Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-14, 21:44   #241
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Ja, har de ikke en avlskontakt eller noe?
Har de noen krav om å få stå på listen der eller får alle med kennel st å der?

De må følge NKKs regelverk. Men det er fortsatt mye underlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 21:46   #242
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvordan vet man at noe er underlig?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 21:57   #243
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Man går gjennom tekstene på websidene deres, og kommuniserer med de via e-post og telefon, for eksempel

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 22:00   #244
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok litt naiv.

Gammel 18-09-14, 22:47   #245
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 22:49   #246
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror de må være medlem av NKK for å stå på lista.

Ja det var jo ikke mye til krav.

Ja det var ikke mye til krav gitt.

Still masse spørsmål.
Be om å få komme på besøk.
Sjekk hvordan det er i hjemmet.
Få hilst på både mor og far om mulig.
Se om mor er en type hund du liker i gemyttet.
Bruk google om oppdretteren, navn og alt. Mye kan komme opp der.

Gammel 18-09-14, 22:55   #247
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Still masse spørsmål.
Be om å få komme på besøk.
Sjekk hvordan det er i hjemmet.
Få hilst på både mor og far om mulig.
Se om mor er en type hund du liker i gemyttet.
Bruk google om oppdretteren, navn og alt. Mye kan komme opp der.

Takk for tips.

Heldigvis har jeg en svigerinne som driver oppdrett selv, så jeg skal bruke henne for alt det er verdt. Hvis vi skal ha hund. Men det skal vi jo ikke.

Gammel 19-09-14, 01:07   #248
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei selvfølgelig ikke.

Gammel 19-09-14, 08:35   #249
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for tips.

Heldigvis har jeg en svigerinne som driver oppdrett selv, så jeg skal bruke henne for alt det er verdt. Hvis vi skal ha hund. Men det skal vi jo ikke.

Og sjekk sykdommer på foreldrene, typisk HD-status og øyelysning.

Gammel 27-09-14, 15:09   #250
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Åh, jeg er forelsket!💕
Vi har nå passet en jaktlabrador i en uke (skal ha han en uke til) og jeg har falt pladask for denne flotte rasen.
Jeg som, HVIS vi skulle få oss hund, måtte ha en liten Havanaise.
Vet ikke om det bare er denne hunden, men han passer veldig med rasebeskrivelsen.
I tillegg er han godt trent.
Mannen er litt lunken (foreløpig).
Jeg har aldri gått så mye turer og ryggen er faktisk bedre! 👍

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 22:01   #251
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg er mer og mer sikker på at vi skal ha oss hund. Orienterer meg i kennelverden, og skal dra på Dogs4all messa i november. Mannen er lettere sjokkskadet fordi jeg alltid har sagt ALDRI til hund. Jeg er lettere forvirret over meg selv, men ikke noe mindre usikker på dette.

Gammel 01-10-14, 10:21   #252
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er også sikre. 100% sikre på rase også. Artig å glede seg!

Men ikke lett å finne riktig oppdretter, samt at det er litt dumt at vi sannsynlig må utenfor Skandinavia, og da blir valpen fort 4 mnd istedetfor 2 når vi får den. Har hatt mulighet til å få hannvalp, men både magefølelse og fornuft sier tispe, så da får vi vente til den riktige dukker opp.

Gammel 01-10-14, 10:59   #253
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Vi har også bestemt oss for rase. Det blir en Parson Russell Terrier. Hvis vi ikke finner en oppdretter vi er fornøyd med blir det en Jack. Oppdrettere har mye å si i valget. Men størrelsen på Parson er bedre synes vi.

Og ja, vi vet at det er en krevende rase. Men det var som jeg leste et sted om å være uerfaren med hund. Må man ha en hund man har litt lyst på i 10-15 år før man kan velge den rasen man egentlig vil ha?

Gammel 01-10-14, 14:34   #254
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har også bestemt oss for rase. Det blir en Parson Russell Terrier. Hvis vi ikke finner en oppdretter vi er fornøyd med blir det en Jack. Oppdrettere har mye å si i valget. Men størrelsen på Parson er bedre synes vi.

Og ja, vi vet at det er en krevende rase. Men det var som jeg leste et sted om å være uerfaren med hund. Må man ha en hund man har litt lyst på i 10-15 år før man kan velge den rasen man egentlig vil ha?

Er ikke Parson litt lettere enn Jack?
Men er jeg har lest det, eller kanskje jeg husker feil?
De er jo veldig like, bare Parson er litt større.
Synes Parson er fine, jeg!

Gammel 01-10-14, 15:37   #255
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

I følge svigerinnen min som driver oppdrett av en annen terrier så er Parson litt lettere enn Jack ja. Jack går som minihund, mens Parson er mellom.

Gammel 03-10-14, 23:32   #256
Guttemammis

Standard

Her ligger en trist elleveåring på sofaen med en god labrador i armkroken.
Svært ulykkelig for at den flotte firbente skal hjem til eieren i morgen.
Kjenner selv at jeg synes det er trist, og at tårene(er det mulig! ) sitter løst.
Har ikke noe mindre lyst på hund nå etter to uker.

Gammel 04-10-14, 11:49   #257
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hunden vår er så høyt elsket av meg og barna, og hun er virkelig en berikelse til familien vår. Hun er verdens mest trofaste og koseligste hund, en dvergdachs som bare vil være der vi er, egentlig. Hun kan mase og være stressende av og til selvfølgelig, merker også at hormonene gjør sitt hos henne, men jeg ville virkelig ikke vært uten hund igjen. Hun er med på nesten alt vi gjør, vi trenger ikke tilrettelegge noe spesielt, skal vi på butikken er hun med, skal vi på fotballtrening eller kamp er hun selvsagt med. Skal vi på skitur er hun med osv. Og det viktigste av alt: Hunden kan håndteres av barna! Jeg kunne ikke tenkt meg en hund som ikke barna kunne gå tur med eller være alene sammen med. Da hadde det blitt for mye for meg.

Gammel 04-10-14, 12:00   #258
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Hunden vår er så høyt elsket av meg og barna, og hun er virkelig en berikelse til familien vår. Hun er verdens mest trofaste og koseligste hund, en dvergdachs som bare vil være der vi er, egentlig. Hun kan mase og være stressende av og til selvfølgelig, merker også at hormonene gjør sitt hos henne, men jeg ville virkelig ikke vært uten hund igjen. Hun er med på nesten alt vi gjør, vi trenger ikke tilrettelegge noe spesielt, skal vi på butikken er hun med, skal vi på fotballtrening eller kamp er hun selvsagt med. Skal vi på skitur er hun med osv. Og det viktigste av alt: Hunden kan håndteres av barna! Jeg kunne ikke tenkt meg en hund som ikke barna kunne gå tur med eller være alene sammen med. Da hadde det blitt for mye for meg.

Det er det jeg også tenker, HVIS vi skal ha hund.
Den må kunne håndteres av ungene.
Men akkurat nå er vi nok blendet av en unik og fantastisk hund med verdens beste gemytt.
Vi venter på at han skal bli hentet, og i mens ligger han i armkroken til en meget tårevåt gutt.

Noe vi har sett disse to ukene, er hvor flink 11- åringen er med hund.

Gammel 06-10-14, 15:29   #259
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjenner bare til en oppdretter av parson, veldig trivelig dame å treffe på utstilling i alle fall. Hun har Rustic Russell, og du har sikkert sjekket opp rundt henne også. Snakk med oppdretterens andre valpekjøpere også om du får til, for da får du en følelse av hvor mye oppfølging du får.
Jeg hadde ikke kjøpt den cairnterrieren jeg har om jeg hadde kjent mer til oppdretteren, mens de to andre oppdretterne jeg har kjøpt av hadde jeg ikke nølt med å få flere hunder av.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 17:15   #260
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp funnet ut at bestekompisen er superallergisk og det gjør at vi må revurdere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.