Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-14, 22:41   #741
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Bestilt julekort! Betydelig seinere enn i fjor, men rekker å få ut i tide.

Gammel 03-12-14, 03:37   #742
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var god til det meste når det gjaldt å være i rute til jul - det var til desember kom. Har igjen å sende fire-fem pakker, skrive og sende julekort(men de er bestilt da, har bare ikke fått dem), bake, pynte(men det tar jeg nærmere jul, for meg er ikke hele desember jul). Jeg har spist mange klementiner de siste dagene da, det skal jeg ha at der er innsatsen god!

Gammel 03-12-14, 05:41   #743
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekortskriving er i gang og til helgen braker det løs med konfektlagingen. Bakingen må vente litt til. Nå koser jeg meg med adventspyntet stue.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 11:49   #744
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi har begynt på kalender og funnet bilde til julekort.

Gammel 03-12-14, 17:20   #745
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Kalender også i boks. Puh! Men gaver er det en del igjen av. Jaja, 3. desember bare!

Gammel 03-12-14, 17:27   #746
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er så koselig å gå ute og se julestjerner og lysestaker i vinduene og julelys på trær og hus. Når det i tillegg kom et tynt lag snø på bakken for et par dager siden er julestemningen ganske høy.

Julekortene ble sendt på mandag og i dag fikk vi vårt første, så nå må jeg få hengt opp en snor i det ene stuevinduet og se om jeg kan finne de små klypene.
Siden alle unntatt én gave er i boks og adventspynten er oppe skjer det neppe så mye mer av juleting før helgen i neste uke. Innimellom julecup for storebror skal det da bakes lussekatter og kjøpes juletre. Jeg gleeeder meg til å få en liten forsmak på den deilige julete granlukten.

Gammel 03-12-14, 22:28   #747
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Jeg var god til det meste når det gjaldt å være i rute til jul - det var til desember kom. Har igjen å sende fire-fem pakker, skrive og sende julekort(men de er bestilt da, har bare ikke fått dem), bake, pynte(men det tar jeg nærmere jul, for meg er ikke hele desember jul). Jeg har spist mange klementiner de siste dagene da, det skal jeg ha at der er innsatsen god!

Heller ikke fått gjort noe i desember. Eller, jeg har kjøpt pepperkakehus, glasur og pynt så det er klart til å pyntes til helgen.

Gammel 04-12-14, 09:22   #748
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hah! Jeg bestilte julekort i midten av november, så de første ble delt ut allerede helgen som vår og jeg har sendt avgårde en haug med postmannen også. Deilig å ha det ute av verden.

Mandler er brent og de to første partiene med pepperkakehusdeler er stekt. Må gjøre litt mer i kveld, samt bake pepperkakehjerter, så får jeg ta pyntingen til helgen mens ungene baker sine pepperkaker. Da skal jeg få bakt vepsebol også. Yum yum. Tar litt og litt, men skal begrense det veldig i år ettersom selve julaften blir feiret i palmeland, etter planen.

Gammel 04-12-14, 09:57   #749
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

I dag skal jeg og mannen avspasere litt for å få handlet de siste tingene vi trenger til julegavene som skal sendes. Det meste er allerede pakket og klart, vi har bare vært litt treige med gjennomføringen av planene vi for lengst har lagt.

Og så tenker jeg vi prøver å få tak i pepperkakedeig fra favorittbakeriet i samme slengen; jeg gidder ikke bruke energi på å lage deig til kaker jeg ikke liker selv.

Gammel 04-12-14, 12:06   #750
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Jeg har bestilt, og fått kalendere og julekort.
Handlet de fleste julegavene.
Pyntet med stjerner og staker i vinduene.
Vasket hele 2 etg. (mannen har)

Må handle resten av julegavene.
Pynte med resten av pynten.
Sende ut julekort.
Pakke inn alle julegavene.
Vaske det vi rekker i 1. etg
Handle mat.
Bake 2-3 slag.

Før det har vi familiefeiring og barnefeiring av mellomste som blir 4 år om en uke, og på toppen av alt så blir det begravelse for min bestemor som sovnet inn i går kveld.
Regner med at begravelsen blir midt imellom feiringene og hun skal gavlegges 20 mil unna, så da får vi bare ta ting litt på sparket de nærmeste par ukene...

Gammel 04-12-14, 12:13   #751
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så leit Annki. Det er jo alltid trist når noen man er glad i dør, men det kjennes litt ekstra når julen nærmer seg.

Gammel 04-12-14, 15:28   #752
ingling

ingling sin avatar

Standard

, Annki.

Gammel 04-12-14, 16:07   #753
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med alle gavene for en uke siden. Kjøpte ferdig alle hemmelig nisse gavene i dag, så nå er det bare kos igjen. Bake, pynte hus, besøke og få besøk. Og sende av gårde noen få julekort.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 20:20   #754
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bake/lagedag med en venninne og hennes/mine barn idag. Handlet inn og istandgjorde til to sorter hver. Så nå har jeg en boks med sursøt gelefigurer, en boks med karamellpinner(er det det samme som brune pinner tro?), en boks med havrelarn og en boks med bountykuler. Det som ikke må stå i kjøleskapet må settes bort eller er det borte vekk før jul.

Venter og venter på at julekortene skal komme, skal ordne de siste presangene da også og sende med.

Gammel 06-12-14, 21:02   #755
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

, en boks med karamellpinner(er det det samme som brune pinner tro?).

Det er det, evt kolakaker som det heter på svensk (det skal være kola med k og ikke c slik mange tror, kola er karamell på svensk).

Gammel 08-12-14, 09:13   #756
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg funderer og grubler (fortsatt) på hva julenissen skal gi alle sammen.

Etter litt fram og tilbake og noen kom likevel og andre kommer ikke likevel og bla, bla, bla, så blir vi 5 voksne, 3 ungdommer og 1 barn på julaften.

Barnet er greit. Han får noe fra ønskelisten sin. Jeg har veldig lyst til å komme på noe morsomt til ungdommene, men om jeg ikke kommer på noe, så blir det gavekort på kino eller kjøpesenter.
Hva er netttrendene for tiden? Hva er sesongens meme? Hva er kult i snart voksen-verden? (16-17 åringer)

Men hva skal de voksne få?
Det er bare snakk om en liten gave. Ingen dyre saker.
Maks 100 kroner.
Sjokolade, julekule, kaffe er gitt tidligere år.

Gammel 08-12-14, 09:49   #757
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Julegavene er ikke påbegynt. Men i går bakte vi 5 av 7 slag. Brente mandler (enda fler), havreflarn, vepsebol, negerboller og peanøttkaker. Ja, også pepperkaker da, så det er vel egentlig 6 slag. Hoi hoi.

Gammel 08-12-14, 10:07   #758
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i å gi bort bøker til voksne - man kan ofte gjøre gode kjøp i bokhandlene også, om man ikke skal ha de aller nyeste bøkene. Ungdommene får også bøker i år - men innenfor interesseområdene (Top Gear, Anime og John Green).

Ellers synes jeg gaver fra veldedighetsbutikkene er fine til voksne - julepynt, lysestaker eller annet som pynter opp hos mottaker og bidrar til en god sak er vinn-vinn. (Redd Barna, Unicef, Bistand for barn).

Kinogavekort kan også være en fin voksengave.

Gammel 08-12-14, 11:07   #759
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Annki

Julekort og kalendere er bestilt. Noen gaver igjen, sende gaver og bake pepperkaker er igjen.
Vasking, kjøpe tre og pynting er senere i desember.

Gammel 08-12-14, 11:22   #760
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Julekortene mine ble borte i posten. Nå lages det nye, jeg somhåpte å få sendt de ut i dag eller i morgen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.