Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 12:06   #181
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Om vi skal snakke om kvalitet her så syns eg i grunn midt i mellom-veskene mine (som MK og Pippa) er i dårlig kvalitet sett opp i mot pris. Skinnet sprekke og dei er harde. Jetset Tote for eksempel har mista heilt fasongen sin. Mulberry som er dyre er virkelig noko heilt anna. Bayswater vist over her er derfor på mi ønskeliste.

Gammel 18-06-14, 12:17   #182
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må bare kommentere dette, for det er selvsagt ikke kvalitet det handler om. Det handler om mote, statussymboler og innbildte behov.

Helt klart.

Gammel 18-06-14, 12:29   #183
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et veldig avklart forhold til dette her i heimen.
Beckman er for bermen.
Ingen fra dette huset går på skolen uten sin Luis Vittån veske, eller til nød Bulbærry om de skal ha uteskole. Det er lov å flotte seg litt da, tross alt!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 12:31   #184
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har et veldig avklart forhold til dette her i heimen.
Beckman er for bermen.
Ingen fra dette huset går på skolen uten sin Luis Vittån veske, eller til nød Bulbærry om de skal ha uteskole. Det er lov å flotte seg litt da, tross alt!

Du kan jo skape ditt eget eksklusive veskemerke. Tilgang på prima skinn har du jo.
En eksklusiv Floksa bør du kunne ta 35000. Tviler på at dyra som Mulberry henter skinnet fra kan skilte med samme eksklusive opphav.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 12:33   #185
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må bare kommentere dette, for det er selvsagt ikke kvalitet det handler om. Det handler om mote, statussymboler og innbildte behov.

Enig. Det var en omdiskutert artikkel i vinter hvor Sandvika ungdommen dro kvalitets kortet for å forsvare dyre valg. Men selvsagt, logo, bling og kvalitet henger ikke sammen. Som andre peker på, veskene er ikke praktisk engang.

Gammel 18-06-14, 12:36   #186
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Dette aner jeg ikke noe om! Her på nordvestlandet er det vel heller tvilsomt og jeg har ikke peil på vesker så om veskene koster 100 eller 10000 er ukjent for meg.

Gammel 18-06-14, 12:49   #187
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker som flere andre her at dette er et ganske smalt fenomen som har såpass stor sjokkeffekt at avisene velger å skrive om det.

Jeg kan jo være en big spender selv jeg altså. For eksempel blir alltid ting jeg har i skapet dratt frem og snakket om som selveste symbolet på sløseri og dårlige holdninger i tråder som denne på FP . Blandt annet eier jeg Bayswateren. Med matchende lommebok til. Jeg vet at det er fryktelig dyrt og jeg har ikke tenkt å forklare/forsvare pengebruken. Jeg har fått begge deler i gave (etter å ha ønsket meg det) og jeg synes de er fine. Jeg er ikke noen storforbruker på klær sånn ellers. Handler ikke tøy en gang i måneden eller lignenende men kjøper ofte dyre ting når jeg først handler. Da fordi jeg liker passform, snitt, utseende ofte bedre hos enkelte merker.
Jeg tror ikke jeg ville ha bifallt veskekjøp til 7-10 000 for en fjortis. Rett og slett fordi jeg ikke tror dette er noe de har "for livet". Vesker går som alt annet inn og ut av moten og selv en "tidløs" veske blir på ett eller annet tidspunkt umoderne (for så å bli moderne igjen og igjen).

Gammel 18-06-14, 13:04   #188
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig.

Også er jeg enig i det du skrev over om at Drammen er ille på dette området, i hvertfall enkelte deler av byen. Jeg er vokst opp i Drammen, og flyttet fra et sted med en blanding av lite og mye penger til et sted med med mye "nye" penger. Vi holdt på å ende opp på toppen av åsen der det er verst ("gamle" penger), og jeg er glad jeg havna der jeg gjorde, for der var det i det minste ikke SÅÅ ille. Vi var opptatt av mote, ja, men ikke på den dritdyre måten, slik som de på den andre åsen var. Seriøst, de familiene som bor der ser kliss like ut som de gjorde for 20 år siden, så det er hvertfall en klassisk stil de kjører.

Jeg kommer aldri til å glemme den gangen jeg ble sjekka opp av storebroren til en tidligere vgs-bekjent av meg. Jeg var vel rundt 20. Han skrøt villt og hemningsløst av at han var sønn av ditten og datten og hadde fått bil til attenårsdagen og det hadde selvsagt søsteren også. Hele greia var rimelig surrealistisk og jeg lo hele veien hjem da jeg forlot han hjemme i mamma og pappas hus (på åsen med "gamle" penger selvsagt), uten så mye som et kyss etter å ha proklamert at "du er den mest overfladiske personen jeg har møtt, jeg ville ikke tatt i deg med tang engang". Ok da, så var ikke jeg så moden heller , men etter å ha hørt på alt det tytet om penger og biler og og og var jeg så drittlei av overfladiske mennesker.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 01:03   #189
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Du kan jo skape ditt eget eksklusive veskemerke. Tilgang på prima skinn har du jo.
En eksklusiv Floksa bør du kunne ta 35000. Tviler på at dyra som Mulberry henter skinnet fra kan skilte med samme eksklusive opphav.

"Alle våre vesker er fra kuer som har navn". Våre modeller: Dagros Tote, Stjerna Clutch, Roslin Shopper.

"Møt din veske". Den første mandagen i måneden kan du møte kyrne som skal sendes til slakting og selv velge hvilken ku din neste veske skal lages av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 08:48   #190
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Alle våre vesker er fra kuer som har navn". Våre modeller: Dagros Tote, Stjerna Clutch, Roslin Shopper.

"Møt din veske". Den første mandagen i måneden kan du møte kyrne som skal sendes til slakting og selv velge hvilken ku din neste veske skal lages av.

Gammel 20-06-14, 09:05   #191
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo!

Gammel 20-06-14, 09:07   #192
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller hvilken kalv. "Se din neste veske i øynene før slakt."

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 09:09   #193
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hvis voksne som har raad til det vil kjöpe seg dyre vesker fordi de er fine, har bedre kvalitet, gir status eller whatever, synes jeg det er helt greit. At barn gjör det, er noe helt annet som jeg ikke vil stötte oppunder, men jeg ser jo dette med at hele klassen blir invitert i bursdager og alle gir penger og vips har bursdagsbarnet en "formue" som de vil bruke paa ett eller annet. Da er forsaavidt en dyr veske bedre enn mange andre ting, men som foreldre villle jeg likevel prövd aa begrense dette.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 09:19   #194
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hva koster en Bayswater?

Gammel 20-06-14, 09:25   #195
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hva koster en Bayswater?

Er ikke det +/- 6k!?

Gammel 20-06-14, 09:27   #196
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Eller hvilken kalv. "Se din neste veske i øynene før slakt."

"Meet the meat of the day."

http://lucyhinton.typepad.com/hhguid...he-meat-1.html

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 09:34   #197
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er visst salg på noen vesker her. Og da koster de ikke tusenvis iallefall. http://www.mulberryalexanettbutikk.com/
Denne siden må vel være trygg og ha ekte varer?
Har lest meg frem til at det ikke er mva på vesker men hvor mye blir det i toll da? Kommer det flere kostnder på da? Norsk mva?

Gammel 20-06-14, 09:35   #198
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det er visst salg på noen vesker her. Og da koster de ikke tusenvis iallefall. http://www.mulberryalexanettbutikk.com/
Har lest meg frem til at det ikke er mva på vesker men hvor mye blir det i toll da? Kommer det flere kostnder på da? Norsk mva?

Nei, det der må da være fake??

Gammel 20-06-14, 09:38   #199
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvorfor skulle det ikke være mva på vesker?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 09:39   #200
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Du får moms i tillegg ja, og en fortollingsavgift. Men den siden der selger nok ikke ekte vare.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.