Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feirer dere Halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-14, 11:54   #41
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan feirer dere Halloween?

Tidligere år har vi hatt fest for ungene og det har vært stor stas. De siste årene har Jonas blit bedt på fest til andre () og da har jeg bare pyntet opp på trappen og gitt ut godis til de som har kommet og ringt på.

Dessverre kommer det ikke på langt nær så mange at jeg blir kvitt all godisen og jeg må spise opp resten selv.

Gammel 28-10-14, 12:31   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden kler seg ut og går fra dør til dør med en venn eller flere.
Vi kjøper godteri og deler ut til de som kommer. *enkelt*

I fjor skar vi ut et lite gresskar som vi hadde på trappen, bare for å vise at de kunne ringe på hos oss. Men det var mest for at jeg ville prøve å skjære ut et gresskar.

Gammel 28-10-14, 12:38   #43
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Lavterskel hos oss. Grønn makaroni og mumiepølser til middag, og så går vi en runde i nabolaget sammen med noen av ungenes venner, mer eller mindre utkledd.
I fjor tegna ungene et par halloween-tegninger som vi hang opp på ytterdøra, sånn at det skulle vises at det var ok å ringe på hos oss. Gjør det samme i år, tenker jeg.

Gammel 28-10-14, 13:32   #44
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig glad i å pynte. Men jeg pynter ute. Har både utskjærte gresskar og keramikk gresskar. Ekte telys og led-lys. Spindelvev og edderkopper. Jeg har ikke pyntet "nok" ennå, har hatt oppe 2 gresskar siden sist helg.

Jeg ønsker veldig å lage en "heksegryte". Men jeg tror tørris blir litt i meste laget. Tenker på å legge led-lys i en bøtte med bobleplast over, så det ser ut som bobler over selvlysende heksebrygg. Vi får se.

Det har vært et mas om Halloweenselskap i et par år nå. Jeg føler at å invitere begge barnas venner blir litt mye. Det blir gråt og klaging hvis jeg sier ja til den ene. Bedre å si nei til begge da. Hadde ikke været vært ustabilt kunne vi kansje bare hatt brus og muffins ute i hagen?

Har ikke spesiell pynt og mat inne. Kjøper enormt med godteri, for jeg vil absolutt ikke gå tom. Jeg bruker å kjøpe mer i siste liten, bare hvis det skulle komme mange i år...Så blir det masse til overs. Tenker mye på barnas kostymer og har laget spesielle kostymer i år.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 13:41   #45
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter hus, hage og oss selv.

Og så inviterer vi gjester på mat og kaker. Da jentene var mindre hadde vi nabobarn og deres foreldre på besøk. Nå som de er større kommer alle jentene fra begge sine klasser.

Og når maten er inntatt går ungene knask og knep sammen med far i huset og så starter årets høydepunkt for meg...Åpne døra når nabobarna ringer på og skremme dem litt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 13:46   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer vel strengt tatt ikke halloween. Vi har kjøpt inn godteri til barn som kommer på døra og mine barn får lov til å gå runde, men der stopper det.

Gammel 28-10-14, 13:49   #47
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke hjemme på Halloween i år, så jeg aner ikke.

Men eldste skal på Halloween-fest, alle fire har kostymer og stasj, og jeg regner med at far følger de tre yngste en runde i nabolaget. Jeg bruker skjære ut gresskar og kle meg ut litt selv også, men det aner meg at mannen min ikke gjennomfører den biten.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 13:54   #48
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, herlig Heiko!

I år skal jeg og 9 andre foreldre arrangere halloweenfest for trinnet til eldstemann, så fokuset mitt er på det. Ungene har fått kostymer, så får vi tenne litt lykter og sånt. I fjor hadde vi et fint pyntet inngangsparti og det kom bare noen få, så jeg tror vi legger lista litt lavere i år.

Slik så det ut hos oss i fjor.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 12:17   #49
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Da ble det feiring hos klassekamerat for eldste og mini- fest med bhg- venner for minstemann. Veldig moro.

De som ble mest skremt var de litt eldre som ringte på døra.

Gammel 05-11-14, 12:18   #50
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kjempekoselig, Kokos! Dritkult kostyme, Heiko!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.