|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Hmm... Litt bekymrer for lite kaker jeg nå etter å ha lest andres... Vi har planlagt red velvet, pavlova, brownies og makroner, og er 24 stykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Tusen takk ming. . Ja jeg liker å være tidlig ute så ikke panikken tar meg.. er relativt redusert pga astma og allergi om dagen også så litt av gangen
![]() |
#123 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Vi ordner og pusler. I dag har vi funnet ny dress til konfirmanten. Prøvd og godkjent, men måtte bestilles inn i riktig farge. VI kjøpte dress til nyttårsballet i januar, men den var blitt for liten nå. Heldigvis passet gammeldressen helt perfekt til lillebror. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Mangler pentøy til ungene. Ellers tror jeg det meste er i boks. Nei, vent! Har to invitasjoner som ikke har blitt levert. De blir levert i morgen.
![]() |
#126 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Konfirmant i 2015Gidder ikke lage en ny tråd, så jeg spør bare kjapt her: Konfirmantene gir jo gjerne gave til noen av medkonfirmantene sine, vet dere hva som er going rate for sånt nå om dagen? Jeg husker at det var 50 kroner på åttitallet, men regner med at det har steget litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Jeg hadde konfirmant for 5 år siden og da ga de 200kr til hverandre, bestevennene ga 500kr.
![]() |
#129 |
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Vi er blitt enig og ikke gi noe til venner. En foreldre kom på at vi heller kan la dem gjøre noe sammen etter alle er konfirmert. Ut å spise eller noe annet de vil. Synes det var en god ide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Da var talen fra mor ferdigskrevet, nå er det bare pugging igjen. En uke til og jeg gruer meg. Aldri holdt tale før i hele midt liv. På tide kanskje, og jeg kan krysse av på "holdt tale" før jeg fyller 40 |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Talen på plass her også, mannen og jeg skal holde den sammen. Annenhvert avsnitt. En reise gjennom livet hans så langt og litt om det som kommer. Mye tøys og en dæsj alvor.
![]() |
#132 |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Jeg sliter skikkelig med talen. Skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015I dag kommer venninne og for anledningen serveringsdamen min for å gå gjennom hele pakka med meg. Mye jeg skal holde styr på alene, så godt å få litt sorteringshjelp. Det mest er på plass.
![]() |
#135 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant i 2015Vi har ni dager igjen nå, og jeg kjenner stresset kommer sigende, men det går vel bra denne gangen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Konfirmant i 2015Litt over en uke igjen. De første husgjestene kommer i dag. Jeg står med hodet fullt av foreldremøter og sjuke kollegaer som jeg må steppe inn for, og er ikke akkurat klar, selv om jeg prøver å late som at alt er på stell. Jobber med tale og bilder, og er ikke fornøyd ennå, men sånn er det vel for perfeksjonister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Konfirmant i 2015
Kommer gjestene og bor hos dere én uke før selve dagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva med å heller lage en powerpresentasjon med bilder og tekst til konfirmanten |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Har ikke prosjektør, og et lyst og luftig rom, men ingen gardiner. Desverre. Akkurat nå heller jeg mot å kjøre old-school-power-point, skrive ut bilder, og feste på flip-over. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|