Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barna deres til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-14, 09:17   #41
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får barna deres til jul i år?

De finnes i flere farger ja. Jeg får ikke lagt inn bilde fra ipad (hvordan gjør man det?), men google kapla og farger så ser du. Jeg kjøpte en sånn gedigen boks med vanlige, men litt farger kunne vært fint.

Gammel 29-10-14, 09:22   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg fant noen med farger nå, takk for tipset!

Gammel 29-10-14, 09:33   #43
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minste på 2 år skal få sånn sittekoffert (planlegger tur til sommeren) og så vurderer jeg en gravemaskin.

Eldste på 7 skal få FIFA spillet og sikkert noe mer.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:49   #44
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Minste på 2 år skal få sånn sittekoffert (planlegger tur til sommeren) og så vurderer jeg en gravemaskin.

Dette var jo en strålende ide - tror jeg låner den til Junior på 4. Ungene har fått beskjed om at julegavene blir litt mer beskjedne i år enn vanligvis, vi har bestilt familietur til London uka etter nyttår, så det blir en slags fellesjulegave til alle. (Når knøttet kommer til våren blir det nok mindre reising en stund... )

Vesla har egen koffert, mens minstemann ikke har det, og har veldig lyst på - vi reiser en del, så sittekoffert tror jeg er en perfekt gave. Takk for ideen!

Vesla på 12 aner jeg ikke. Hadde hun lest mer, hadde jeg kjøpt egen kindle til henne, men hun har min gamle Fire hun kan bruke om hun vil....Penger kanskje, slik at hun kan shoppe i London i stedet, hun liker å finne seg klær og sko når vi er der.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:57   #45
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skatten (12) får slalomski (og støvler om han renger det)
Pøbel'n (9) får skateboard

Jentene er vanskelige. Aner ikke.

Gammel 29-10-14, 10:00   #46
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Største på fem skal få ski for det trenger hun. Hun ønsker seg diskokule til å ha på rommet så det skal jeg viderebringe til slekt som spør.
Minste på ett får xylofon type i tre fra riktige leker. Og kanskje sykkelhjelm for det må hun ha når hun skal sitte bakpå min til våren.

Gammel 29-10-14, 10:06   #47
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toalettveske har jeg forresten også tenkt på. Kanskje med litt "utstyr" i - tannbørsteboks, kam, deodorant og sånt.

Gammel 29-10-14, 10:13   #48
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Han får radiostyrt bil,lego technicog skylanders trap.
Av mamma får han klær vet jeg + noe til.

Vet han ønsker seg:
Ali baba brettspill
En stor bamsehund
Messi sengetøy
Air hockey spill(stort bord)
Kapla
Skjorter
Hot wheels bane
Hot wheels biler
Kule bukser
Lego
skylanders trap
Beyblade

Sist redigert av Chablis : 17-12-14 kl 11:03.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 10:13   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Eldste får pulsklokke og polaroidkamera
Storebror får mc-klær (jakke og bukse)
9-åringene vet jeg ikke enda
Mini får bankebrett, larve til å trekke etter seg og Tassens jul

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 10:17   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å kjøpe en ukulele til femåringen og ei tromme til toåringen tror jeg. Svigerfamilien synes jeg er gal som frivillig oppfordrer til lydproduksjon.

Gammel 29-10-14, 10:26   #51
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3 av dem får sovepose, nest eldste er konfirmant til våren og får storsølja til bunaden.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 10:28   #52
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke. De er altfor bortskjemte og har alt de trenger.

Minste ønsker seg ny skolesekk, så det skal hun få. Men hun må jo få noe annet i tillegg. Resten av det hun ønsker seg er bare ræl. Hun trenger i teorien slalomutstyr, men hun er under middels begeistret for slalom, så tror det blir en kjip jul i såfall. Får satse på leie et år til.

Vurderer ny seng til eldste, ellers er jeg blank.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 10:34   #53
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hun trenger i teorien slalomutstyr, men hun er under middels begeistret for slalom, så tror det blir en kjip jul i såfall. Får satse på leie et år til.

Mine har i verste fall sjans til å gå på ski én dag hver vinter (det har skjedd!), og har i grunn ingen forutsetninger for å bli glade i gå på ski eller gode til det. Men de blir likevel kjempeglade for skiutstyr til jul! Og det må de også regne med å få, de årene det er behov for nytt...

Gammel 29-10-14, 10:40   #54
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mine har i verste fall sjans til å gå på ski én dag hver vinter (det har skjedd!), og har i grunn ingen forutsetninger for å bli glade i gå på ski eller gode til det. Men de blir likevel kjempeglade for skiutstyr til jul! Og det må de også regne med å få, de årene det er behov for nytt...

Langrennsutstyr: Ja, enig. Det er jo også noe som blir jevnlig brukt.

Når det gjelder slalom må minste tvinges med, og det er tårer og mas (etter brukket ben i skiulykke), noe jeg orker maks to ganger i året. Da er det jo like greit å leie utstyr. Og jeg tror ikke det er spesiellt kult å få utstyr til en sport man absolutt ikke liker til jul. Jeg hadde ikke vært superfornøyd hvis jeg fikk fullt skateboardutstyr av mannen min til jul, for eksempel. Siden jeg får åndenød bare av tanken på å trille ned en bakke på skateboard.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 10:50   #55
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner jo at barn kan bli skuffet over gaver, spesielt om det er noe de ikke liker.

Gammel 29-10-14, 10:51   #56
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke likt å få telt og primus, jeg heller.

Gammel 29-10-14, 10:52   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg skjønner jo at barn kan bli skuffet over gaver, spesielt om det er noe de ikke liker.

Ja, så klart. Hvis det er noe de ikke liker, og det dessuten er noe som betyr at de senere må gjøre noe de ikke liker, så er det jo enda mer forståelig.

Gammel 29-10-14, 10:53   #58
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine tenker sikkert ikke så langt...

Gammel 29-10-14, 10:56   #59
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Minsten skal få en sånn Fisher Pricegarasje, men jeg aner ikke hva fireåringen skal få. Han ønsker seg en cello (!), men det tror jeg ikke er aktuelt på noen år enda.

Gammel 29-10-14, 10:57   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mine tenker sikkert ikke så langt...

Eller kanskje de liker å gå på ski. Det hender visst også, har jeg hørt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.