Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-14, 22:26   #521
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Er det noen som vet om en god melkefri sjokoladekalender? På nett et sted kanskje?

Jeg har pakket inn tre julegaver

Her er iallfall en. Den jeg så på meny i fjor var med sukker og jo mer jeg tenker jo mer tror jeg den var uten melk, men er altså ikke helt sikker.

Gammel 26-10-14, 22:36   #522
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

I år skal vi for første gang feire alene vi fem. Vi gleder oss.

Vi fortalte barna idag at vi skal feire jul alene i år. De responderte med ett yeah og bekymringer spm " da blir det ikke så mye gaver".

Vi beroliget med at de får gaver fra resten av slekta i år og.

Gammel 27-10-14, 10:53   #523
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Snublet over restebord med kjempefine fakkelboksholdere i betong, og andre flotte lyshus ol på supertilbud, så nå ble det julegaver til de fleste.
Skrive lister og planlegge litt har mannen allerede begynt med, veldig greit.

Og så pleier vi å ha endel hjemmelagde gaver, de lager vi alltid i november, så nå gleder vi oss til å komme i gang.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:17   #524
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Her er iallfall en. Den jeg så på meny i fjor var med sukker og jo mer jeg tenker jo mer tror jeg den var uten melk, men er altså ikke helt sikker.

Tror jeg så denne på Rema1000 i fjor.

Gammel 27-10-14, 22:18   #525
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Snublet over restebord med kjempefine fakkelboksholdere i betong, og andre flotte lyshus ol på supertilbud, så nå ble det julegaver til de fleste.
Skrive lister og planlegge litt har mannen allerede begynt med, veldig greit.

Og så pleier vi å ha endel hjemmelagde gaver, de lager vi alltid i november, så nå gleder vi oss til å komme i gang.

Hva lager dere?

Gammel 29-10-14, 18:43   #526
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Eldste har ønsket seg sjokolade-kalender i år. Nå har hun fått nyss i at det finnes en Karsten og Petra sjokolade-kalender. Til 100,-. Det bør være god sjokolade, sant?

Gammel 29-10-14, 18:53   #527
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Til 100 kr bør det være god sjokolade ja.

Jeg har telt over og ser at jeg nå har alle gavene til den hjemmelagede julekalenderen. Jeg hadde tenkt at de bare skulle få annenhver dag, men det endte opp med hver dag likevel. Nå mangler jeg bare å legge dem i posene og sette på tallene, men det gjør jeg ikke før nærmere desember.

Mannen skal ta med guttene på Jul i Blåfjell (teater) i slutten av november. Jeg gleder meg til lillesøster blir så stor at hele familien kan dra på slike ting.

Gammel 30-10-14, 15:01   #528
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i hvert fall klart å utveksle ønskelister med nærmeste familie. Og forberedt familien på at vi må sette oss ned og finne bilder til kalender og julekort.

Og i dag planlegger jeg å gå på en kontrollert sprekk. Jeg skal kjøpe det første julebladet. Jeg har sett på dem i butikkene lenge og klart å la være å kjøpe. Men nå er det snart november og jeg gleder meg så skrekkelig. Så i dag skal jeg ha juleblad. Og så skal jeg spare det til jeg kommer hjem fra FAU møte i kveld.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 15:06   #529
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Juleblader ja, det må vi ha. Da jeg var liten fikk ikke julebladene komme fram før den dagen juleferien startet. Å synke ned i godstolen med Blondie var det første jeg gjorde da jeg kom hjem siste skoledag før jul. Storebror kunne bare såvidt lese til jul i fjor, så i år blir første jul han leser julebladene helt selv.

Gammel 01-11-14, 16:54   #530
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Da er alle ungenes julegaver samt storebrors bursdagsgaver i boks. Toysrus har 25% på alle leker i hele dag (også på nettbutikken, så løp og kjøp) så da bestilte vi de siste.
Tenk at det er november allerede, bare én måned til julekalenderåpning.

Gammel 01-11-14, 17:31   #531
millact

Standard

Så deilig Myria. Jeg vet enda ikke hva mine skal få.

Gammel 01-11-14, 19:04   #532
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

På torsdag bestilte jeg julekort. Bestiller fra Optimalprint, samme kortdesign 4 året på rad. Men bryter en tradisjon, og det er å være treg til å bestille. De tre foregående årene har jeg bestilt 13 desember :-p

I går ble fotokalendere fra Foto Knudsen bestilt. Første året hvor jeg prøver meg på dette. Satser på at det blir en fin gave til besteforeldre og oldemor.

I dag har vi vært på Karsten og Petras vidunderlige jul på kino. Kjenner julestemningen kommer snikende

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-14, 19:17   #533
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Da kan jeg melde meg inn her.
Var på House of Oslo i dag og der var det full julebutikk. Fikk kjøpt to nye adventsstjerner til stuen og tre nye julekuler, tradisjon hjemme hos oss. Så nå er vi i gang.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-14, 19:49   #534
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har julekortene i konvolutt og skrevet på navn/adresser. Men jeg skal forsegle dem med lakksegl også.

Gammel 04-11-14, 21:58   #535
millact

Standard

Har pakket klart bursdagsgave og julegave til nieser. Gavene må sendes, gjøres til helgen. Godt med det som er gjort.

Gammel 04-11-14, 22:07   #536
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I dag kom skolebildene, jeg tenker mange kommer til å få bilder av ungene i år.

Gammel 04-11-14, 22:09   #537
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

I dag kom skolebildene, jeg tenker mange kommer til å få bilder av ungene i år.

Mine skal ta neste uke. Julegave det og er planen.

Gammel 04-11-14, 22:13   #538
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her tar de ikke skolebilder, men vi gir uansett ikke det til jul så da er det vel greit.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 22:24   #539
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Hah! Mangler fem småting til kalender, og det etter et halvtimes raid på senteret i kveld.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 22:40   #540
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg er godt i gang med julegavelisten. Barnas gaver er både kjøpt og pakket inn og jeg har funnet ut hva alle nevøer og nieser skal få. De andre har vi en idé om, unntatt svigerfar som er vanskeligst å kjøpe til. I helgen tar vi julebilder av barna, så neste uke skal jeg lage og bestille julekort samt kalender til mamma og svigerfar.
Planen er å ta en skikkelig juleshoppinglørdag om et par uker. De to eldste får være på lekerommet på kjøpesenteret (de maser om det hver gang vi er der, så de blir nok overlykkelige) og så kjøper vi inn alt av julegaver som ikke er kjøpt eller bestilt før det. Det viktigste er de som skal sendes i posten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.