Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-14, 08:35   #121
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Du har jo disposisjonen klar! Da er det bare å finne tid til å skrive en fem-seks timer hver dag i noen uker, og vips: bestseller! Hvis du dessuten legger til den berømte twisten; hun gir etter, får ikke mannen likevel (gisp!), men finner seg selv og blir lykkelig på et plan hun ikke ante fantes, har du #1 Top Seller.

Hagesesongen er jo snart over.

Gammel 28-08-14, 17:42   #122
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Du har jo disposisjonen klar! Da er det bare å finne tid til å skrive en fem-seks timer hver dag i noen uker, og vips: bestseller! Hvis du dessuten legger til den berømte twisten; hun gir etter, får ikke mannen likevel (gisp!), men finner seg selv og blir lykkelig på et plan hun ikke ante fantes, har du #1 Top Seller.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hagesesongen er jo snart over.

Finner seg selv - med en annen mann, mener du? :ingenhappyendingutenmannvel?:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 18:28   #123
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

De som hevder at norsk litteratur ikke byr på kvalitet, de leser for lite. Rett og slett.

Gammel 28-08-14, 19:43   #124
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men jeg har til gode å se noen hevde det?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-14, 20:11   #125
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men jeg har til gode å se noen hevde det?

Gammel 20-11-14, 18:38   #126
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Da har jeg lest boken, etter tung pushing på jobb. Ingen twist, fikk ikke lyst til å gråte underveis. Første 150 sider er kopi av De urørlige, en stund trodde jeg at det fine ved boken kom til å bli haugevis av kule reiser eller noe. Ble skuffet ja.

Gammel 20-11-14, 21:44   #127
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Første 150 sider er kopi av De urørlige...

Da var det ikke bare noe jeg inbilte meg, da - jeg så De urørlige her om dagen og tenkte at jøsses, Et helt halvt år er jo blåkopi.

Jeg er glad jeg hadde lest denne tråden før jeg leste Et helt halvt år, for jeg kjenner så mange som skryter boka opp i skyene, og jeg ante ikke hva gikk til da jeg skaffa meg den, på anbefaling fra mange. "Åh, den er bare såååå fantastisk, den må du lese!"

Jeg er altså glad jeg var advart med denne tråden, for ellers hadde jeg blitt dødsskuffa da jeg leste boka. Makan til møl har jeg ikke lest på lenge, og jeg kjente jeg ble skikkelig irritert på klisjeen "ung usikker jente, møter sterk, arrogant mann, og gjennom å bli systematisk driti ut og satt på plass av denne mannen, vokser dama og finner seg sjøl."

Jeg mener -

Sist redigert av Inagh : 05-01-15 kl 17:38.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 12:00   #128
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt boka og gledet meg veldig til å lese den, men jeg treffes liksom ikke helt. Jeg kommer ikke helt i gang.

Gammel 04-01-15, 22:47   #129
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må dra opp igjen denne, da jeg faktisk :trommevirvel: har lest en bok - elektronisk! som ikke er krim! eller HP!!. Jepp. Det er ganske stort.

Jeg TRODDE jeg leste "storLitteraturTM". Men det var fordi jeg er en dust og tror "3 million copies sold worldwide" er et KVALIETS-tegn. Og det er det jo ikke. Det er et tilgjengelighetstegn. Jeg leste på originalspråket, og det hjelper jo alltid litt.

Jeg skal jo være ærlig (siden det er jul og sånt) og si at jeg lot meg bevege. Noen tårer også. Men jeg griner på av Frost også, så det er neppe noe indikator. Og jeg tror jeg sippet på de gale stedene.

Men som sagt: Jeg TRODDE jeg leste høylitteratur. Og jeg lot meg ikke korrigere. Jeg stusset litt noen ganger. Som for eksempel at hun HI skulle være så vittig, og ha så mange snerte kommentarer. De var jo ikke det. Hadde ikke forfatteren SAGT at de var vittige og snertne, så ville jeg jo ikke tenkt at de var det. Så jeg var vel litt mer "huh?" da jeg var ferdig. Men jeg slukte den, jeg gjorde det. Dog med familieferiefaktoren ispedd.

Det faller noen brikker på plass her altså. Jeg er ikke noen sånn "Broene i Madision County"-person. Denne boken var ikke for meg. Og jeg leser alt for lite.

Snart skal jeg lese en GOD bok. En genial bok. Jeg føler en tråd er i emning. Hvem kan anbefale en bok for meg? Etter min meget kompliserte spesifikasjon?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 09:11   #130
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Les biografien til Neil Patrick Harris. Utrolig morsom! Han annonserer ikke når han tuller, men du ler høyt likevel.

Gammel 05-01-15, 12:36   #131
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Donna Tartt - The Secret History. (Og The Goldfinch, hvis du ikke har lest den.)

Gammel 05-01-15, 18:23   #132
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Donna Tartt - The Secret History. (Og The Goldfinch, hvis du ikke har lest den.)

Har lest (og likt) the secret history.
Goldfinch og NPH .. :noterer:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 09:55   #133
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat begynt på Svøm med dem som drukner, og har høye forhåpninger til komboen lettlest + kvalitet!

Gammel 06-01-15, 11:32   #134
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har akkurat begynt på Svøm med dem som drukner, og har høye forhåpninger til komboen lettlest + kvalitet!

Den kan eg ikkje med mi beste vilje fatte at har fått så mykje positiv omtale som ho har fått. Historien var spennande, greit nok, men då e-boka mi stod på 40%, hadde eg gjetta slutten. Det er i beste fall eit interessant studium i klisjeer og latterlig metaforbruk.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 12:41   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satser på at du er en mer avansert leser enn meg og at enkle meg vil kose meg med den, Nokon.

Gammel 26-06-15, 18:51   #136
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DA har jeg lest boken, og jeg både lo og gråt og gikk rett inn i eksistensiell grubling, enda boken var forutsigbar og lett.

Den var kjempefin.

Jeg ser at noen av dere som ikke liker boken skryter av Game Of Thrones. Som er møl. () Noe sier meg at vi har litt forskjellige stimulansebehov.

Gammel 29-06-15, 08:55   #137
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes både denne og Game of Thrones er møl.
Men så storkoser jeg meg med Nesbø da, det er jo også uforståelig for mange.

Gammel 30-06-15, 09:23   #138
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg likte både denne og GOT :gladspøkelse:

Gammel 11-10-15, 21:00   #139
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke Jojo Moyes. :nettopp ferdig: Jeg burde nok ha lest denne tråden før jeg startet.
Og så må jeg tilføye, siden jeg har lest tråden nå, at det selvsagt ikke er slik at noen bare liker enkel litteratur, mens andre bare liker "høyverdig" litteratur. Jeg liker godt Jo Nesbø og Unni Lindell, som neppe kan beskyldes for å skrive særlig dype bøker, mens jeg ikke liker lette bøker som gir seg ut for å være dype. If you know what I mean.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-15, 23:20   #140
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg likte ikke Jojo Moyes. :nettopp ferdig: Jeg burde nok ha lest denne tråden før jeg startet.
Og så må jeg tilføye, siden jeg har lest tråden nå, at det selvsagt ikke er slik at noen bare liker enkel litteratur, mens andre bare liker "høyverdig" litteratur. Jeg liker godt Jo Nesbø og Unni Lindell, som neppe kan beskyldes for å skrive særlig dype bøker, mens jeg ikke liker lette bøker som gir seg ut for å være dype. If you know what I mean.

Jeg vet ikke hvilken du har lest, selv har jeg bare lest Et helt halvt år. Jeg likte den, egentlig, men den var skuffende forutsigbar. Det er nesten utrolig så forutsigbar den er. Og veldig karikerte personer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.