|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie helt alene?
Det er jo godt å vite at jeg savner mannen min etter nesten 25 år. Men jeg har ikke behov for å dra på en ukes tur alene veldig ofte for å kjenne på det. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie helt alene?Jeg føler det nok litt annerledes enn flere av dere andre i tråden som mener at det å reise på ferie alene en uke må være bare fantastisk. Det er faktisk ikke alle som har noe valg heller. Jo, jeg har mulighet til å dra på ferie med jenta mi til og sammen annen annen familie. Men jeg har ingen å reise utenlands med for eksempel, skulle jeg ha lyst på en tur til varmere strøk måtte jeg gjort det alene. Det er faktisk hakket mer ensomt enn befriende. Jeg kan selvsagt avstå fra å reise noen plass og bare bli hjemme i 14 dager. Nå kjenner jeg at det er faktisk ganske så ensomt det også. Jeg har visst nok alenetid resten av året til at jeg får fylt opp kvoten min. Men alt dreier seg sikkert om valg på en eller annen måte. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ferie helt alene?Men da har du jo alenetid. Alenetid ville vært min motivasjon for å reise. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette.
|
|
|
#66 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ferie helt alene?Jeg liker best å reise sammen med noen, men med mulighet til å trekke meg tilbake. Mannen synes typisk det er bortkasta tid å tilbringe to timer midt på dagen på hotellrommet for å lese, mens jeg synes det er et must. Livet med små barn byr ikke på mange nok sånne pauser når man har dem hjemme hele dagen, så akkurat nå synes jeg en sånn ferie høres deilig ut! Spise mat i fred! Lese! Gå på do aleine! Ha tid til egenpleie! Sove! Himmelsk!
|
|
|
|
#67 |
|
Sv: Ferie helt alene?Det å være på workshop nå, alene, om et tema jeg elsker, det er helt fantastisk. For meg er ikke det helt det samme som å dra på en aleneferie hvor man ikke har noe annet opplegg enn å lese. Det blir for stusselig for meg. 3-4 dager hadde jeg nok fikset bedre. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ferie helt alene?På aleneferie hadde jeg jo gjort mye annet enn å lese, vil jeg tro. Tidligere harjeg fylt dagen med feks museumsbesøk, guided walks fra guidebok, kino og cafeglaning. Trening og masasje kunne jeg nok også ha fått puttet inn, samt surfing, evt drikke seg full alene på hotellrommet og ramle ut av sengen (proud moment).
|
|
|
#69 |
|
heimføing
|
Ja, Luvi sa det. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
One of These Days
|
Har vært på aleneferie, men spørs om jeg har anledning til å gjøre det igjen før barna blir større. Hadde garantert gjort det igjen. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ferie helt alene?Ja, jeg er enig i at overskriften har på trynet. Ekstremversjonen av ensomhet? Et hån mot de som er ensomme. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
En som trener
|
Kan anbefale Jomfrureiser! Reiser til spennende destinasjoner og med ulike aktiviteter avhengig av hva du liker. Jeg var på yogatur, ble kjent med mange hyggelige damer og storkoste meg. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Er alle som reiser med jomfrureiser single? Jeg har ferie igjen i år, men det har verken mann eller barn, så jeg må reise alene. Men jeg er ikke så sikker på om det er noen god idé for min del, så jeg vurderer alternativene.
|
|
|
|
#75 |
|
Enda en som trener
Sv: Ferie helt alene?Jeg reiser gjerne alene ja. Var en tur i Spania tidligere i sommer. Helt topp |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ferie helt alene?Man må jo ikke reise aleine. Man kan la være å reise, det er da ikke noe poeng i å dra bort hvis man ikke synes det er fint? Og det er vel ensomheten som er problemet, ikke ferieturen? Jeg skjønner at ensomheten kan forsterkes når man er langt fra kjente og alle andre later til å ha selskap av noen, men jeg synes premissene for den artikkelen blei veldig rare likevel, fordi det er en valgt ensomhet i mye større grad enn en hel rekke andre situasjoner man kan sette seg i.
|
|
|
|
#77 |
|
både her og der
|
Sv: Ferie helt alene?Jeg har reist alene før jeg fikk familie, men det var ikke noe for meg. Å være alene blant mange fremmede mennesker som alle har noen å være sammen med, er skrekken for meg. Jeg går ikke engang på kino alene, eller langt mindre på restaurant. Hvis jeg hadde vært mer utadvendt og likt å småprate med alle og enhver, hadde det nok gått bra.
|
|
|
#78 |
|
fri
|
Sv: Ferie helt alene?Artikkelen var så dum at jeg ikke orket lese hele, så irritert ble jeg over sytinga og perspektivet til forfatteren. Ikke akkurat god reklame for aleneferier kan jeg si! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ferie helt alene?Folk er jo forskjellige. For noen frister det med aleneferie, for andre ikke. Jeg synes kronikken var dårlig skrevet om målet var å problematisere egne følelser. Det høres mer ut som om hun kritiserer turoperatører, det å være alene, og andre par.
|
|
|
#80 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Ferie helt alene?Jeg var på standard syden-tur alene for to år siden, da jeg hadde ei ferieuke til gode, og gjør det gjerne igjen. Bare meg, en haug med bøker og all tid i verden. Barnefamilier og forelskede par plaget meg ikke det minste, og på restaurant hadde jeg selskap i boka. Skypet med dem hjemme noen ganger, men hadde ikke noe ekstremt behov for det heller.
|
![]() |
|
|