|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenDet kunne vore moro. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenSom ung tenåring var jeg fullstendig parkert en til to dager hver gang jeg hadde mensen. Jeg lå hjemme med store smerter og smertestillende hadde liten effekt. Jeg gikk alltid på skolen, men lærerene sendte meg hjem igjen.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenHvordan skulle det gått i i kvinnedominerte yrker da..... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenJeg syns heller ikke det er en god ide. Så lenge de som har virkelig store plager får aksept for det er det jo strengt ikke noe problem.
|
|
|
#28 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen
Nei, den uken kan jeg ikke ha møte. Da har jeg menstruasjonsferie.
|
|
|
#29 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenDjeeeeez! Hvor stakkarslig skal vi gjøre kvinnene....? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Shake it out!
|
Helt enig. Selv om jeg kjenner jeg er glad jeg ikke har vært vernepliktig med mine monsterblødninger.
|
|
|
#32 |
|
Off the map.
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenDette er jo bare tull. De som virkelig blir så dårlige må jo enten få hjelp til å blø mindre og få smertestillende og om det ikke går så er det vel greit for den det gjelder å ta dette opp med lege og arbeidsgiver. Antar at dette gjelder veldig få. Sånn til vanlig er det da ikke noe i veien for de aller aller fleste av oss å jobbe når vi har mensen.
|
|
|
#33 |
|
Søt og rar
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenJeg kjenner meg virkelig ikke igjen i hans beskrivelse, og trenger ikke ferie når jeg har mensen.
|
|
|
#34 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenMå jeg da ta ut igjen hormonspiralen for å få blødninger sånn at jeg også får denne ferien, eller vil jeg regnes som mann i arbeidslivet?
|
|
|
#36 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenI strid sier det seg jo selv at man ikke akkurat kan få fritak for mensen, men jeg hadde fått meltdown om jeg måtte ut i skauen uten dusjmuligheter under mensen, med monsterblødninger (jeg blør gjennom tamponger og nattbind de første dagene), og jeg blør ekstra mye om jeg beveger meg mye. Da kan det bare si klæsj, og jeg må bytte klær. Fy fader, jeg er så glad jeg ikke er i vernepliktig alder. Håper ikke døtrene mine arver mine monsterblødinger.
|
|
|
#37 |
|
koko
|
På tidlig 90-tall var det dokumentasjon nok (evt synonymt med mensen) å "glemme" badedrakt til svømmetimene.
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Er det snakk om mens som gjør at man blir sengeliggende eller ute av stand til å gjøre noe ser jeg ikke helt for meg at man blir noen god soldat heller med mindre man velger å medisinere mensen bort. Akkurat det er det nok en del som velger, i alle fall under øvelser. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenMedisinere mensen bort. Drømme.
|
|
|
#40 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg kommer til å sterkt oppfordre datteren min til å få seg hormonspiral tidlig. Alt for stor frihetsberøvelse for tenåringsjenter også å streve med vonde og store menstruasjoner.
|
![]() |
|
|