Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-14, 18:37   #681
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har bakt julekake/-brød for første gang, og det ble storslagent flott og ditto godt! Jeg blir litt sånn når jeg lykkes med gjærbakst.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 18:42   #682
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heia Madicken.

Jeg bakte julebrød forrige helg og i dag har lillesøster og jeg bakt den første omgangen med pepperkaker. Vi skal ha stor pyntefest her om to uker, så jeg må bake ganske mange pepperkaker og må ta det i flere omganger. Så da snikstartet jeg med litt julemusikk også, fordi det passer så godt sammen med kakebakingen. Men ellers skal jeg klare å vente med musikken til neste helg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 18:50   #683
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nå kan jeg nesten smaaake adventstiden.

Det er så koselig med julemusikk når man baker. Jeg tror ikke jeg skal bake så mye i år. Vi MÅ ha pepperkaker, shortbread og kransekake(stenger). Andre sorter varierer fra år til år. Jeg tenkte jeg skulle bake bordstabelbakkels for første gang i år. Kokosmakroner er også veldig godt, men det er det bare jeg (og mamma, men hun feirer ikke med oss i år) som spiser så jeg tror ikke jeg gidder bake det bare til meg.

Gammel 23-11-14, 18:52   #684
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokosmakroner er kjempegodt. Det pleier jeg ikke å bake, men det skal jeg kanskje i år.

Vi skal ha pepperkaker, kolakaker, verdens dyreste cookies, serinakaker og hvite kakefigurer. Er det tradisjon, så er det tradisjon.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 19:47   #685
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bakedag her i dag også.
Har laget havreflarn, kokosmakroner og biscotti. Nam.

Gammel 23-11-14, 20:59   #686
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Pepperkaker MÅ vi lage, lager alltid egen deig. Barna storkoser seg da, jeg og. Så synes jeg kokosmakroner er godt, lett å lage er det og. Har lyst å forsøke biscotti i år for første gang. Tipper det blir noe mer også, glad i serinakaker.

Gammel 23-11-14, 21:42   #687
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Bakedag her i dag også.
Har laget havreflarn, kokosmakroner og biscotti. Nam.

Åååh! De så kjempegode ut, og spesielt havreflarnene, som jeg for min del allerede har spist opp en porsjon av. Havreflarn er bare så godt, og så er det jo nesten bare luft.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 07:51   #688
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperkaker baker jeg i to omganger. Jeg gleder meg til å lage deig, for det lukter så godt! Første omgangen skal lages til helgen. Da lager jeg pepperkakehjerter til pepperkakekalenderen, pepperkakemann til poden skal ha klassen på besøk, og litt som kan spises. Så lager vi pepperkaker på ordentlig senere i desember.

Gammel 24-11-14, 08:58   #689
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, lukten av nystekte pepperkaker, samt juletre og svibler gir meg skikkelig julestemning.

Gammel 24-11-14, 17:35   #690
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker svibler veldig godt sånn egentlig, men jeg er allergisk, så det er egentlig gaske pyton å ferdes i butikker hvor de har svibler.

Gammel 24-11-14, 18:08   #691
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi får julegjest i år likevel!

Hadde invitert broren min men han takket nei; han holder på å bygge hus og mente jula var avlyst i år. Dette var for ca en måned siden. Foreldrene mine bor også samme stedet og de har invitert min tante og onkel til jul. Igår hadde broren min fått høre dette fra mamma og da ombestemte han seg. Så i går kveld ringte han som knapt noen gang ringer: Om tilbudet fortsatt stod ved lag så ville han gjerne komme likevel - han ville ikke feire med pensjonisttreff.

Han kommer helga før og blir til søndag i romjula, blir mye brettspill og slikt da, gleder meg.

Gammel 24-11-14, 19:03   #692
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Å så hyggelig for alle, Acino!

Gammel 24-11-14, 19:06   #693
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg liker svibler veldig godt sånn egentlig, men jeg er allergisk, så det er egentlig gaske pyton å ferdes i butikker hvor de har svibler.

Huff ja, jeg har mange ganger tenkt at jula må være slitsom for allergikere. Det er jo rene eksplosjonen av lukter.

Acino: Så hyggelig da! Vi har fått helt motsatt beskjed. Jeg gikk ut fra at broren min skulle feire med oss, men han skal visst feire på vestlandet med samboerens familie. Så i år er første år det bare er oss fem til jul. Det blir litt rart, men vi skal ha det gøy likevel.

Gammel 24-11-14, 19:07   #694
millact

Standard

Myria: Vi har vært alene et par ganger, dvs noen av årene jeg var gift. Det ble hyggelig, det.

Gammel 24-11-14, 19:10   #695
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Huff ja, jeg har mange ganger tenkt at jula må være slitsom for allergikere. Det er jo rene eksplosjonen av lukter.

Ja, det er ganske slitsomt. I tillegg har jeg litt dårlig samvittighet for jeg vet at mamma savner sviblene, men selv om jeg har sagt at hun bare kan ha for jeg blir jo ikke dødssyk av det, jeg får rett og slett hodepine av det. Men hun vil jo ikke for hun husker jo den jula jeg hadde hodepine hver dag før vi skjønte at det måtte være sviblene.

Gammel 24-11-14, 19:10   #696
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg er jo mest vant til "små" julefeiringer og har heller aldri savnet å ha huset fullt til jul. Pappa var enebarn og hele Mammas familie bor i Frankrike så de aller fleste juler var det oss fire. Det er først etter at jeg traff mannen min og fikk barn at vi har vært flere.

Gammel 24-11-14, 19:20   #697
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Jeg tror vi blir 9 i år, det er et greit antall det. Men for et par år siden var det bare jeg, mamma og pappa og det var egentlig en veldig fin julefeiring.

Gammel 24-11-14, 19:22   #698
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi blir nok bare oss fire, og det går greit det

Gammel 24-11-14, 21:52   #699
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kjøpt svibler og julestjerne + en julestjerne til svigermor. Pluss hyssing, hamptråder og røde bånd til oppheng til julekalenderen til gutta.
Og pepperkakedeig. Tenkte å lage nummer av pepperkaker som skal henge på som nummer til kalendergavene. Iallefall noen av dagene.
Og shoppet en julegave. Er i gang nå.

Vi blir 9 eller 11 på julaften. Alltid her hos oss. Greit nok for oss for vi vil være hjemme.

Gammel 24-11-14, 22:01   #700
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tenkte å lage nummer av pepperkaker som skal henge på som nummer til kalendergavene. Iallefall noen av dagene.

Det var jo en hyggelig idé. Den ville nok bli godt møtt hos oss.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.