Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-14, 23:57   #21
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

På min Samsung har jeg i alle fall skrudd av at ingen apper skal oppdatere seg så lenge jeg ikke er tilkoblet trådløst nettverk. Oppdaterer seg aldri når jeg er på mobilt nettverk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 00:14   #22
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Kl. 10.42 den 16, gikk det ut 70316 kB, i tillegg til de ordinære 17579 kB som gikk ut kl 08.22, 12.03, 15.14, og 15.18. Overvåkning av app-bruk i samme tidsrom, viser at ingenting er i nærheten av disse mengdene i bruk... Dette er bare for den ene dagen, og har vært sånn i hele oktober, muligens før også, men det har jeg ikke lenger tilgang på. Telenor kan ikke gi meg opplysninger på hva det er som tapper så mye datatrafikk, for det har de ikke lov til.

Jeg har latt paranoiaen ta overhånd, sikkert altfor sent, men slettet alt på telefonen, og har kun lastet tilbake en og en app, samt kontakter. Har ikke koblet til itunes igjen. Får ikke se oversikten over det siste døgnet før i morgen, så jeg vet ikke før da om det har hjulpet.

Kjip helg.

Gammel 19-10-14, 01:10   #23
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Uff det forstår jeg godt!

Gammel 19-10-14, 01:17   #24
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Merkelig, skjønner godt at du synes dette er ekkelt altså.

Gammel 19-10-14, 08:31   #25
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er bare en del ting ved iphone som gjør at jeg ikke skjønner at noen velger den. liksom ting jeg anser som en selvfølge, som bare ikke er mulig.

Hva da, for eksempel?

Gammel 19-10-14, 09:41   #26
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Du har ikke push på eposten din?
Og en melding liggende som ikke blir sendt?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 12:56   #27
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hva da, for eksempel?

Widgets, har det blitt meg fortalt? At det ikke er mulig er jo i det hele tatt rart.

Ifølge det hun skriver her, å ikke se databruk før i morgen, f.eks. Min viser databruk fortløpende, pr app og delt mellom aktiv bruk og bakgrunnsbruk. Helt default innstillinger på mobilen

Litt sånn basic

Gammel 19-10-14, 13:06   #28
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hva da, for eksempel?

De største tingene for meg er at gule sider 'hvem ringer' ikke kan brukes. Når noen ukjente ringer meg, slår gule sider opp mens det ringer. Nr to er at når jeg trykker på telefonknappen kan jeg med min tlf begynne å skrive inn navnet på den jeg vil ringe. På iPhone så kan man ikke det på telefontastaturet. Men dette har kanskje blitt rettet opp?

Avsporing da.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 13:49   #29
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med oppslags-apper stemmer, det er fordi Apple ikke tillater noen som helst apper å styre med ringefunksjonen. Og det er egentlig greit, ikke minst så lenge de der oppslagsappene koster fletten om du var så dum å ha den på og ikke være på nett ...
Det blir mer og mer widgets-aktig, så det er ikke et argument lenger. Men det var en irriterende sak til å begynne med (jeg hadde både iPhone og HTC på et tidspunkt).

Men den viser da vitterlig databruk kontinuerlig ...

Gammel 19-10-14, 13:50   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det hadde vært jeg som hadde hatt det problemet i HI, så hadde jeg ringt Telenor (teleleverandøren, i hvert fall ) og bedt dem deaktivere mobildata på telefonen en periode.
Problem solved.

Gammel 19-10-14, 13:57   #31
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Om det hadde vært jeg som hadde hatt det problemet i HI, så hadde jeg ringt Telenor (teleleverandøren, i hvert fall ) og bedt dem deaktivere mobildata på telefonen en periode.
Problem solved.

Det er en temmelig kortvarig løsning for min del. Da er det mye jeg ikke kan gjøre. Busskortet mitt ligger på telefonen, og den appen må ha mobildata til å fungere. Jeg kan ikke surfe på bussen, sjekke åpningstider eller adresser, når jeg er i byen, google meg fram til boka jeg har lyst på men ikke husker hva heter osv.

Jeg har gjort det på barnas telefon med kontantkort, fordi det stadig ble trukket noen kb med datatrafikk - til tross for at telefonen kun lå hjemme med wifi på. Den telefonen er sjelden med ut, men når åtteåringen skal ta bussen til trening kan hun ikke bruke bussbillettappen.

Gammel 19-10-14, 14:04   #32
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har problemer med å forstå at Telenor kan si at de ikke kan si hva det er som gjør det?

Tre stk!
Gammel 19-10-14, 14:13   #33
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg merker med min iPhone 5 er at den svært ofte står på 3G hjemme, dvs den er overhode ikke alltid automatisk på wifi. Dette er ikke noe problem for meg siden jeg har så høy datakvote men det er visstnok en annen svakhet med iPhone 5. (Ikke dårlig wifi som er årsak).

Siden jeg leste denne tråden har jeg fulgt med på datatrafikk f.eks om natten. Det er trafikk men ingenting i nærhet av det som skjer hos HI. Men, med 100% batteri når jeg legger meg er det 88-89% når jeg våkner. Så det er en god del sannheter i at iPhoner tydligvis lever sitt eget liv om natta.

Gammel 19-10-14, 14:20   #34
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde alle skrudde av datatrafikk om natten, hvorfor i all verden gjør dere ikke det?

Gammel 19-10-14, 14:22   #35
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Siden jeg leste denne tråden har jeg fulgt med på datatrafikk f.eks om natten. Det er trafikk men ingenting i nærhet av det som skjer hos HI. Men, med 100% batteri når jeg legger meg er det 88-89% når jeg våkner. Så det er en god del sannheter i at iPhoner tydligvis lever sitt eget liv om natta.

Standardinnstillinger er at den tar backup/synkroniserer til iCloud hver gang den lader. Den er ikke så opptatt av om det er 3G, roaming eller wifi. Så der har du en potensiell synder.
:brukte opp ICE-nettet på hytten i løpet av to netter og et par-tre iDingser på lading:

Gammel 19-10-14, 14:23   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg trodde alle skrudde av datatrafikk om natten, hvorfor i all verden gjør dere ikke det?

Hvorfor i all verden skal jeg det?
Jeg setter telefonen i "Ikke forstyrr"-modus, dvs. det gjør den helt av seg selv mellom kl 22 og 07, det holder i massevis. Så får telefonen bare leve sitt eget liv der den ligger pent på nattbordet og venter på å vekke meg hver morgen.

Gammel 19-10-14, 14:34   #37
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør det først og fremst for å spare batteri, og så er det jo totalt unødvendig at den ligger og lever sitt eget liv om natta.

Gammel 19-10-14, 14:59   #38
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det med oppslags-apper stemmer, det er fordi Apple ikke tillater noen som helst apper å styre med ringefunksjonen. Og det er egentlig greit, ikke minst så lenge de der oppslagsappene koster fletten om du var så dum å ha den på og ikke være på nett ...

Det stemmer ikke. Er jeg ikke på nett, slår den ikke opp!

Tre stk!
Gammel 19-10-14, 15:26   #39
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Eneste gangen jeg skrur av datatrafikk er når jeg er i utlandet.

Gammel 19-10-14, 15:31   #40
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Widgets, har det blitt meg fortalt? At det ikke er mulig er jo i det hele tatt rart.

Ifølge det hun skriver her, å ikke se databruk før i morgen, f.eks. Min viser databruk fortløpende, pr app og delt mellom aktiv bruk og bakgrunnsbruk. Helt default innstillinger på mobilen

Litt sånn basic

Jeg ser jo databruk på telefonen, og de forskjellige appene når det skjer, men når jeg sjekker Telenor sin oversikt over min forbrukte datatrafikk, som jeg først får oversikt over 2 døgn etter, så viser jo det helt andre tall og forbruk enn det appene viser for samme tidsrom.

Eneste programmet som står med bakgrunnsoppdatering er RunKeeper, da det programmet ikke vil virke uten. Nå er det litt interessant å finne ut HVA/HVEM som tapper mobildata, skru av mobildata vil jo ikke fjerne det problemet, det vil jo bare dukke opp igjen når jeg skrur på mobildata igjen. Sitter og venter i spenning på oversikten fra da jeg slettet alt. Jeg har den tilgjengelig på telefonen, som sagt, men hva atelenor har registrert i samme tidsrom blir jo det store spørsmålet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.