Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-14, 11:21   #261
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Huff, kjedelig.
Her fant vi ut at kusinen til gutta er allergisk mot hund, men ikke superallergisk.
Hun bor rett i nærheten og er ofte på besøk.
På sikt så blir det hund her, det er jeg overbevist om.
Etter nå å ha hund på lån enda en gang, kjenner jeg at dette trenger vi.
Og jeg er ikke lenger sikker på om en liten røytefri er det vi ender opp med.
Fått smaken på litt større, som også røyter.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-14, 11:36   #262
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Her har fire av fem familiemedlemmer fryktelig lyst på hund, men det femte har satt foten ned og da blir det nok ikke.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-14, 11:39   #263
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har også bestemt oss for rase. Det blir en Parson Russell Terrier. Hvis vi ikke finner en oppdretter vi er fornøyd med blir det en Jack. Oppdrettere har mye å si i valget. Men størrelsen på Parson er bedre synes vi.

Og ja, vi vet at det er en krevende rase. Men det var som jeg leste et sted om å være uerfaren med hund. Må man ha en hund man har litt lyst på i 10-15 år før man kan velge den rasen man egentlig vil ha?

Revefoten er en super oppdretter: http://www.parson.no

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-14, 11:56   #264
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi skulle også (ikke) ha hund.

Eller, det vil si, alle ville ha hund utenom meg. Misforstå meg rett - jeg virkelig elsker hunder. Og har lyst til å ha hund. Men vi hadde måttet lagt om livet en del for et liv med hund, og det er ikke alle villige til. Det viste seg tydelig da vi passet først en hund i en uke for et par år siden, og en hund til i sommer, i tre uker. Det har merkelig nok ikke vært snakk om å skaffe hund siden da.

Så mitt råd er å passe en hund over litt tid, for å finne ut om det er noe for dere.

Gammel 01-11-14, 12:57   #265
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forrige helg kjøpte vi nesten en Parson valp. Vi fikk forespørsel fra en oppdretter i Sverige. Valpen var solgt til Norge, men de hadde ombestemt seg. Mye frem og tilbake, eier gikk mot oppdretter og solgte til noen før vi fikk tenkt oss skikkelig om. Eller rakk å kontakte selger. Uansett så ble det veldig virkelig og litt skummelt.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-14, 13:32   #266
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Vi skulle også (ikke) ha hund.

Eller, det vil si, alle ville ha hund utenom meg. Misforstå meg rett - jeg virkelig elsker hunder. Og har lyst til å ha hund. Men vi hadde måttet lagt om livet en del for et liv med hund, og det er ikke alle villige til. Det viste seg tydelig da vi passet først en hund i en uke for et par år siden, og en hund til i sommer, i tre uker. Det har merkelig nok ikke vært snakk om å skaffe hund siden da.

Så mitt råd er å passe en hund over litt tid, for å finne ut om det er noe for dere.

Ja, det er veldig lurt!
Vi har jo fått den motsatte effekten.
Vet ikke om det også har litt med selve hunden å gjøre.
Men vi er solgt, med tanke på rase og denne hunden vi passer.
Ikke sikkert vi ender med denne rasen for det.
Nå er det skitvær, men likevel synes jeg det er herlig å gå tur.
Ungene er ikke like lysten på å gå ut, men jeg har sagt at hvis det skal bli noe hund
så må de vise interesse og ta "ansvar"(de får ikke lufte han alene).
Så nå skal vi snart på lang tur i skogen.

Gammel 05-11-14, 15:03   #267
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

14.16. november

http://www.messe.no/dogs4all

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 15:09   #268
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig med allergi, Tallulah.

Gammel 05-11-14, 15:11   #269
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Så kjedelig med allergi, Tallulah.

Ja, det er jo veldig dumt om en god kompis nesten ikke kan komme på besøk mer, eller må passe på med medisiner. Heldigvis har vi en hund vi kan låne neten så ofte vi vil.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 18:09   #270
Guttemammis

Standard

Drar opp denne litt igjen.
Var på Dogs4all-messe i dag og ble presentert for rasen dansk/svensk gårdshund.
Den ligner Jack Russel i utseende, men har er mye mildere lynne (og er nok noe større i str).
Selv om drømmen om jaktlabrador fortsatt er stor, så er det greit med et mindre alternativ.
Blir det hund, så er drømmen også å drive med agility.

Gammel 16-11-14, 19:03   #271
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har hørt mye godt om dansk-svensk gårdshund, de er jo også kjempesøte!

Gammel 16-11-14, 19:43   #272
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er jo veldig dumt om en god kompis nesten ikke kan komme på besøk mer, eller må passe på med medisiner. Heldigvis har vi en hund vi kan låne neten så ofte vi vil.

Så omtenksomme dere er! Vår eldste mistet et godt vennskap da kameraten fikk hund. Blir ikke det samme når man aldri kan gå på besøk/sove over etc.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 21:50   #273
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Minstemann og meg har stadig mer og mer lyst på hund.
Men så var det den 11 år gammle katten da... Og den skeptisk mannen, og den snusfornuftige storebroren.

Gammel 11-12-14, 22:15   #274
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Minstemann og meg har stadig mer og mer lyst på hund.
Men så var det den 11 år gammle katten da... Og den skeptisk mannen, og den snusfornuftige storebroren.

Ønsker ikke storebroren hund?
Her er ønsket om hund fra mor og barn veldig stort, mannen er ikke helt negativ,
men må nok bearbeides litt mer før det blir noe av.
Han sier ikke noe når jeg sier "det er ikke h v i s, men n å r vi får oss hund!"

Vi har passet en hund ganske mye i det siste, og jeg får mer lyst på for hver gang han har vært her.
Kjenner jeg blir så avslappet og glad, harmonisk liksom.
Her blir det hund, men det blir nok ikke helt med det første.

Gammel 11-12-14, 22:21   #275
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ønsker ikke storebroren hund?
Her er ønsket om hund fra mor og barn veldig stort, mannen er ikke helt negativ,
men må nok bearbeides litt mer før det blir noe av.
Han sier ikke noe når jeg sier "det er ikke h v i s, men n å r vi får oss hund!"

Vi har passet en hund ganske mye i det siste, og jeg får mer lyst på for hver gang han har vært her.
Kjenner jeg blir så avslappet og glad, harmonisk liksom.
Her blir det hund, men det blir nok ikke helt med det første.

Han ønsket seg hund, og liker veldig godt hunder men så "skremte" vi han nok litt bort fra tanken for ett par år siden med taler om lange turer i all slags vær og hundebæsjeplukking. Han er ikke negativ men svært realistisk.

Jeg har vert realistisk i noen år nå, men i hjertet mitt ønsker jeg hund. Minsten på snart 7 år ønsker seg hund over alt i hele verden. Mannen syns det er tull at alle familier nå skal ha seg hund.

Minus er: ferier.

Gammel 11-12-14, 22:25   #276
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Han ønsket seg hund, og liker veldig godt hunder men så "skremte" vi han nok litt bort fra tanken for ett par år siden med taler om lange turer i all slags vær og hundebæsjeplukking. Han er ikke negativ men svært realistisk.

Hehe, sånn, ja.
Høres litt ut som 03-modellen her.
Bare ikke når det gjelder hund.
Jeg var sånn for en del år siden da mannen ønsket hund (han har aldr hatt, mens jeg er vokst opp med en).

Gammel 12-12-14, 08:46   #277
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hehe, sånn, ja.
Høres litt ut som 03-modellen her.
Bare ikke når det gjelder hund.
Jeg var sånn for en del år siden da mannen ønsket hund (han har aldr hatt, mens jeg er vokst opp med en).

Ikke bare når det gjelder hund her heller, gitt.
Om jeg ikke husker helt feil så er de nok litt like ja.

Mannen er i USA nå, så han har ikke tatt del i denne ukens diskusjoner. Jeg og minsten har blitt enige om å ha familiemøte ang. dette i helgen. Hvis vi kanskje skulle fått hund er det ikke aktuelt før til sommeren. Vi må høre med svigerbror med fam. ang muligheter for pass (svigers har nok med svigersøsters prolaps-hund).

Lest hele tråden her nå. Mye å tenke på ang rase. Vi ønsker en liten hund (men ikke veskehund) som ikke trenger for lange turer, som kan være litt aleine hjemme, som er leken og glad i barn. Ikke for mye pelsstell, og ikke for gneldrete. Ja, også katten da...

Gammel 12-12-14, 12:26   #278
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min rase, Bichon Havanais høres fin ut for dere, Blåbær - hvis dere klipper den. Vår tispe veier 5 kg, elsker turer man klarer seg fint med en liten tisserunde i hagen, den røyter ikke og er allergivennlig, men slik pels krever ofte litt stell - men det kan bli til et minimum hvis den klippes. Hun er søt og snill og morsom og det er en ganske lett rase å oppdra.

Se bilder her: https://www.google.no/search?q=bicho...vid=1544531401

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 12:46   #279
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min rase, Bichon Havanais høres fin ut for dere, Blåbær - hvis dere klipper den. Vår tispe veier 5 kg, elsker turer man klarer seg fint med en liten tisserunde i hagen, den røyter ikke og er allergivennlig, men slik pels krever ofte litt stell - men det kan bli til et minimum hvis den klippes. Hun er søt og snill og morsom og det er en ganske lett rase å oppdra.

Se bilder her: https://www.google.no/search?q=bicho...vid=1544531401

DER kom den! Jeg har sett denne rasen flere ganger og falt fullstendig for den, men har aldri funnet ut hva den heter. Må være en fantastisk familiehund!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 12:52   #280
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et spørsmål her som det er mange som vet: Kan man kvitte seg meg gneldring hos alle bikkjer, eller er det noen som bare "er" sånn? Naboen har fått en sånn liten chihuahua, de er visst egentlig vakthunder (?) og den ser nå på både naboens tomt, gata utenfor, og egentlig alt den kan nå over, som SITT territorie. Så den gneldrer som en gal hver gang noen passerer eller vi kommer hjem eller er i hagen eller noen går forbi på stien bak huset eller.... Og den "er" visst bare sånn? Er det umulig å oppdra bort, eller?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.