Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?
Under 4 timer 1 0,42%
4 timer 2 0,84%
4,5 timer 3 1,26%
5 timer 14 5,86%
5,5 timer 17 7,11%
6 timer 45 18,83%
6,5 timer 52 21,76%
7 timer 58 24,27%
7,5 timer 31 12,97%
8 timer 8 3,35%
8,5 timer 4 1,67%
9 timer 0 0%
9,5 timer 1 0,42%
10 timer 0 0%
Mer enn 10 timer 3 1,26%
Deltakere: 239. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-15, 17:09   #41
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Legger meg som regel før klokka 23 og sovner ganske fort. Klokka ringer 5.45. Det er 7 timer. Føler meg sjelden uthvilt.

Gammel 27-08-15, 17:12   #42
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg trenger mye søvn. Sovner ofte 22.30 på hverdager og står opp mellom 06 og 06.30. Svarte 7,5 timer.

Dette er meg hvis jeg klarer å komme meg i seng. Jeg trenger 7-7,5 timer. Får jeg det er det ikke like vondt å stå opp. Selv om det alltid er vondt å stå opp. Alltid!

Problemet er hvis jeg har en spennende bok. Da ender jeg fort opp på mellom 6 og 6,5 timer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 17:38   #43
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Ifølge SleepCycle-appen min er gjennomsnittet (hverdag og helg) 7,5 timer. Men det er den tiden jeg tilbringer i senga, det tar ofte mer enn en time å sovne. Så jeg svarte 6,5 timer, det er nok enda litt mindre når ikke helgene regnes med.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 18:06   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sover ca. 6 timer hver natt - midnatt til 6. Tar det igjen i helgene.

Gammel 27-08-15, 18:33   #45
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Er B-menneske, så kommer meg svært sjelden i seng før midnatt. Legger meg stort sett til å sove 00.30-01 (sovner raskt), og står opp ca 06.30, så 5,5-6 timer. Det er litt for lite, optimalt er ca 7 timer i ukedagene. I helgene sover jeg 8-9 timer iallefall én natt og i feriene går jeg i dvale og kan fint sove 10 timer hver natt.

I stressende perioder (som nå) sover jeg elendig og våkner rundt 05, og det blir alt for lite søvn.

Gammel 27-08-15, 18:44   #46
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Prøver å legge meg innen midnatt, helst må lyset av 23.30. Står opp 6.30.
Svarte 6.5 timer.

Gammel 27-08-15, 18:54   #47
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Snittet ligger vel rundt 7,5 timer. Jeg har alltid hatt stort søvnbehov og skulle gjerne hatt nærmere 10 timer for å bli helt lykkelig.

Gammel 27-08-15, 19:02   #48
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må ha over 7 timer for å ikke bli ulykkelig og trøtt. Helst 8 timer. Svarte 7,5. Kompenserer litt i helga, men oftest sover jeg ca 1 time mer natt til fredag og lørdag.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 19:04   #49
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?

Jeg trenger 7 timer men er nå oppe i 5,5- en forbedring fra de 4,5 jeg lå på i vår. Småbarnstiden, ass.

Gammel 27-08-15, 19:10   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5-6 timer. Vanligvis fra rundt 2 til 7-8 tiden.

Bør kanskje spesifisere: Jeg er greit utsovet på 6 timer, og er utpreget B-menneske. Kreativitet og tiltakslyst gjør gjerne en oppsving etter kl 23. Jeg mistenker at jeg hadde foretrukket 3-9 om det ikke var for barna.

Gammel 27-08-15, 19:11   #51
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sover stort sett åtte timer hver natt, da fungerer jeg best. Merker godt hvis det blir mindre.

Gammel 27-08-15, 19:12   #52
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg svarte 5,5 timer. Tar igjen i helgene for at det ofte er kun 4 timers netter i ukedagene. Jeg er uhelbredelig nattmenneske med sterk lakenskrekk. Er fortsatt helt på bærtur nå etter ferien og klokken blir gjerne 02.00 eller 03.00 før jeg kommer meg i seng og jeg står dermed ikke opp før kl. 07.15 når resten av familien står opp. Galskap, så jeg har et stadig forsett om å komme meg i seng ved midnatt slik at jeg kan stå opp kl. 05.45 og rekke trening før jobb.
Drømmer å bli litt mer fornuftig når det kommer til å legge meg om kveldene. Det er jo nydelig å kunne våkne litt mer utvilt enn jeg gjør nå.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 19:15   #53
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil tippe 6,5-7 timer, og behøver egentlig 9.

Jeg kan forøvrig fint legge meg 01.00 fredag og sove til 11.30-12 lørdag, om jeg får lov.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 19:52   #54
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg prøver å sove fra 23 til 07. Så blir jeg litt avbrutt i søvnen noen netter av diverse.

Omtrent det samme her; Jeg prøver å legge meg 22.30 og stå opp 06.30. Sovner sjelden før 23, så det blir sånn 7-7.5 timer søvn per natt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 19:54   #55
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Begynner å legge meg ca 23 og er som regel under dyna 2330 og står opp 07. Blir av og til vekt på natta av 1-åringen.

Gammel 27-08-15, 19:57   #56
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Gjennomsnittlig rundt 4 timer om natten. Søvnvansker og smerter holder meg våken. De verste nettene så må jeg ha et par timer på øyet på dagen.

Det kunne vært meg som skrev, for det er nøyaktig likt her. 4 timer og samme problemstilling.

Gammel 27-08-15, 20:00   #57
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

....

Sist redigert av Odelia : 08-08-18 kl 16:49.
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 20:11   #58
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Krysset av for 7 timer, varierer fra 7-8 timer.
Optimalt 8 timer.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 20:18   #59
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger pinlig mye søvn, jeg sover fra ca 22.30-07 i hverdagene og fra 23.30- 9-9.30 i helgene. Trykket på 8,5 time i snitt.

Gammel 27-08-15, 20:22   #60
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sover mellom 23.00 og 06.10 på hverdager, altså litt mer enn 7 timer. Det er litt lite for meg (hvilket mareritt å ha småbarn som både våknet kl. 05 og våknet flere ganger hver natt, fatter ikke hvordan jeg overlevde). Hvis barna er bortreist eller har ferie, sover jeg gjerne til 07, prioriterer søvn foran lengre frokost og sånt - må gå hjemmefra 07.20.

Når det er min sovedag i helga legger jeg meg like fullt kl. 23 fordi jeg er så gyselig trøtt, og da sover jeg gjerne til 10. Kunne sikkert sovet en time eller to til, men står opp fordi det er greit at dagen får begynne, på en måte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.