Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør dere 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-14, 22:56   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjør dere 17. mai?

Mulig det finnes en annen tråd, men den fant jeg ikke.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:59   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere 17.mai?

Går i tog, er på arrangement på skolen, dra hjem til mine foreldre og spiser. Der møter vi en relativt fast gjeng med familievenner og slekt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 22:59   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Går i tog i bunad og spiser is.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 23:00   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Flaggheising på skolen om morgenen, barna går i tog og vi ser på, arrangement på skolen og grilling og bena høyt hjemme om kvelden.

Gammel 27-04-14, 23:03   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

- Flaggheising kl 08.00 på 1 skole
- Frokost inntas på samme skole, før marsjering og barnetog med 1. skolen.
- Reiser til stadioen for oppstilling og marsjering i hovedtoget med alle barnetogene i bygda.
- Følge Mini på hans skole for 17. mai feiring med leker og sosialt.
- Fast bord på et hotell, 16 personer rundt bordet, dette er booket 1 år i forveien, stor 17. mai buffet. (Tradisjon)
- Hjem - av med bunad og godt ned i godstolen.

Sist redigert av Fløyel : 28-04-14 kl 07:55.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 23:08   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Toget har avgang kl. 9, med samling etterpå.
- Leker og sånt på skolen.
- Grilling eller restaurant med venner på ettermiddagen.

Gammel 27-04-14, 23:08   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

tog, skoleaktiviteter.

Tapas og kaker hos en vennefamilie.

Gammel 27-04-14, 23:18   #8
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ser tv og pynter oss. Drar til skolen og går i tog der kl. 15.00, etterfulgt av pølser og kaker i gymsalen. Hjem og slappe av etterpå. Ikke så mye som skjer egentlig. De to siste årene har vi valgt å dra til Sverige i stedet for, men blir skoleopplegg igjen i år og neste år. Få luftet bunaden litt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 23:31   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gutta går i tog, jeg/vi ser på. Deretter innom skolen før vi tusler hjem og slapper av resten av dagen.

Gammel 27-04-14, 23:54   #10
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Frokost på jobb kl. 8. Flaggheising og tale for dagen før jeg har ansvar for å få lærere og elever ned til sentrum, opp Karl Johan og tilbake til jobb. Deretter skal jeg på arrangementet i Grorudparken med aktiviteter og konsert (takk skal du ha Fabian... Grrr...). Vi har ryddevakt fra kl. 18.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 00:08   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere 17. mai?

Tidlig opp, på med bunad og korpsuniform. Frokost for musikanter. Tog, så mer tog og enda litt mer tog. Så leker og gøy på skolen, lunsj med venner og så hjem og av med bunad og opp med bena.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 00:34   #12
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Min nasjonaldag; tidlig opp for å pynte ute med flagg(fremdeles trøtt etter å ha strøket skjorter til langt på natt), pynte oss alle med bunader og finklær, kjefte og mase og nesten skille seg litt fordi alle er så treige, forsoning i bilen på vei ti byen, kline med Drømmemannen på parkeringsplassen, frokost på hotellet med svigers, følge de to i midten til barnetog i byen, se på barnetog og gråte litt fordi alle er så fine og skjønne og flagg og korps og greier, spise is og kjøpe veldig dyre ballonger til de to yngste i byen, delta på aktiviteter og få ubrukelige plastpremier på skolen, spise svidd lapskaus og alt for mange kaker hjemme hos oss med mange rundt bordet, ned til byen for å se Storesøs opptre på kvelden, sovne i sofaen når gjestene har dratt hjem, våkne midt på natten og tusle ut for å ta inn flaggene i innkjørselen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 04:59   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Is før frokost
Mannen drar til sin skole for å gå i tog med klassen sin
Jeg tar med Poden for å gå i tog her vi bor.
Mannen får med seg Stesnuppa sitt tog der hun går
Litt hjemmesløving
Lodd og kaker på skolen
Russetog i byen
Tivoli
Burger King

Gammel 28-04-14, 06:41   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opp alt for tidlig for å levere unger på bussholdeplassen kvart på sju. I år tror jeg at jeg må være med også. Ungene (og muligens meg) går rundt Skaugum.

Sløve rundt hjemme, bake en kake.

Tog nr 2 kl 13.00, så leker og sånt på skolen. Hjem og grille, foreldrene mine kommer som regel på besøk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 07:22   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tog, skole, og møte noen i familien. Hjem. Lite stress i grunn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 07:28   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våkner av fuglelyder og korps som marsjerer forbi, leverer barn til skoletog, ser skoletog og lunsjer med venner. I år skal vi også se russetoget, siden vi har to nieser med. Etterpå rusler vi hjem med en is i hånda og vurderer om vi orker å gå i folketoget eller ikke.

Gammel 28-04-14, 07:56   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Går i tog, er på arrangement i idrettshallen, der jeg regner med at storebror skal synge i skolekoret. Når dette er ferdig så regner jeg med at vi skal til en venninne og spise mat og kaker. Og avslutte med leker utfor hos henne.

Gammel 28-04-14, 08:06   #18
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer fra år til år, alt etter været. I fjor hadde Malins trinn ansvar for lekene på skolen, så da var vi der en tur, og så var det grilling hos foreldrene mine etterpå.

I år blir det nok grillings hos svigerinnefamilien, tenker jeg. Vi dropper sannsynligvis toget "vårt" siden Malin ikke liker å gå i toget, til fordel forå se nevøene i det toget de går i.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 08:11   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år blir det litt annerledes enn før siden vi har ansvaret for arrangementet på skolen (neste år også, stønn). Aner ikke hvor lenge det er, men mannen skal ta greiene i år så får jeg gjør det neste år, siden jeg har baby som ammes hyppig nå.
Men sånn ellers så pleier vi å gå i tog, dvs mann og barn gjør det mens jeg ser på, og så er det ned på skolen for å leke osv, så hjem til oss eller svigers for å grille om det er fint vær, men i hvert fall spise god mat og kaker. Så ser vi kanskje på russetoget, ungene elsker jo det da.

Gammel 28-04-14, 08:12   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Drar ned for å enten se på eller gå i tog, de siste åra har vi gått bak barnehagens fane. Vinking til alle kjente obligatorisk (sikkert 1/3 av de vi ser ). I år skal ungene gå med faren, mens jeg vinker til dem fra et sted i løypa - jeg er ikke i form til å gå. Etter toget er det gjerne kafé med mine foreldre, eller i det minste en is. Så pleier vi dra hjem, se litt tog på tv, la ungene hvile og leke litt. Jeg er vokst opp med gjester litt utpå dagen, og har lyst til å videreføre den tradisjonen. Et år var foreldrene mine her, men de har jo egentlig fortsatt sin tradisjon og treffer sine venner til kaffe. Vi skal nå prøve å få til noe, enten grilling, påsmurte rundstykker/snitter, en god salat eller noe sånt, fulgt av kake. Aller helst skulle jeg hatt en sånn rolig feiring med en annen barnefamilie, så hadde ungene hatt noe å gjøre også, men det er hyggelig om det bare blir oss også. Når ungene blir større, blir det kake og leker på skolen i stedet for "pause" hjemme.

På ettermiddagen går russetoget, og det prøver jeg å få med meg om jeg har kjente i toget. Årets russ har jeg ikke vært lærer for, så da dropper jeg det. (Og slipper dermed vekking på morgenkvisten også - det kan jeg risikere neste år.) Min gamle kontaktlærer hadde boller klare til vi kom, og det har jeg egentlig lyst til å gjøre for mine og, så til neste år bør jeg kanskje ha noe i bakhånd.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.