Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRK

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-14, 19:39   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRK

Jeg leste akkurat om NRKs nye serie som starter i kveld, og den ser jammen lovende ut! Se gjerne klippet i denne artikkelen. Passe flau situasjon!
http://www.nrk.no/kultur/lo-seg-gjen...ene-1.11921179

Er det flere som skal se?

Gammel 10-09-14, 20:10   #2
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [TV-serie] Kampen for tilværelsen på NRK

Jeg hadde lest at den skulle komme og hadde tenkt å se hva det var.
Og nå så jeg på det klippet og ble litt usikker. Flaut!
Jo, jeg tror jeg må se allikevel, selv om jeg satt og krympet meg.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 20:18   #3
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Haha.

Takk for tipset, jeg skal se.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 20:28   #4
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal også se! Gleder meg!

Gammel 15-10-14, 08:47   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hva var det Vidkun & co gjorde hos de eksotiske dyrene forrige gang? Ikke det jeg tror? :fortsetter å prøve å være litt naiv:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 08:57   #6
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror de gjorde det du ikke vil tro.

Gammel 15-10-14, 11:09   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Seriøst...?

Gammel 15-10-14, 11:09   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også de gjorde det jeg tror du tror.

Ellers synes jeg denne serien er veldig bra. Den er en sånn passe blanding av realistisk og absurd. Og Tomasz er den store helten i historien for meg. Han er helt herlig.

Gammel 15-10-14, 11:13   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Driver folk med sånt??? Jeg tror jeg vil fortsette å være naiv.

Ja, Tomasz er herlig. :-) Han er utrolig fint skildret i serien.

Gammel 15-10-14, 11:14   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er redd de gjorde hva man håpet de ikke gjorde, ja.

Jeg veksler mellom å humre godt og syns det hele er skrekkelig puteflaut, og er blitt veldig glad i Tomasz.

Gammel 15-10-14, 11:24   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Driver folk med sånt??? Jeg tror jeg vil fortsette å være naiv.

Nå er det en del i denne serien som ikke er helt realistisk, så jeg tror du kan ta det med ro inntil det motsatte er bevist.

Gammel 15-10-14, 16:11   #12
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nå er det en del i denne serien som ikke er helt realistisk, så jeg tror du kan ta det med ro inntil det motsatte er bevist.

Tja, bare det at de kommer på noe sånt, og skildrer det på en måte som gjør at man skal forstå det uten at det blir sagt, gjør jo at jeg tenker at det ikke kan være utenkelig at noen i verden driver med sånt.

Gammel 15-10-14, 16:23   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akk ja... Jeg er vokst opp på bondelandet. Da jeg var ganske lita, ble en av bygdas "løsere fugler," tatt på fersk gjerning, med buksene nede, i fjøset...

Bygda har sin egen justis. Om mannen kom på bussen i ettertid, var det garantert en sjel som begynte klage over at det lukta fjøs i bussen, mens en annen sjel begynte raute.

Gammel 15-10-14, 16:48   #14
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Gammel 15-10-14, 17:13   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg satt lenge og tenkte at jeg håpet at jeg misforstod, men da de delte ut kondomer var det ikke tvil lenger. Og alt med hunden, hestene og elgen gav ny mening.

En herlig absurd og kul serie.

Gammel 15-10-14, 17:47   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har ikke fått med meg denne. Er det noe sted jeg kan se fra start?

Gammel 15-10-14, 17:52   #17
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan se alle episodene fortsatt: http://tv.nrk.no/serie/kampen-for-tilvaerelsen

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 18:18   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Yei! Takk!

Gammel 16-10-14, 08:28   #19
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Takket være denne tråden så jeg altså alle episodene av denne serien i går kveld/natt (profesjonell "binge-watcher" )

Jeg husker vel ikke sist jeg så en norsk serie jeg ble så imponert over. Den er jo bare helt absurd, så utrolig mange pinlige episoder som det bare var kleint å se på. Momentet med "gutta på tur" og deres perversjon klarer jeg nesten ikke ta innover meg. Særlig den kommentaren med at etikken i det hele var viktig for dem.

Uansett, glad jeg leste denne tråden som fikk meg til å se serien.

Gammel 16-10-14, 09:12   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg husker vel ikke sist jeg så en norsk serie jeg ble så imponert over. Den er jo bare helt absurd, så utrolig mange pinlige episoder som det bare var kleint å se på.

Ikke sant? Og i det absurde er det et visst element av gjenkjennelse. Det er personer og temaer som man har vært borte i før, men her trekkes det litt lenger. (Jeg har vel aldri vært borti menn som har dratt til Sverige på "nattløp i skogen" - tror jeg.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.