Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva serverer vi i bursdag med 19 barn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 09:30   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hva serverer vi i bursdag med 19 barn?

Holder kake og muffins og is, eller bør vi ha noe mer i tillegg? Det er søndags formiddag så vi har valgt å ikke servere mat. Eller burde vi det? Godteriposer synes jeg ikke noe om så kanskje sette frem noen skåler med snop?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 09:34   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer vi i bursdag med 19 barn?

Jeg ville servert enkel mat før kakene. Mest sannsynlig pølser som er det enkleste til så mange. Vi hadde 5-årsdag klokken 12 søndag formiddag for tre uker siden og ungene var skrubbsultne da de kom. Pølsene gikk ned på høykant. Kakene også i grunnen.

Godteriposene kunne vi faktisk droppet, for de var nesten ikke rørt, men erfaringsmessig så blir skåler med godteri fort litt styrete både på den ene og den andre måten.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 09:36   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har inntrykk av at det er vanlig å servere noe mat også, typisk pizza, pølser, taco eller lignende.

Nå vet jeg ikke hvor gamle barn det er snakk om, men opptil 8-9 års alder virker det som om godteposene nesten er det viktigste med hele bursdagen....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 09:38   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ja til mat.

Vi har aldri hatt godteposer. Bursdagsbarnet har ikke etterlyst det og gjestene har vært fornøyd med å plukke godteri fra skåler.

Gammel 26-11-14, 09:40   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Barna er 6. Bursdagen skal feires fra kl 1130 og er jo egt midt i lunstida for mange. Kanskje pølser vil være greit like vel?

Om godteriposer for mange er noe av det viktigste i en bursdag så kjenner jeg at jeg blir enda mer motstander av de.

Det blir forøvrig et selskap basert på Frost, tror der faller i smak til de fleste jentene, i alle fall for de to som feirer.

Gammel 26-11-14, 09:48   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hva med pizzasnurrer? Det er enkelt å bake til mange. Jeg synes det er bedre med godteposer enn fri tilgang til godteri i skåler. Godteposer er viktig her, og jeg ser ikke problemet.

Gammel 26-11-14, 10:01   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du ikke syns noe om godteriposer skjønner jeg ikke hvorfor man skal sete frem skåler med snop? Er ikke det same same, egentlig? Fordelen med godteposer er hvertfall at alle får lik mengde.

Jeg ville servert mat. Med formiddagen; mener du faktisk formiddagen - altså før kl 12? Hva med rundstykker med ulikt pålegg? Banan med revet sjokolade, brunost, gulost, salami, skinke f.eks.

Min erfaring er at ungene faktisk spiser mer mat enn søtsaker. Vi har derfor servert pølser, pizzasnurrer eller pizza og bare en type kake etterpå. Det holder lenge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 10:14   #8
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Ja, 1130. Rundstykker er jo et greit alternativ.

Nei, altså. Det er vel mer det at jeg har opplevd at godteriposene utdeles rett før barna drar hjem og ikke i selve selskapet. Det er vel mer det jeg ikke har helt sett hensikten med. Om de får posene tilgjengelige i selve selskapet så kan jeg vel se litt annerledes på det. For min del kunne jeg like så godt droppet å servere godteri i det store og hele, det bli alltids nok sukker. Vurderte popcorn, men det blir det da bare søl utav. Vi skal leie gymsalen på skolen.

Tro du har rett, Tallulah, kanskje holder det med bare noe mat og enkel kake eller muffins. Ikke begge deler.

Gammel 26-11-14, 10:15   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde også servert noe mat. Det er midt i formiddagstiden og det er lenge å vente til etter bursdagen hvis de ikke har spist siden frokost. Rundstykker var en super ide. Det er lett å tilpasse alle liker og liker ikke.

Gammel 26-11-14, 10:22   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ja, 1130. Rundstykker er jo et greit alternativ.

Nei, altså. Det er vel mer det at jeg har opplevd at godteriposene utdeles rett før barna drar hjem og ikke i selve selskapet. Det er vel mer det jeg ikke har helt sett hensikten med. Om de får posene tilgjengelige i selve selskapet så kan jeg vel se litt annerledes på det. For min del kunne jeg like så godt droppet å servere godteri i det store og hele, det bli alltids nok sukker. Vurderte popcorn, men det blir det da bare søl utav. Vi skal leie gymsalen på skolen.

Tro du har rett, Tallulah, kanskje holder det med bare noe mat og enkel kake eller muffins. Ikke begge deler.

Du har rett, det blir alltid nok sukker.

Om du vil ha to ulike smaker, så går det jo an å ha en kake og en annen type muffin. Men i bursdager her er det ganske vanlig med bare en type søtsak, altså bare kake.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 10:23   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror du kan hoppe over både godteri og godteposer uten at det blir noe stort savn.

Gammel 26-11-14, 10:59   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg antar alltid at ungene skal få mat i bursdagene de inviteres i. Og hvis de ikke har spist mat, så blir det ofte litt for mye kake. Minstemann ville da blitt relativt sukkerhyper.

Du gjør nok lurt i å servere noe mat. Vi synes pølser er det desidert enkleste.

Gammel 26-11-14, 11:19   #13
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noe mat er noke lurt ja. Pølser er vel standard; noe man tror alle liker men jeg ser at det er nesten ingen av ungene som spiser en hel pølse med eller uten lompe eller brød...Vi gikk for kjøttboller med dip, grønnsaker i staver og tortillachips. Gikk ikke store mengder mat da heller i forhold til antallet barn. Rundstykker med diverse pålegg hørtes også fint ut. Egentlig tror jeg det er ganske fritt frem med hvilken mat bare der er noe i magen før alt det søte etterpå.

Når det gjelder godt og godtepose: Vi hadde ikke godtepose i ungene sin bursdag, vi hadde heller is med massevis av snop/pynt de kunne ha på(eller spise litt på ved siden av). Det var absolutt ingen som etterlyste posene, heller ikke egne barn. Hadde også en kake. Det holdt i massevis med de tingene. Var 16 barn.

Gammel 26-11-14, 11:21   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pølsekiosk og da går det nok en del mer pølse siden det er morsomt å stå i kø og sånn, men de spiser godt syns jeg altså. De aller fleste tok minst to ganger og noen tok tre. Og noen ville bare ha brød med ketchup.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 12:10   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier alltid å servere mat av et slag først. Horn med skinke/ostefyll, pølse i brød/lompe eller pizza. Min erfaring er at de spiser mer av dette enn kake. Jeg pleier bare å lage en kake, da den varianten bursdagsbarnet ønsker seg. Det pleier å være brownies i langpanne. Den er enkel å lage og populær blandt gjestene. Aldri opplevd at barna kunne tenkt seg mer søtt i en bursdag, egentlig.

Gammel 26-11-14, 19:24   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

mat er lurt

Vi laget pizzasnurrer/pizzaboller, det var så greit å varme i et minutt i mikroen fortløpende (tilgang til skolens kjøkken i tillegg til gymsal og et klasserom) så slapp vi å ha 3 pakker varme pølser ingen spiste, liksom...

Vi hadde både muffins og kake, det var bortkastet, GELE var den store hitten, og kaka var det vel to som smakte på, ettersom guttungen hadde valgt BLÅ glasur var det ingen som turte...

Gammel 26-11-14, 21:35   #17
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde pølser i frakk. Strimlet pizzadeig og surret rundt halve pølser. Ca 20 min i stekeovn. Gikk ned på høykant. Veldig greit å slippe lomper, sennep og ketsjup servering.

Gammel 26-11-14, 21:38   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også hatt mat først ja. Kakemengden er ikke så viktig. Jeg har ofte bare hatt sjokoladekake. Har av og til hatt gele eller is i tillegg. Gele i plastkrus ved bordet bare.

Jeg gir poser med godteri, men barna spiser det helt på slutten, mens de ser film. Jeg synes skåler er lite heldig fordi noen grafser til seg mens andre knapt for noe, særlig når de er såpass små.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 21:42   #19
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde heller servert pølser evt noe annet og droppet muffins eller is.

Gammel 26-11-14, 21:44   #20
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tror du kan hoppe over både godteri og godteposer uten at det blir noe stort savn.

Ja. Mine har opplevd å få og ikke få, null problem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.