Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pris på bursdagsgaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-14, 06:28   #21
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på bursdagsgaver

Gavelager er lurt, det hender jeg husker å tenke på det når jeg snubler over gode tilbud, jeg er alltid så glad for det i ettertid. Vi har en førsteklassing og en andreklassing i år, det betyr minst 30 bursdagsfeiringer i løpet av skoleåret. Har ikke avtalt pris i noen av klassene, men vi ligger vel på rundt hundrelappen per gave.
Vi hadde alltid 50 kr i gaveavtale i klassen til storesøs, jeg husker det var kjempevanskelig å finne noe til den prisen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 08:59   #22
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er det foreløpig ingen avtaler om pris. Jeg tenker rundt 100 kr til jeg hører noe annet.

Gammel 25-08-14, 10:43   #23
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos oss ble det bestemt på foreldremøte at max var 100,-

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 10:50   #24
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

50 høres lite ut hvis man skal kjøpe gave, det var det vi pleide å kjøpe for da jeg gikk på skolen.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 11:13   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

50 høres lite ut hvis man skal kjøpe gave, det var det vi pleide å kjøpe for da jeg gikk på skolen.

Ja, ikke lett, så vi havner ofte på minst 75. Men, som sagt, gavelager. Kjøpte mye på WOW i fjor på tilbud, pannebånd, smykker, sminkevesker, leppepomader osv.

Gammel 25-08-14, 11:14   #26
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vi gir en hundrelapp dersom det er pengegaver. Gaver vi kjøper blir vel rundt 100-120. Av og til er det enklere å si ja til 10-20 kroner over enn å tilbringer 30 minutter ekstra på lekebutikken før de klarer å bestemme seg.

Jeg tar ikke med mine på butikken for å handle, i alle fall svært sjeldent. Bedre å ha gavelager, så kan de velge derfra. Den siste uken har invitasjonene kommet på svært kort varsel.

Gammel 25-08-14, 11:26   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det mellom 100 og 200. Jeg har pleid å gi 150 ved cash, han har fått alt fra 100 til 200. :westkantliv:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 11:37   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Her er det mellom 100 og 200. Jeg har pleid å gi 150 ved cash, han har fått alt fra 100 til 200. :westkantliv:

Det var MYE!

Pris på gaver har aldri vært et tema på skolen, men vi ga (og fikk) lenge 50 kroner. Men så så jeg at 100 begynte å bli normen, og det er også det elleveåringen har fått de siste årene. Gaver blir nesten ikke gitt lenger, her er det tydelig at cash is king!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 11:40   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her virker det altså også som om 150 er blitt standarden ved pengegaver :østkantliv: (?)

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 11:42   #30
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt en legoboks frem til 9års bursdager. Kostet den gang rundt 80. De var som regel umulig å få tak i så det ble ofte legoboks til 129,-
På slutten kjøpte jeg via nett, på Biit.
Nå går det i pengegave. Hundre kroner.

Gammel 25-08-14, 11:51   #31
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Her gis det bare pengegaver hvis det ikke er en spesielt nær venn/venninne, og vi gir 100 kr. Vi begynte med å bli enige om 50 kr på foreldremøte i 1. klasse, rundt 4. klasse begynte de fleste å gi 80 kr, og utover i 6. klasse la de fleste seg på 100 kr.

Gammel 25-08-14, 11:52   #32
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

100-150 både for barnehagebarnet og skolebarnet. Vi har aldri hatt noen felles grenser og jeg syns 50 kr høres nærmest umulig ut. Tror aldri vi har gitt pengegaver til barnebursdag.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 11:54   #33
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Her ligger gavene på mellom 100 og 200 kroner. Sist storebror feiret fikk han 100 i kontanter fra en, 150 fra en annen og et gavekort (kino) på 200 fra en tredje. Kjøpte gaver ser ut til å være i samme prisklasse.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 12:04   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mye, og prøver som alltid å være i nedre sjikt uten å være kjip. Men det er pokker ikke lett å finne en gave til under 150 heller - symboleffekten og prispresset blir jo det samme selv om det er kjøpt på salg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 13:32   #35
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Her kjøper vi også inn til gavelageret - gjerne ting på tilbud slik at vi får mer for pengene siden det ikke alltid er så lett å finne ting i den prisklassen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 15:09   #36
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke avtalt noe her - men ser at de fleste får gaver mellom 50 og 100. Dog har ikke mine barn tenkt noe på prisen på de gavene de har fått.
(jeg kjøper ofte Lego)

Gammel 25-08-14, 15:22   #37
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, gave blir ofte mellom 100 og 200 (men prøver å holde det rundt 150), men cash hos oss er 100. De er 16 gutter i klassen så om de fleste gir penger (som mange gir nå når de fyller 11) så blir det mye penger totalt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 15:24   #38
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det har lenge lagt på 100 kroner, men de siste par årene har det "prisen" steget. Da minsten feiret bursdag i juni ønsket han seg penger, og han fikk mellom 100 og 200 kroner. De fleste gav 100 og 150. Noen gav 200.
*borettslagsliv*

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 18:54   #39
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi holder oss på ca 100 kr og har gjort det i 18 år nå. Jeg husker at 50kr var vanlig da jeg gikk på barneskolen for ca 30 år siden. Syns det er litt lite nå. Ser ut som om vi skal diskutere bursdager på foreldremøte for 1.klassingen så det kan det jo hende noen nevner gaver også. Min 1.klassing fikk gaver fra 50kr og opp til 150kr til sin bursdag.

Gammel 25-08-14, 19:20   #40
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg sendte akkurat 5. klassingen min avgårde til bursdag med 50 kr i en konvolutt. Han er bedt i 4 bursdager denne uken, så jeg bestemte meg for å være litt gnien og gå ned i sum. :forstadliv:

(Er for så vidt enig i at 50 kr er litt lite, men det er svære bursdager med over 20 gjester så bursdagsbarnet går i kraftig pluss uansett. Så og si alle gir penger).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.