|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
Absolutt alle menneskene jeg møtte i Tønsberg var bare blide og hyggelig, så det jo synd at du opplevde det motsatt.
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Liker:
|
|
|
#123 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker 17. mai veldig godt og legger opp til en feiring med på fokus på glede, ikke stress. Vi deltar på det vi har lyst til. Likevel er en slik dag når man har et sykt barn i huset bare nok et bevis på hvor annerledes livet blir, så i år (som de siste tre årene) har jeg vært skikkelig lei meg i etterkant.
|
|
|
#124 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker 17. mai, jeg.
|
|
|
#125 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg har det fint på 17. mai, registrerer at mange skriver om at de har det fælt denne dagen, og det er jo ikke hyggelig. Men om man ikke har forpliktelser via barna, så må man vel heller ikke gå ut, om det er selve maset og rammen rundt man misliker? |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Det er vel akkurat det som er problemet for mange, emm, at de har mye forpliktelser ift barna. Og det er vel også det mange sier at de misliker. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Men først, kaffe!
Ja, det er jo kjedelig når man føler det slik. Men vips, så er den epoken over. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg var helt sikker på at jeg fant igjen feil sko da jeg skulle hjem sent på kvelden. Mine passet jo fint om morgenen, men var minst ett nr. for små ved leggetid.
|
|
|
#130 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg synes dagen (og forberedelsene til den) er stress og mas. Altfor mye må og burde. Vi legger stadig terskelen lavere. I år var vi avgårde og så ungene i toget (som heldigvis er lokalt, vi slipper styret i byen), og var med på deler av arrangementet skolen alltid har etter toget. Så dro vi hjem og tok det helt med ro. Vi pleier ofte å grille, men været var ikke helt med oss.
|
|
|
#131 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#132 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Vi kjører så lavterskel 17.mai som mulig, men det blir allikevel litt stress da man skal rekke barnetoget som starter tidlig, så på skolen for leker og kake (i år og neste år er vi med og arrangerer og da er det litt mer stress), så er det normalt sett litt tid før vi skal dra til nabobyen for at LilleVenn skal delta i folketoget. Og så vips er klokken 18 og det har gått i ett hele dagen. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
guru advisor
|
Jeg har en mann som lenge har syntes det samme om 17.mai, og det har gjort at jeg har sett dagen litt mer utenfra. I år var det første gang han sa at han gledet seg litt! (Bare synd det ble 6 grader, regn og vind. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
villende
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg var ikke spesielt begeistret for 17. mai før jeg fikk barn. Vi pleide å arrangere frokost for venner (de som ville komme var invitert, det var veldig lavterskel og hyggelig), men ellers var det ikke en spesiell dag for meg. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Enhver høytid eller festdag kan vel føles ensom, om man ikke har noen å feire med? Jeg syns ikke akkurat 17. mai er i noen særstilling der, da er man jo tross alt ute i motsetning til absolutt alle andre festdager og høytider, hvor man burer seg inne med familien sin.
|
|
|
#137 |
|
Pauset
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg DØR i føttene etter ca 10 minutter hver eneste 17 mai. Klarer ikke finne bunadssko som passer foten min. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
guru advisor
|
Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er det at man ikke har noen å feire med. Men at mange har veldig sterke meninger om hva som er riktig og feil på en sånn dag, ikke de og de flaggene i toget, ikke den talen om homofili på en sånn dag ( |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Joda, jeg ser den. Men jeg ser jo også at dette er i endring. Det er ikke like mye bråk om flagg i barnetog lenger, og andre mørkebrune krefter blir slått hardt ned på. Og det er altså den eneste dagen vi går ut og er sammen med alle andre i felleskap. Jeg opplever ikke noen mørkebrune krefter i sving verken i taler eller utrykk i Oslo, og skulle det skje hadde det blitt slått kraftig ned på.
|
|
|
#140 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Det med flagg i toget er da en utrolig oppkonstruert problemstilling.
|
![]() |
|
|