|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotell på Mallorca i oktober
Ja, beliggenhet er viktigere enn basseng. Vi bruker uansett lite tid på hotellet. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberI sommer var vi en god del i Puerto de Pollencea. En by som vi kommer tilbake til hvert år, om det er for en stranddag, overnatting eller beste lunsjen eller hva det måtte være. Vi har vår absolutte favoritt lunsjsted der, Cappuccino Grand Café. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Startour har ett hotell der. Er det überteit at det ligger 3 km fra byen tror du? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberHvis dere skal ha hotell med ving så er Viva Tropic visst nok mye bedre på bassengområde og bedre standard generelt enn Sunwing. Men det ligger ikke helt ned på stranden men nærmere havn, spisested mm. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberFår dere tak på bare fly med ving? Hvis ikke kan jeg jo slutte legge frem hotell utenfør de kjedene. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberEllers er her et hotell i Pollensa som er et deiligt hotel på et deilig sted. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Nei! De har ikke bare fly! Det er det som er så |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberHvis dere ikke MÅ til Mallorca, så hadde jeg heller valgt noe lenger øst i Middelhavet på den tiden. Det er jo mye mer værsikkert fra Kreta og østover.
|
|
|
|
#31 |
|
Kontrollfrik
Neida, vi må ikke til Mallorca. Men vi har vært mye i Tyrkia om høsten og er litt lei. Kreta har også vært diskutert, men vi har vært en del der også. Ulempen med Kreta om høsten er at det er noe dritt å være der i dårlig vær. Da er Mallorca tusen ganger bedre, Palma er jo en storby, og alt er mye mer sivilisert. Kreta er dødt når det regner. Vi har vært i Tyrkia i oktober både i konstant pøsregn og i sol og 30 grader. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberI en drømmeverden hadde jeg kjøpt billige billetter til en italiensk by, Nice eller Pula eller Split. Evt en spansk by. Men jeg hadde jo flaks med billige Roma-billetter i juli, så jeg har vel brukt opp kvoten min. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberHva med det spanske fastlandet, da? Da er man jo i enda større grad sikret mtp. aktivitet i dårlig vær. Playa del Carabassi ved Santa Pola var en veldig kjekk strand!
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Heh. Første vi sjekket. Flybillettene er ubetalelige. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Står på egne ben
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberNå var vi i Palmanova siste uka i juli, men det var masse barnefamilier der da, og vi har vært der tidligere bare vi voksne også. Det er helt fantastisk strand der. Og det er mye resturanter der, så mye er fortsatt oppe i oktober også siden det også er mange fastboende i Palmanova. Også er et både diger Lidl og Mercadona der en får kjøpt masse rimelig mat på store dagligvare butikker. Her er et bilde fra ene stranden i Palma Nova (langgrunn og trygg), men se på det som at det er midt i juli og mye folk der, allikevel var det helt greit å være på stranda der. Vi hadde leiebil, og det er ca. 15 minutter å kjøre til Palma. Du kan også bo på andre siden av Palma sammen med alle tyskerene, men der er det ikke så fin strand, mere brådypt og mye større bølger. Skulle jeg bodd i Palma Nova med f.eks. Startour, så hadde jeg valgt dette hotellet. Vi bodde i kvartalet ved siden av der hvor dette hotellet ligger, og jeg vil bo på den siden av "byen". ser det ligger flere hoteller rett ved butikk og resturant gata, men vi liker oss på den siden når vi reiser med unger. Vi leide privat leilighet med mange fastoende når vi var der. Hvis du ser på kartet til Startour så er det tre bukter i Palma Nova. Den første og starten på den andre er best hvis en ser i fra det hotellet jeg linker til. Oktober er flott der nede. Han vi leide leiligheten av bruker den ikke selv på sommeren, men vår og høst. Her kommer bilde jeg har lett tilgjengelig fra Palmanova bukta midt i høysesongen. det er ikke så ille som det ser ut som da heller. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hotell på Mallorca i oktoberTusen takk! |