|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan feirer dere Halloween?Har vært mange Halloween- tråder, men jeg lurer på hva dere pleier å gjøre, hvor mye som gjøres utav dagen.
|
|
|
#2 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Yngste (12 år) kler seg ut og går en tur i nabolaget sammen med ei venninne. Jeg tenner lys i ei lykt på trappa og deler ut godteri til unger som kommer innom. Det pleier ikke å være så veldig mange som ringer på (ikke så mange små barn i nabolaget lenger). Ingen pynting hos oss
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi skal ha en liten vennefest i år, første gang. Dermed skal vi pynte endel.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?For 2 og 3 år siden hadde vi liten halloween fest hjemme, med kaker og sånn, også delte vi ut snop.
|
|
|
|
#5 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi tenner lykter og setter ut på trappa.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Minst mulig
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har så små barn at de ikke har fanget opp Halloween, og treåringen hadde neppe hatt lyst til å gå og ringe på hos folk uansett. De oppdager vel fenomenet etterhvert.
|
|
|
|
#8 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har full bursdagshelg denne helgen, så tar det litt roligere neste helg. Tenkte å gå ennrunde med gutta også se en litt skummel film med popcorn og godis etterpå.
|
|
|
#9 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Ja, tar litt Halloween-pynt liggende, men grunnet full renovering av stuen så ser den skummel nok ut som det er.
|
|
|
#10 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Tidligere; hjulskift for Andamannen, lykt på trappa og godteriskål innenfor satt ut av meg, samling av 2-3 nabobarn for litt pølsespising, liten runde i nabolaget og litt film/spising av godteri etterpå.
|
|
|
#11 |
|
Klar
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Jeg feirer ikke halloween på annen måte enn å lage den obligatoriske gresskarlykten. Eller, i år bor vi plutselig i et hus med unger i nabolaget, så da kommer vel også halloweengodteri inn i feiringen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Allehelgensfest i kirka. (det er ikkje i regi av hallo-venn, altså). Greit å sløkke fakkelen før han byrjar brenne
|
|
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Ingen spesiell feiring. I fjor gikk mellomste rundt på runde. Vi hadde godteri klar, men ingen kom her vi bor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Fest med barnas venner m/foreldre. Barna er i 1. og 4. klasse. Fest fra 1730 til 2000. Spiser mumiepølser først, ut og gå ca 18, tilbake ca 19 for kaker.
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi feirer ikke. Ett år hadde vi Halloween-tema på datteren sin bursdag, men utenom det har det vært vanlig dag hos oss. Jeg kjøper inn noe smågodt i tilfelle knask og knep på døren, men det kommer sjelden noen. I år har minsten tenkt å gå med en kompis, og da skal jeg grave frem en parykk og noe ansiktsmaling til ham.
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?De går knask eller knep, men ellers er det ingen markering. I fjor var vi på et arrangement i forbindelse med halloween, men det var fryktelig dårlig gjennomført så det frister ikke til gjentagelse.
|
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har vært skikkelig anti i årevis men klarte ikke å stå imot lengre da eldstemann begynte å gå alene i mørket.
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Eldste er alltid på fest. Minste pleier å få besøk av en venn eller to, så lager vi litt gøy mat (grønn spaghetti eller noe), og går en runde i nabolaget. Mannen lager gresskar, og så henger jeg opp litt pynt på trappa. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi skjærer ut gresskarlykter, også pynter vi middagsbordet med to blinkende gresskarlykter (som er helt grusomme, men ungene elsker dem. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Våre er straks 6, 3 1/2 og 1 1/2. Vi gjør ikke så mye ut av Halloween. Vi skjærer gresskarlykt og har på trappen og stiller opp med godteri til de som ringer på.
|
![]() |
|
|