Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du sånn jakke?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Har du sånn jakke?
Ja, i sportsvariant 24 10,00%
Ja, i "damevariant" 16 6,67%
Nei, men har lyst på 16 6,67%
Nei, og skal ikkje ha 186 77,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 240. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 12:51   #121
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sånn jakke?

Jeg synes slike tråder er helt greie og klarer virkelig ikke å hisse meg opp over at andre ikke liker det samme som meg . Jeg er ganske selvtilfreds når det kommer til klesvalgene mine og lar meg i grunnen ikke påvirke i noen retning av andres meninger. Jeg vet hva som er kledelig på meg og jeg vet hva jeg synes barna mine er fine i (og den av de som har egne meninger er stort sett enig med meg ) og det holder i grunnen for min del :selvgod:. At gamle kjerringer bruker det samme som meg er forresten mer regelen enn untaket, tror jeg

Men, når det kommer til sommerdun så er det altså navnet på denne type jakke, og ikke noe man nødvendigvis kommer til å bruke på sommeren, det kommer vel an på været.

Gammel 07-04-14, 12:57   #122
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Konseptet "sommerdun" blir litt som de foreldrene som insisterer på at "ull er gull året rundt", der ungen ligger på lammefell iført nøstebarnbody og langsomt smelter bort i 30 grader og sol.

Nei nå beliter jeg meg ikke!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:04   #123
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Er det forresten bare jeg som helt har sluttet å si at jeg ALDRI skal kle meg i noe?

Den bommerten har jeg gjort altfor mange ganger tidligere. En gang på 90-tallet, når buksene var vide nok for tre, proklamerte jeg jo høyt og tydelig at trange bukser var det desidert styggeste jeg så og at jeg ALDRI skulle bruke det igjen. Det var for gamle kjerringer.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:06   #124
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er dette en erstatning for fleece, som sjelden er spesielt flatterende. Og jeg ser slett ikke bort fra at den blir hyppig benyttet på kveldstid på Øen også i sommer. Dere har ikke glemt hvor hustrig det er selv midtsommers ved vannet på kvelden, i alt våryret?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:30   #125
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan godt kle meg som Frøkna på 15 år altså! Hun må bare endre stilen sin radikalt så den blir mer lik min.

Alle har ulik stil, mine favorittbukser er de forhatte haremsbuksene, men se - bryr meg midt i ryggen hva andre måtte mene. Jeg tror det finnes like mange klessmaker som det finnes menneksker, så får man være trygg på at sin smak er den man trives med og føler seg vel i. Frøkna hadde dødd fremfor å ha blitt sett i mine haremsbukser. Klærne hun går i kan jeg bruke når jeg skal vaske husvask eller beise huset.

Gammel 07-04-14, 13:34   #126
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke sluttet å si jeg aldri skal kle meg i enkelte ting. Som f.eks bukse med skjørt utenpå. Og pologensere.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:31   #127
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg skjønte nøyaktig hvor denne tråden kom til å bære etter at jeg leste HI.

Jeg også. Og så har jeg bidratt litt til at den ble sånn (selv om jeg er den som burde holde munnen tettest lukket som har maken kjole som min fireårige datter - i velour med pomponger .)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:51   #128
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men det er en litt tullete diskusjon. Jeg synes folk skal få gå i det de vil, uten at de skal måtte så til rette for noe. Smak og personlig stil er nå det det er. Ved å starte en slik tråd (selv om det skal være 'generell'), så må det jo være ganske opplagt at man vil møte på de som bruker et slikt plagg og de som ikke gjør det. Så skal en gruppe proklamere høylydt at 'nei det ville de ALDRI gått med', mens de andre vil oppleve at de skal måtte forklare hvorfor de gjør det. Og noen enighet blir det jo aldri, for folk liker så ulike ting. Det blir litt som på 'det andre forumet' der man relativt ofte startet tråder om hva man syntes om ditten og datten (eks. navn på barn), som så klart ville kunne være ugreit for noen. Og noen ting trengs ikke å diskuteres, for det fører egentlig ikke til noe bra. Det er bare en slags legitim måte å si noe lite hyggelig til andre på. Jeg synes folk skal være greiere mot hverandre.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er delvis enig, Dronningen, men jeg mener også at det er unødvendig å forsvare bruken av den typen jakke. Hvis man liker jakkene så må da det være forklaring nok. Det er jo litt spennende å høre hva andre mener om et sånt fenomen som sommerdunjakken nå en gang har blitt. Og så ser vi hvor forskjellige vi er med det samme. De som har veldig behov for å si at de absolutt IKKE vil gå med ditt eller datt røper like mye om seg selv som de som er mer moderate, og det er jo litt spennende syns jeg, det å se hvordan folk tenker.

Jeg er ganske trygg i klesvalgene mine, men jeg skjønner at denne typen tråder kan oppleves som kjipe og kanskje litt innvaderende. Det betyr dog ikke at jeg syns vi ikke skal starte sånne tråder. :fårklarer:

Eg som starta denne tråden har ikkje et sekund tenkt at den er kjip altså! Eg var berre nysgjerrig på om det er ei type jakke som er så gjengs som eg har tenkt og trudd. Jakka mi er superfin, feminin og eg angre ikkje et sekund på kjøpet. Uansett kva FP seier.

Gammel 07-04-14, 14:56   #129
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns heller ikke det er en kjip jakke. Det er bare en jakke som ikke passer min stil, og som jeg ikke har noe bruksområde for. Så jeg er den ganske likegyldig, egentlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:57   #130
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har overhodet ingen problemer med tråder som dette, eller Shabby-chic-tråden som var for en tid tilbake. Er såpass trygg på meg selv at jeg ikke tar meg nær av det selv om det skulle være min favoritt som ble disset.

Jeg liker best litt lange jakker, og er ikke glad i blanke stoff, bobler og sterke farger, så jeg ville nok ikke kjøpt en slik jakke for å gå med som ytterjakke til vanlig. Men jeg kunne godt hatt en slik til bruk under skalljakke, siden den isolerer like godt, men tar mye mindre plass og er mye lettere enn ull (og jeg grøsser av å ta i fleece). Men jeg har ingen umiddelbare planer om å skaffe meg en.

Gammel 07-04-14, 15:04   #131
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde stusset veldig om jeg traff deg i en slik, Tally.

Gammel 07-04-14, 15:05   #132
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg hadde stusset veldig om jeg traff deg i en slik, Tally.

Ja, det er ikke helt meg. Men jeg har fritidstøy da! Og her om dagen var jeg helt normcore i olabukser, joggesko og lyseblå norrønajakke! Venninnen min kjente meg ikke igjen, haha!

Gammel 07-04-14, 15:15   #133
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde på min rosa sommerdunjakke og blå og rosa joggesko senest i forrige uke da jeg var ute og hentet og sorterte lopper. Jeg er forresten middelaldrende.

Og etter å ha holdt varetelling i heimen til en annen tråd, vet jeg at jeg har minst 20 andre jakker, så jeg går ikke igjen i den rosa dunjakken akkurat. den er forresten super å ha med på tur, den veier nesten ingenting og får plass i en bitteliten pose.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 15:32   #134
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingeniøren i meg blir veldig fascinert over at jeg kan tre hele jakken inn i den ene brystlommen.

- No. 4 -
Gammel 07-04-14, 15:41   #135
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg kan godt se for meg at det er et smart plagg på fjelltur og sånn, siden den er så lett.

Gammel 07-04-14, 15:45   #136
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og varm på en helt spesiell måte! Jeg er sikkert preget av at den gangen jeg har hatt på en sånn så stod jeg og hutret i kald tidligvårsol, optimistisk kledd i den tykkeste skinnjakken min. Og så fikk jeg av meg skinnjakka og på denne lette, lette jakken og det var som å krype inn i en varm dyne! Mmmmm!

Gammel 07-04-14, 15:48   #137
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har derimot ingen ambisjoner om at skinnjakker skal være varme, men har full forståelse for at en slik dunjakke er både lett og varm på en fin måte. Men enn så lenge har jeg nok av andre jakker jeg syns dekker det behovet mer enn bra nok, og har dermed ikke tenkt til å skape et behov for en slik jakke også.

Eller forresten! Jeg har en tynn dunjakke fra søttitallet! Knall rød, blank og puster ikke for fem flate øre. Fin på kalde afrikanske sommer(vinter)-morgener, var den, men jeg har ikke brukt den siden.

Gammel 07-04-14, 15:49   #138
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nei, det var ikke mitt skarpeste øyeblikk det der, foran klesskapet den første dagen med sol i Oslo siden 2013.

Gammel 07-04-14, 15:54   #139
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg bruker dunparkas fremdeles på alle idrettsbegivenheter utendørs, og det skal jeg gjøre leeenge enda.

:frysepinn:

- No. 4 -
Gammel 07-04-14, 15:54   #140
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det var ikke mitt skarpeste øyeblikk det der, foran klesskapet den første dagen med sol i Oslo siden 2013.

Jeg gjør det hver eneste vår da. Sol! Skinnjakke! Forkjøla!

Og litt lenger ut på våren smelter jeg vekk i samme skinnjakka.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.