|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#43 |
|
♡
|
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Så denne, tenkte på denne tråden:If Disney Princesses Had Realistic Hair
|
|
|
#44 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Jeg har vært plaget med statisk hår i mange år, men endelig ser det ut som at jeg har funnet noe som fungerer.
|
|
|
|
#45 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Den der Natusan balsamspray-tingen gjør håret mitt karnevalsparykk-aktig. Styr unna.
|
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!
Ja! Akkurat sånn føles det!
Det var denne jeg kjøpte.
|
|
|
#47 |
|
Tidsklemma
|
Hmm.. Hvilken shampo bruker du?
|
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Jeg bruker Head & Shoulders. Det er det eneste som funker på hodebunnen min, dessverre. Jeg pleier å bruke hårkurer fra Aveda som balsam, og det funker bra. Men frisøren min var stengt da jeg gikk fra trening i går, og trengte shampo.
|
|
|
#49 |
|
Tidsklemma
|
Den brukte jeg også mye før. Helt til en frisør påpekte at jeg nok ikke flasset pga tørr hodebunn, men fet hud, og tett hårmanke. Hun anbefalte volumshampoer. Og de har fungert bedre enn head & sholders.
|
|
|
|
#51 |
|
Glamorøs
|
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Mex, ja, kanskje det? Men jeg har mest problemer i hårfestet i pannen, så tror ikke det er det.
|
|
|
#52 |
|
snur
|
Det vet jeg ikke, men kan legge inn bilde av baksiden med innhold etterpå så kan du se selv.
|
|
|
#54 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Ett lite triks som er verd å prøve ut; let deg frem til en balsam (gjerne shampo også), uten silikon (demeticon, hexapentasiloxan, etc). Disse stoffene gjør håret glatt og slikeaktig, og kan være helt fantastisk for bl.a. kjemisk behandelt hår. De kan i noen tilfeller gi motsatt av ønsket effekt, gjøre håret tørt og elektrisk, fordi det ikke er oljer. Noen av håroljene som selges er så og si mesteparten siloksaner og kun spor av faktiske oljer. Det er noen serier uten siloksaner, men med rikelig av andre typer pleiende stoffer som Body Shops Rainforest serie. Noen håndkremer er gode brukt som "leave in conditioner", jeg likte utrolig godt Søtrene Grenes parfymefrie håndkrem med aprikoslolje til slikt bruk men jeg har ikke sett den på lenge. Den kostet ikke så mye men var veldig god. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Glamorøs
|
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Jeg bruker ingenting med silikon. Det var bare krise i går, og da kjøpte jeg produkter fra supern. Big mistake, gjør det aldri igjen.
|
|
|
#56 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!Jeg anbefaler ren arganolje eller kokosolje.
|
|
|
|
#59 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Elektrisk hår, jeg blir gal!I ingredienslisten på den orange flasken står der "amodimethicone", det er silikon. |
|
|
|
![]() |
|
|