|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør dere 17. mai?Mulig det finnes en annen tråd, men den fant jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere 17.mai?Går i tog i bunad og spiser is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva gjør dere 17.mai?Flaggheising på skolen om morgenen, barna går i tog og vi ser på, arrangement på skolen og grilling og bena høyt hjemme om kvelden.
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17.mai?- Flaggheising kl 08.00 på 1 skole
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 28-04-14 kl 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17.mai?- Toget har avgang kl. 9, med samling etterpå.
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva gjør dere 17.mai?Ser tv og pynter oss. Drar til skolen og går i tog der kl. 15.00, etterfulgt av pølser og kaker i gymsalen. Hjem og slappe av etterpå. Ikke så mye som skjer egentlig. De to siste årene har vi valgt å dra til Sverige i stedet for, men blir skoleopplegg igjen i år og neste år. Få luftet bunaden litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17.mai?Frokost på jobb kl. 8. Flaggheising og tale for dagen før jeg har ansvar for å få lærere og elever ned til sentrum, opp Karl Johan og tilbake til jobb. Deretter skal jeg på arrangementet i Grorudparken med aktiviteter og konsert (takk skal du ha Fabian... Grrr...). Vi har ryddevakt fra kl. 18.
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Tidlig opp, på med bunad og korpsuniform. Frokost for musikanter. Tog, så mer tog og enda litt mer tog. Så leker og gøy på skolen, lunsj med venner og så hjem og av med bunad og opp med bena.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Min nasjonaldag; tidlig opp for å pynte ute med flagg(fremdeles trøtt etter å ha strøket skjorter til langt på natt), pynte oss alle med bunader og finklær, kjefte og mase og nesten skille seg litt fordi alle er så treige, forsoning i bilen på vei ti byen, kline med Drømmemannen på parkeringsplassen, frokost på hotellet med svigers, følge de to i midten til barnetog i byen, se på barnetog og gråte litt fordi alle er så fine og skjønne og flagg og korps og greier, spise is og kjøpe veldig dyre ballonger til de to yngste i byen, delta på aktiviteter og få ubrukelige plastpremier på skolen, spise svidd lapskaus og alt for mange kaker hjemme hos oss med mange rundt bordet, ned til byen for å se Storesøs opptre på kvelden, sovne i sofaen når gjestene har dratt hjem, våkne midt på natten og tusle ut for å ta inn flaggene i innkjørselen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Is før frokost
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Opp alt for tidlig for å levere unger på bussholdeplassen kvart på sju. I år tror jeg at jeg må være med også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Tog, skole, og møte noen i familien. Hjem. Lite stress i grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Våkner av fuglelyder og korps som marsjerer forbi, leverer barn til skoletog, ser skoletog og lunsjer med venner. I år skal vi også se russetoget, siden vi har to nieser med. Etterpå rusler vi hjem med en is i hånda og vurderer om vi orker å gå i folketoget eller ikke.
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Går i tog, er på arrangement i idrettshallen, der jeg regner med at storebror skal synge i skolekoret. Når dette er ferdig så regner jeg med at vi skal til en venninne og spise mat og kaker. Og avslutte med leker utfor hos henne.
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Det varierer fra år til år, alt etter været. I fjor hadde Malins trinn ansvar for lekene på skolen, så da var vi der en tur, og så var det grilling hos foreldrene mine etterpå.
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?I år blir det litt annerledes enn før siden vi har ansvaret for arrangementet på skolen (neste år også, stønn). Aner ikke hvor lenge det er, men mannen skal ta greiene i år så får jeg gjør det neste år, siden jeg har baby som ammes hyppig nå.
![]() |
#20 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva gjør dere 17. mai?Drar ned for å enten se på eller gå i tog, de siste åra har vi gått bak barnehagens fane. Vinking til alle kjente obligatorisk (sikkert 1/3 av de vi ser
![]() |
![]() |
|
|