|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hva er ditt forhold til vin? | |||
Jeg er helt avholds |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 5,71% |
Vin smaker grusomt |
20 | 8,16% |
Jeg kan til nød drikke vin hvis den er søt |
4 | 1,63% |
Jeg liker noen få typer rund og lettdrikkelig vin |
22 | 8,98% |
Jeg liker vin, men alt smaker ganske likt for meg |
13 | 5,31% |
Jeg liker vin, og «kan» noen flasker som jeg vet jeg liker |
65 | 26,53% |
Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert |
91 | 37,14% |
Jeg liker vin og har ganske god greie på druesorter og vinstiler, og samler kanskje litt |
12 | 4,90% |
Jeg lever og ånder for vin, har spesialbygd vinkjeller og nekter å vaske vinglass i oppvaskmaskinen |
0 | 0% |
Brokkolivin |
4 | 1,63% |
Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#202 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Galt med og galt med. Det er en ekstremt søt og billig vin, og for mange dermed inngangsbilletten til vinverdenen som ungdom på fredagsfylla. Litt Grandiosa vs italiensk pizza, liksom.
![]() |
#203 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?
Blue Nun har jeg ikke smakt, men jeg synes ikke det er verre at voksne folk liker enkel/simpel/søt vin enn at de spiser smågodt for eksempel. Det blir litt samme sjanger for meg. Jeg er en enkel sjel som synes melkesjokolade trumfer fin, håndlaget konfekt, så det er sjelden jeg himler over at folk ikke har fin nok smak gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Smågodt kan da ikke sammenlignes.
![]() |
#208 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, der satte du ord på det jeg tenkte, men ikke greide å formulere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Hva er galt med cider? Dere har kanskje ikke like godt utvalg der hjemme som her i England? Den derre svenske cideren er jo fryktelig søt da, men ta deg en tur på et engelsk supermarked så finner man mye annen slags cider å velge mellom og altså. Vintage og til og med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Klart det finnes god cider, akkurat som det finnes vidunderlig søt riesling!
![]() |
#212 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Mulig hun mente å blande Blue Nun med eplecider? |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Protonterapeut
|
Folk som tror eplecider kun kommer i boks merket Grävens og smaker englepiss får frem, tjah,
![]() |
#214 |
Mother of Dragons
|
Oh ja, engelsk cider kan være fantastisk! Jeg har laget hjemmelaget ginger brew og har lyst å prøve å lage cider selv. Å sitte å pimpe eplecider på boks når man er på fest er som drikke rusbrus. Jeg drakk det da jeg var yngre da jeg egentlig ikke likte alkoholholde drikker, men ville bli beruset. Og den assosiasjonen får jeg til voksne som drikker bare Blue Nun og bokseplecider. Ikke at det er noe galt i det, men da er man ikke avansert vindrikker heller da. Og det må jo være greit å være. Det er vindrikkingens svar på Isfolket. Lettfordøyelig i begynnelsen men blir fort for mye.
![]() |
#215 |
maler
|
Joda, men når man får et spørsmål om hva slags vin man liker og så sier man i sin uvitenhet at "kan du ikke bare kjøpe noe lett hvitvin da"? så synes jeg ærlig talt det er litt sånn snobbeteit å himle over altså. Det er greit at man ikke synes det er en veldig god ide og at man heller ville ha kjøpt noe dyrere, men jeg tenker at det er dårlig gjort å spørre først og så himle. Jeg tenker også at det må være lov til å foreslå osteschnitzel hvis man blir spurt om hva slags mat det kan være aktuelt å servere.
![]() |
#216 |
Prettiest mess ever seen
|
Mulig det bare er meg, men jeg leser to veldig forskjellige hendelsesforløp i disse to sitatene. "En lett hvitvin" er jo heller ikke det samme som en søt hvitvin, og "ikke spesiell vin" gjør at jeg tenker at målet er svært ukomplisert grandiosavin.
![]() |
#217 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Eg drikk cider, men ikkje Blue Nun.
![]() |
#218 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Jeg hadde god, alkoholfri (!) eplecider til sushien i dag. Men det er visst ikke lov å drikke alkohol på jobb. Ellers hadde det blitt en god øl til. Blue Nun er det lenge siden jeg har smakt. Jeg tenker jeg hadde klart å drikke den, men uten den rette type begeistring. Bare den andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Tittel og tittel....
|
Jeg hadde aldri bedt noen kjøpe noe som helst, men dersom man blir spurt så må man kanskje regne med at svaret nødvendigvis ikke er det man vil ha. Jeg hadde nok uansett sagt at det var det samme for meg fordi jeg ikke drikker vin til mat.
![]() |
#220 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hva er ditt forhold til vin?Eg har vore for opptatt meg gjestane mine til å kunne svare dokke
![]() |
![]() |
|
|