. Det førte til at særlig en del av gutta gikk i verdens styggeste bukser, det var bare ikke dongeri |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Endelig mamma
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Jobbklær - problemDer du alltid har handlet har jo pene nok klær. Jeg jobbet et sted med dresskode, men praksis holdt det jo med vanlige pene klær, også pene jeans og topper f.eks. Du kommer langt med sommerkjoler og strømpebukser, svart bukse med topp, pene cardigans, en dressjakke som passer til mye, flott poncho over pen bukse etc. Og man får jo en del pene sko med lav hæl eller uten.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Jobbklær - problemVille sett på Lindex også. De har endel bra der også.
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Jobbklær - problemHar akkurat kommet over noen gode bukser - på VIC. Lurer på om de heter MAC slimline eller noe sånt. Litt stretch, høye i livet og kjerring så det holder, men det må nesten til om det skal sitte godt med hofte, rumpe og lår. Ikke veldig pene bukser, men burde absolutt gå i de fleste jobber. Ikke pene nok om man må ha type "drakt" og pumps.
![]() |
#16 |
Stadig innom
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jobbklær - problemHar anbefalt disse buksene før, de har jeg brukt endel på jobb. Holder seg fine i vask, og finnes på Vivikes. Og at de er rimelige er jo et pluss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Endelig mamma
![]() Sv: Jobbklær - problemJa, altså. Jo mer jeg tenker på det, jo mer sikker blir jeg på at jeg har en del i skapet som kan brukes altså. Kanskje bortsett fra noen ting som jeg har for mange kilo til å få på meg på det nåværende tidspunkt.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jobbklær - problemJeg har samme utfordring for tiden. Jeg har begynt i ny jobb, og ingen av mine nære kolleger går i jeans. Det er andre avdelinger som gjør det, men ikke min.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
Nei, jeg synes ikke de gjør det og særlig ikke om du har en cardigan eller noe over.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jobbklær - problemJeg er litt gjerrig, men: Jeg anbefaler deg å bruke penger på EN skikkelig god, svart bukse. Mann det opp en dag du føler deg vel og har god tid, og forbered deg på å prøve fjørti bukser. Bukser er helt individuelt, fordi rumpefasong varierer så voldsomt.
![]() |
|
|