![]() |
#41 |
maler
|
![]() Sv: Finnes denne bilen?Men er sharan og galaxy nå to helt unike biler? Jeg synes det ser ut som om galaxy er noe billigere. Jeg liker VW-biler, men jeg kan kjøre fordi også hvis jeg sparer penger på det.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes denne bilen?
I dag er de det. For de gamle utgavene ser man ganske tydelig at det kun er front som skiller dem designmessig:
![]() |
#44 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Finnes denne bilen?Mulitivan har en helt annen komfort enn Caravelle.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Finnes denne bilen?En Toyota Sienna. Den har syv seter, skyvedør og et gedigent bagasjerom. Men jeg vet ikke om den er løselig med norske avgifter. Kjørte en sånn en i tre år i USA, og den er ufattelig praktisk. Man kan gå inne i den og den svinger på en femøring. Men jeg har bare sett en av dem på finn noen gang, noensinne. Og da til rett under millionen.
![]() |
#46 |
Shake it out!
|
Hm. Ingen sjekket førerkortet mitt i USA i påsken da jeg leide et slikt monster. Jeg tror ikke jeg hadde trivdes med noe sånn i Norge - hvordan finner man p-plass?? Eller rettere sagt, hvordan kommer man ut når kantar parkert - kryper ut bagasjerommet?
![]() |
#48 |
Er vel ikke de samme reglene i USA i henhold til vekt og førerkortklasser. Tok man lappen i 1995 eller tidligere (husker ikke helt tidspunktet nøyaktig), og har passet på å holde førerkortet oppdatert, vil man også i Norge ha muligheten til å kjøre med opptil 7500 kg.
![]() |
#49 |
Shake it out!
|
Jeg aner ikke. Og oppdaterte ikke førerkortet den gang da det var en god ide.
![]() |
#50 |
snur
|
![]() Sv: Finnes denne bilen?Slår et slag for Chrysler Grand voyager. Den har alt, til og med skyvedører.
![]() |
#51 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Finnes denne bilen?Og "Mommy Carpool experience".
![]() |
#52 |
~~~~~~~
|
I USA trenger du bare vanlig førerkort, men i Norge blir de registrert som lastebiler pga avgiftene (du får kjøpt personbil-varianter også til en annen pris). Jeg kan heller ikke se for meg hvor man skal kunne parkere på ett kjøpesenter med ett slikt monster.
![]() |
#53 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enellerannen gang i 1992, jeg rakk det nemlig akkurat ikke og fikk altså bare opp til 3500kg.
![]() |
#54 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes denne bilen?Eneste vi fant som tilfredsstilte kravet om fullverdig 3. seterad av de vanlige 7-seterme, er mazda 6. Vi prøvesatt ALT av biler, og gikk ut og inn av alle rader. I mazdaen kan min mann (192 cm, 108 kg) sitte på bakerste rad. Bilen har skyvedører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Finnes denne bilen?Mazda 5 vil jeg tro. Sekseren er stasjonsvogn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
![]() Sv: Finnes denne bilen?Mazda 5 blir blant de minste "5+2" flerbruksbilene, og vel av dem med det smaleste baksetet. I likhet med Touran, Zafira etc. Den bakre seteraden er "for nødbruk", og ikke mer vanlig bruk slik som på f.eks. Galaxy, Sharan.
![]() |
#58 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Finnes denne bilen?Ja, Mazda 5 utgikk for oss, siden det ikke er full setebredde på alle tre setene i 2. seterad. For vår del var det utrolig viktig, da vi har tre barn og det er de setene som brukes i det daglige.
![]() |
![]() |
#59 |
tankefull
|
![]() Sv: Finnes denne bilen?Vi gikk for Ford Galaxy da vi trengte 6 seter. Vurderte Sharan også, men gikk bort fra den siden 3. seterad ikke kan skyves på, og den er dyrere enn Galaxy. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|