|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så godt å høre. Spent på resultatet til slutt og ende. Dessverre er det nok slik at mange av oss vil oppleve det samme, så lærerikt er det i det minste - dog må være utrolig vondt å oppleve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra at de fant ut hvem. Men var den gutten alene om dette?
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/For en utrolig ekkel opplevelse, Magica. Og jeg er så enig med Polyanna sa; det er utrolig flott at med holdningen "Dette finner jeg meg ikke i!". Godt å høre at dere har funnet synderen!
Jeg er helt enig med deg, og du har helt rett i at det er dette forskerne sier. Jeg var nettopp på forelesning med en dame som har forsket mye på dette, forelesningen var rettet mot lærere, og hun var helt klar på at å nekte barna å bruke internett og sosiale medier er totalt feilslått. Heller oppfordret hun til å la barna bli kjent med og vant til å bruke digitale medier og internett så tidlig som mulig, allerede i barnehagen. Fordi forskningen viser helt klart at barn som har god digital kompetanse og erfaring i bruk av sosiale medier, opplever mindre mobbing/hets på sosiale medier og takler den bedre enn barn med dårlig digital kompetanse og lite erfaring med sosiale medier.
Dette kan ikke sammenliknes. For de som er unge nå er det slik at om du ikke finnes på sosiale medier, finnes du ikke. Punktum. Det kan vi som voksne mislike så mye vi bare vil, men det er likevel sånn verden fungerer. Det må vi som foreldre bare forholde oss til. Og før eller siden mister vi taket på ungene våre, og det beste vi kan gjøre før den tid er å sørge for at de har god kompetanse til å takle uønskede ting de opplever på nettet. Det får vi bare ikke gjort ved å nekte dem å bruke det.
![]() |
![]() |
#84 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra at dere har funnet ut av det og kudos altså for alt dere har gjort med dette her. Veldig bra!
![]() |
#85 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra at dere har funnet ut hvem det er. Jeg følger med videre her på hva politiet anbefaler at dere gjør nå.
![]() |
#86 |
By the Sea
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Veldig godt håndtert alt sammen - både av deg, politiet og skolen.
![]() |
#87 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Møte med politiet i morgen. Sannsynligvis møte med skolen og barn&foreldre fredag.
![]() |
#89 |
søt
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/I dag har jeg vært på politistasjonen og skrevet ferdig anmeldelsen. "Min" politi er en fin fyr syns jeg, og vi har pratet mye om saken. De er veldig fornøyd med at skolen tok raskt grep og klarte løse saken. Det er en annen politi som jobber forebyggende mot barn&unge og særlig dette med nettmobbing, men han har jeg ikke snakket med, han har ikke vært der denne uka. Men de skal diskutere mer internt hva politiet nå skal gjøre.
![]() |
#90 |
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra at det tas tak i! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Jeg har heller ikke tro på utestenging fra fotballen. Min første tanke var å måtte drive holdningsskapende arbeid om sosiale medier i lavere klasser. Men det er kanskje ikke helt egnet for en elleveåring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Kanskje er det nettopp fotball han trenger, man vil jo legge til rette for at han blir fornuftig, ikke dytte han utfor stupet.
![]() |
#94 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Skjønner veldig godt tanken til faren, men det er kanskje ikke det lureste å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Poenget må jo være at han forstår at han har gjort noe uakseptabel og angrer. Da syns jeg en "straff" blir helt meningsløst.
![]() |
#96 |
heimføing
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Syns også straff høres ut som overreaksjon. Tenker at en samtale med politiet kan være vel så effektivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Enig i det Miley sier over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
snur
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Så bra måte dere har blitt tatt imot på av politiet.
![]() |
#99 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/Det skjer veldig mye "alvorlig" for denne gutten, mobberen, i kjølvannet av saken, blant annet flere sikkert vanskelige samtaler der mange er involvert. Han skjønner helt sikkert at det å drive nettmobbing ikke er greit i det hele tatt. Ytterligere straff til en 11-åring synes jeg er unødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Det er vel heller veldig egnet for en 11-åring. Mange av dem har jo vært på sosiale medier en stund allerede i den alderen, og de som ikke har det, er på god vei dit. Jeg tror det er viktig å snakke om at mottaker ikke er mobilen, men den faktiske personen som sitter med mobilen i hånda.
![]() |
![]() |
|
|