Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter feminister etternavn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er du og hva gjorde du da du giftet deg?
Jeg er og feminist og har ikke byttet etternavn 92 39,32%
Jeg er og feminist og byttet etternavn 56 23,93%
Jeg er kvinne ikke feminist, og byttet ikke etternavn 18 7,69%
Jeg er kvinne ikke feminist og byttet etternavn 40 17,09%
Jeg er mann og feminist og byttet etternavn 0 0%
Jeg er mann og byttet etternavn 0 0%
Jeg er mann og byttet ikke etternavn 1 0,43%
Jeg er ikke gift, men insisterer på å svare likevel 13 5,56%
Jeg er feminist og vi har slått sammen navnene til nytt felles 10 4,27%
Jeg er ikke feminist og vi har slått sammen navnene til nytt felles 4 1,71%
Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-15, 14:53   #501
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Vi pleier å få julekort til Familien Tallulahsen fra mine venner og Familien Høvdingsen fra hans venner. Jeg tror det egentlig bare er fordi de ikke gidder å gå rundt å huske hva alle heter. Jeg syns det er helt greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 14:54   #502
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Interessant at bare 20% av kvinner beholder navnet sitt når de gifter seg, jeg trodde faktisk ikke det var så få. Jeg skulle likt å vite hvor mange av disse 20% som også har valgt mors etternavn til barna, men jeg tror dessverre at skjevheten er like stor her, også i mannens favør.

Vi har riktignok min manns etternavn hele gjengen, men både ungene og jeg har min farmors pikenavn som mellomnavn, så litt balanse er det da.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 14:54   #503
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det med navn er nok viktigere for mannen. Han ville aldri ha byttet og ville nok blitt litt glad om jeg hadde gjort det, uten at han noensinne har bedt meg om det. Hele familien hans regner med at jeg har gjort det da. Så jeg får brev med fru MannensEtternavn. Jeg har til og med opplevd brev med fru MannensFornavn MannensEtternavn. Men det var fra en gammel slektning, så det var bare litt søtt.

I Blåmanns slekt er det helt omvendt. Hele generasjonen over oss på hans side var kraftig venstreradikale, og ingen av mine svigerforeldres søsken eller nære venner byttet etternavn da de giftet seg. Blåmanns eldre slektninger tar det helt for gitt at det samme gjelder vår generasjon, så jeg får etter 17 år med mannens etternavn stadig postkort adressert til "pikenavnet" mitt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 14:54   #504
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det ville være lurt med en konkurranse mellom ekskone og ny kone der det kåres en etternavnvinner. Det finne jo utallige muligheter for å samle poeng:

• Flest og best rimeord på etternavnet
  • Fineste signatur
  • Spørsmål om navnehistorikk- og statistikk
  • Hvem har et utseende som passer best med navnet?
  • Best og flest anagrammer ut fra bokstavene i etternavnet
  • Hvem har fornavn som passer best med etternavnet?
For å få opp temperaturen og gjøre det mer interessant kan jo (eks-)svigermor delta i juryen sammen med et par gale slektninger.

Dette høres faktisk ut som et strålende konsept for et TV-program.

Gammel 10-03-15, 14:57   #505
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk du meg til å le høyt her, noen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 14:57   #506
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her forstår jeg Milfrid veldig godt.

Jeg var 25 da jeg giftet meg, og følte at identiteten min var for sterkt knyttet til etternavnet mitt til at det var komfortabelt.

Nå har jeg vært gift en stund, jeg har levert en hovedfagsoppgave og vært yrkesaktiv i 17 år. Dersom jeg hadde vært det med et annet etternavn og så blitt skilt nå, så tror jeg at det hadde sittet langt inne å gå tilbake til det andre. Navn er identitet og jeg tror jeg har bygget minst like mye identitet mellom 25 og 43 som jeg gjorde opp til 25.

I tillegg til argumentet om å hete det samme som mine barn. Som, for meg, ville vært en hovedgrunn til å skifte navn i det hele tatt.

Og så knegger jeg litt med Teofelia. Det skal sies at de som har sendt disse brevene ikke har kjent meg særlig godt. Og jeg har en svigerfamilie som nok mener at min mann er en undertrykket tøffelhelt fordi jeg ikke har hans navn, fordi han lager middag minst noen ganger i uken og fordi han har tatt barselpermisjon.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 15:00   #507
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ikke gammeldags. Jeg var praktisk. Jeg vet at du ikke aksepterer den forklaringen, men det er altså tilfelle. Jeg byttet fordi jeg ønsket at vi hadde ett felles etternavn og fordi ungene skulle slippe to (som jeg hadde insistert på hvis ikke). I og med at mitt går det 14 av på dusinet mens eksens er vesentlig mer sjelden, var det naturlig at jeg la til hans. I og med at det var min ide var det unaturlig å insistere på at han også tok mitt). Jeg vet at det er uinteressant med enkelthistorier, men jeg er nå en gang den elefanten i rommet som har beholdt navnet som vi diskuterer her. Hadde jeg tatt navnet som en romantisk gest hadde jeg garantert byttet da fyren byttet meg ut. Men når det som gjorde at jeg byttet ikke er endret, ser jeg ikke poenget. Jeg har hatt navnet i 17 år. Alle papirer, inkludert eksamenspapirer og alle jobbattester etc er i det nye navnet. Det er mye arbeid å skifte navn.

Gammel 10-03-15, 15:03   #508
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes det ville være lurt med en konkurranse mellom ekskone og ny kone der det kåres en etternavnvinner. Det finne jo utallige muligheter for å samle poeng:

• Flest og best rimeord på etternavnet
  • Fineste signatur
  • Spørsmål om navnehistorikk- og statistikk
  • Hvem har et utseende som passer best med navnet?
  • Best og flest anagrammer ut fra bokstavene i etternavnet
  • Hvem har fornavn som passer best med etternavnet?
For å få opp temperaturen og gjøre det mer interessant kan jo (eks-)svigermor delta i juryen sammen med et par gale slektninger.

Dette høres faktisk ut som et strålende konsept for et TV-program.

Jeg synes noen burde arrangere den konkurransen.

Jeg vurderer å få meg signaturen Fru Etternavnet Den Aller Første. Så burde hun få Fru Etternavnet Forhåpentligvis Den Siste.

Gammel 10-03-15, 15:11   #509
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Usikker på om du tuller nå, men jeg for min del ville iallfall aldri beholdt navnet til en jeg hadde skilt meg fra, selv om vi hadde skiltes som venner.

Selvsagt tuller jeg ikke. Bytter man navn, så har man byttet navn og har like stor rett på å fortsette å ha etternavnet selv om man blir skilt. Det finnes det faktisk en dom på (Kim Friele som giftet seg til Friele-navnet i sin ungdom, og ble skilt, og talskvinne for lesbiske og homofile, der Friele-familien gikk til rettssak for ikke å få navnet sitt forbundet med denslags).

Hvis man ikke ville ønske å ha "mannens navn" om man blir skilt, ja, så kan man la være å bytte navn når man gifter seg da.

Enkelt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 15:12   #510
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg vurderer å få meg signaturen Fru Etternavnet Den Aller Første. Så burde hun få Fru Etternavnet Forhåpentligvis Den Siste.

Og jeg skjønner godt de som ikke vil skifte tilbake til "eget"/første etternavn ved en skilsmisse. Særlig hvis man har hatt navnet i mange år.

Gammel 10-03-15, 15:14   #511
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Selvsagt tuller jeg ikke. Bytter man navn, så har man byttet navn og har like stor rett på å fortsette å ha etternavnet selv om man blir skilt. Det finnes det faktisk en dom på (Kim Friele som giftet seg til Friele-navnet i sin ungdom, og ble skilt, og talskvinne for lesbiske og homofile, der Friele-familien gikk til rettssak for ikke å få navnet sitt forbundet med denslags).

Hvis man ikke ville ønske å ha "mannens navn" om man blir skilt, ja, så kan man la være å bytte navn når man gifter seg da.

Enkelt.

Sånn er lovverket ja, og dersom Kim Friele hadde fått barn, hadde de kunnet få hennes etternavn.

Jeg er så sterkt knyttet til slektsnavnet mitt at jeg blir sur når folk gifter seg til det. Folk som jeg ikke er i slekt med har plutselig mitt navn og sånt.

Jeg hadde faktisk stemt på lovforslag som hadde gjort det sånn at man ikke uten videre kunnet gifte seg til navn. Jeg synes hele tanken er så blekkteit.

Gammel 10-03-15, 15:20   #512
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Enkelt.

Jeg vet at man har rett til det. Nå er det ikke først og fremst tanken på å bli skilt som har gjort at jeg ikke har skiftet navn (så pessimistisk er jeg faktisk ikke ) men jeg skjønner tankegangen din.

Esme: Jeg er også litt der at jeg hadde grøsset bittelitt (inni meg) om et ordentlig nek giftet seg med broren min og på den måten fikk "vårt" navn.

Gammel 10-03-15, 15:24   #513
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme: Jeg er også litt der at jeg hadde grøsset bittelitt (inni meg) om et ordentlig nek giftet seg med broren min og på den måten fikk "vårt" navn.

Jeg hadde syns det var ille nok om (min fiktive) bror giftet seg med et skikkelig nek, uavhengig av hva hun valgte å kalle seg etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-15, 15:27   #514
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at man har rett til det. Nå er det ikke først og fremst tanken på å bli skilt som har gjort at jeg ikke har skiftet navn (så pessimistisk er jeg faktisk ikke ) men jeg skjønner tankegangen din.

Jeg har en topp svigerinne, skikkelig kremdame. Liker ikke at hun tok etternavnet vårt likevel. Jeg skjønner at det ikke er min sak og jeg har jo selvfølgelig ikke nevnt det med et ord. Men jeg synes det er bare tull og nokså misvisende, for hun er ikke i slekt med resten av oss.

Gammel 10-03-15, 15:28   #515
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Teofelia: Joda, men ekstra ille om noen hadde spurt meg "åh- er du i slekt med..." og så måtte jeg svare ja.

Esme: Hvis det var en OK dame, hadde jeg ikke brydd meg. Bortsett fra å Tenke Mitt (bare en ørliten stund, jeg lover!) om at hun var så forutsigbar at hun tok mannens navn, så klart.

Gammel 10-03-15, 15:28   #516
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg er faktisk vesentlig mer knyttet til det navnet jeg giftet meg til enn det jeg hadde som barn. Fordi det er det navnet min familie har. Ungene mine. Det føles helt feil å bytte til noe de ikke heter. Og det føles enda mer feil at det da hadde vært sånn at mine unger da het det samme som eksens nye kone mens jeg heter noe jwlt6 annet.

I Colombia får barna automatisk mors navn, Olsen eller ikke. Det er i grunnen en grei regel, i alle fall for mødre.

Det er mulig at jeg hadde hatt et mer intenst forhold til etternavn om jeg ikke hadde delt pikenavn med fryktelig mange tusen andre. Jeg kan forstå at det finnes de som er som Esme. Jeg for min del er der at jeg ikke uten videre vil bytte bort det navnet jeg deler med ungene. Så kan man diskutere pm om det var en usmart ting å gjøre i utgangspunktet - det at jeg byttet og at ungene kun heter det. Men det er nå virkeligheten, og den forholder jeg meg til.

Gammel 10-03-15, 15:28   #517
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde syns det var ille nok om (min fiktive) bror giftet seg med et skikkelig nek, uavhengig av hva hun valgte å kalle seg etterpå.

Var det et nek var navnet det minste problemet.

Gammel 10-03-15, 15:31   #518
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er så sterkt knyttet til slektsnavnet mitt at jeg blir sur når folk gifter seg til det. Folk som jeg ikke er i slekt med har plutselig mitt navn og sånt.

Fru Friele (den andre)?

Selv har mannen min sitt navn. Ønsket ikke å beholde mitt etternavn etter en del bråk med arv og lignende (viste seg at faren min egentlig ikke hadde "rett" på etternavnet sitt, så det ble veldig rart å videreføre det). Tror jeg vil beholde etternavnet ved skilsmisse/dødsfall da jeg ønsker å ha samme etternavn som barna + jeg ikke har noe forhold til mitt gamle etternavn.

Gammel 10-03-15, 15:32   #519
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en topp svigerinne, skikkelig kremdame. Liker ikke at hun tok etternavnet vårt likevel. Jeg skjønner at det ikke er min sak og jeg har jo selvfølgelig ikke nevnt det med et ord. Men jeg synes det er bare tull og nokså misvisende, for hun er ikke i slekt med resten av oss.

Dette er faktisk en av årsakene til at jeg ikke tok min manns etternavn, jeg er ikke en av "dem".

Gammel 10-03-15, 15:41   #520
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er en merkelig tanke. Litt smålig, egentlig. Hun er jo bare én person som kommer til å dø ut, for å si det på den måten. Barna de får sammen er jo i slekt med "resten av dere".
Eller burde dere kanskje kjøre hardere på innavl, sånn at alle nyfødte har 100 % rett på etternavnet, og ikke bare 50 %, som sikkert gjelder de fleste av dere "ekte" folk?

Emneord
etternavn, feminisme

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.