Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Synonymer

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 20:28   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synonymer

Storebror hadde om synonymer på skolen sist uke, og kom hjem med Ukesluttprøven som viste at han hadde fått rett på følgende synonymer (ord 1 stod på arket fra før, ord 2 skrev storebror):

fortelling - historie
kjedelig - kjede seg
skjelve - kald
fantasi - magi

Fortelling og historie er ord jeg er enig i at er synonymer.
Kjedelig og kjede seg er da virkelig ikke synonymer? Det er jo avledet av samme ord, og ikke ulike ord som betyr det samme? Og synonymer bør vel ikke være samme ord, og bør vel gjerne være samme ordklasse eller noe?

Skjelve og kald vil jeg heller ikke si at er synonymer på noe som helst vis.
Fantasi og magi er i alle fall ord av samme ordklasse, men at det betyr det samme klarer jeg ikke helt være enig i.

Når det er sagt, var det ikke enkle ord å finne synonymer til, men dette blir for meg nærmest vranglære? Kan noen gi meg en presis synonymdefinisjon som gjør at for eksempel kjede seg og kjedelig på ingen måte blir synonymer? Jeg har aldri tenkt over det formelle i dette, men mener jeg har en grei følelse med hva som er "innenfor".

(Jada, jeg har allerede mailet lærer om dette, men i noe mer diplomatiske ordelag.... )

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 20:52   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synonymer

Jeg er enig med deg.

Det å kjede seg er jo én mulig forklaring på at noe er kjedelig, men ikke et synonym til kjedelig. Kjedsommelig kunne derimot vært et synonym. Skjelve og kald henger jo sammen som sådan, men er heller ikke synonymer slik f.eks skjelve - hutre og/eller kald - kjølig kunne vært.

Kanskje lærer trenger en forklaring på hva et synonym er? Synonymet til synonym er f.eks ensbetydende og ekvivalent.

Så vidt meg bekjent så er synonymer et ord som betyr (omtrent) det samme som et annet ord, det vil si at eksempelet ditt med kjedelig - kjede seg ikke kan være synonymer all den tid _kjede seg_ ikke er ett ord.

Når det er sagt så er ikke jeg noen språkekspert, så her er det bare det jeg tenker/lever etter som fikk utløp.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 20:55   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Jeg er enig med deg. Riste kunne vært et synonym til å skjelve. Skjelve er jo et verb, det er ikke kald.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 20:58   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er enig med deg. Riste kunne vært et synonym til å skjelve. Skjelve er jo et verb, det er ikke kald.

Nemlig. Jeg tenker også at ord som er synonymer på et vis bør være samme ordklasse eller? Er ikke det logisk? Mulig ikke et formelt krav, men virker nå rimelig i alle fall.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 20:59   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

På barneskolen tenker jeg at en grei definisjon er «to ord som betyr (nesten) det samme og som er i samme ordklasse». Jeg synes det er helt hinsides å godta samme stamme (kjed-) i to forskjellige ordklasser som et synonym.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:02   #6
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synonymer

Jeg syns han har svart godt for seg, jeg. Enig med kjedelig - kjede seg, hvis jeg skal pirke, men de andre sluker jeg helt rått. Er snakk om en niåring ikke sant? Hvor mye har de egentlig lært om ordklasser når de er ni år?

Han tenker jo helt logisk da. Man kan skjelve av mange årsaker, en av dem er at man er kald (fryser). Fantasi er også fint koblet opp mot magi. Mange unger på hans alder forbinder sikkert fantasi med overnaturlige historier.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:03   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

På barneskolen tenker jeg at en grei definisjon er «to ord som betyr (nesten) det samme og som er i samme ordklasse». Jeg synes det er helt hinsides å godta samme stamme (kjed-) i to forskjellige ordklasser som et synonym.

Ja nemlig. Jeg tenkte nemlig at de kunne ha hatt en noe forenklet definisjon som de benyttet (det skrev jeg også til lærer), og at fantasi og magi for eksempel sånn sett kanskje kan være greit nok, men både eksempelet med skjelve og kjede seg må da være helt gale? SÅ forenklet kan det da ikke gjøres?
Det jeg også stusser på, er hva de har SAGT til barna om dette. Storebror pleier nemlig få til det aller meste, så når han har trodd dette er synonymer er det i grunnen grunn til å tro at det ikke har vært så veldig tydelig kommunisert.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:05   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Jeg syns for øvrig de burde fått mye enklere ord å finne synonymer til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:05   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns han har svart godt for seg, jeg. Enig med kjedelig - kjede seg, hvis jeg skal pirke, men de andre sluker jeg helt rått. Er snakk om en niåring ikke sant? Hvor mye har de egentlig lært om ordklasser når de er ni år?

Han tenker jo helt logisk da. Man kan skjelve av mange årsaker, en av dem er at man er kald (fryser). Fantasi er også fint koblet opp mot magi. Mange unger på hans alder forbinder sikkert fantasi med overnaturlige historier.

Jeg synes også storebrors svar er helt greie ut fra hva de tydeligvis har fortalt dem (han har jo også fått rett på dem), men at man skjelver FORDI man er kald har da ingenting med synonymer å gjøre? Jeg tenker at i så fall bør de nesten kalle det noe annet enn synonymer, fordi jeg mener det er direkte galt.

De har hatt om de vanligste ordklassene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:08   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns for øvrig de burde fått mye enklere ord å finne synonymer til.

Ja. Og det kan godt hende lærers svar til meg kommer til å være at de valgte å godta de meste fordi oppgaven viste seg for vanskelig. Men da synes jeg de isteden bør si det til elevene: "Denne oppgaven klarte vi ikke rette fordi den ble for vanskelig".
Jeg har sagt til storebror at jeg synes ordene var altfor vanskelige.

(Senere på samme prøven har for øvrig lærer korrigert storebrors forsøk på å skrive "motsatt" på engelsk. Storebror har skrevet galt ord, men lærer har korrigert det til "opesite" . Jeg føler det er godt at de har hatt henne i nesten 4 år og at vi er veldig fornøyde med henne, for dette ble litt mye for meg).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:26   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.984
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synonymer

Jeg synes det hadde vært interessant å hørt hva det er snakk om her, hvordan dette har blitt lagt frem i klassen. For synonymer er det ikke, og da lurer jeg litt på hva de har jobbet med. En særdeles bred definisjon ihvertfall...

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

(Senere på samme prøven har for øvrig lærer korrigert storebrors forsøk på å skrive "motsatt" på engelsk. Storebror har skrevet galt ord, men lærer har korrigert det til "opesite" . Jeg føler det er godt at de har hatt henne i nesten 4 år og at vi er veldig fornøyde med henne, for dette ble litt mye for meg).

Jeg har rettet på lærer når de har skrevet feil i gloseprøvene. Det har jo liten verdi når glosene skrives feil av lærer.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:28   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes det hadde vært interessant å hørt hva det er snakk om her, hvordan dette har blitt lagt frem i klassen. For synonymer er det ikke, og da lurer jeg litt på hva de har jobbet med. En særdeles bred definisjon ihvertfall...

Ja, det er det jeg også lurer på, og det er sånn jeg har formulert spørsmålet mitt til læreren. Skrevet at jeg ikke kjenner igjen synonymbegrepet, og lurt på hvordan de definerer det fordi det blir vanskelig for meg å hjelpe til med leksene ellers.

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo

Jeg har rettet på lærer når de har skrevet feil i gloseprøvene. Det har jo liten verdi når glosene skrives feil av lærer.

Jeg har fortalt storebror hva som er rett og rettet her jeg også, dette ble for mye for meg, men jeg vet ikke om hun ser det når den kommer i retur.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:45   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes også storebrors svar er helt greie ut fra hva de tydeligvis har fortalt dem (han har jo også fått rett på dem), men at man skjelver FORDI man er kald har da ingenting med synonymer å gjøre? Jeg tenker at i så fall bør de nesten kalle det noe annet enn synonymer, fordi jeg mener det er direkte galt.

Nei, i så fall blir jo plutselig sulten et synonym til spise, sliten et synonym til gå osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:51   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

(Senere på samme prøven har for øvrig lærer korrigert storebrors forsøk på å skrive "motsatt" på engelsk. Storebror har skrevet galt ord, men lærer har korrigert det til "opesite" . Jeg føler det er godt at de har hatt henne i nesten 4 år og at vi er veldig fornøyde med henne, for dette ble litt mye for meg).

Og helt enig angående synonymene - det er jo vranglære.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:24   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Begge mine har i hvert fall lært grovmaskede ordklasser på skolen innen de fylte ni. (Og av oss lenge før. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:27   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Og helt enig angående synonymene - det er jo vranglære.

Men jeg har hørt at om man er typen til å få grøsninger og angstreaksjoner av sånt, har man ikke sjelden også barn med stålkontroll på ortografi og grammatikk. (Og som ikke har nevneverdige sperrer mot å meddele læreren at h*n er på ville veier.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:28   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Fare for det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:29   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

... opesite?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:55   #19
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.993
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synonymer

Oj, oj, oj. Jeg gruer meg til min frøken begynner på skolen neste år. Slike ting får meg inn i et spesielt, la oss kalle det humør, og diplomati er tildels fraværende når disse humørendringene finner sted.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 23:25   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synonymer

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Begge mine har i hvert fall lært grovmaskede ordklasser på skolen innen de fylte ni. (Og av oss lenge før. )

Ja, de har lært det her også. Ikke av meg, men på skolen ja. Storebror har oversikt over substantiv, verb og adjektiv i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... opesite?

Eh ja .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no