Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du sånn jakke?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Har du sånn jakke?
Ja, i sportsvariant 24 10,00%
Ja, i "damevariant" 16 6,67%
Nei, men har lyst på 16 6,67%
Nei, og skal ikkje ha 186 77,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 240. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 10:17   #101
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sånn jakke?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg las deg som at denne gruppa du snakka om som referansegruppe til "skipsredarane" var meir heterogene.

Ja, for de var det. Ingen hadde lik farge og utførelse på gensere, bukser og skjorter og de hadde alle forskjellige typer plagg på seg.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg misforsto deg. Sorry.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:18   #102
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja har marineblå, og ungene har også i ulike farger.
Nå har jeg ikke fått brukt den så mye som jeg burde, men blir kanskje mer etter hvert nå. Er for frossen av meg, så går fortsatt i varmere yttertøy.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:23   #103
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min datter har en sånn. Jeg går da ikke likt kledd med min elleveåring!

Gammel 07-04-14, 10:23   #104
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns ikke det er noe farlig å eie en sånn jakke. Bare praktisk. Stil, schmil, FP. Jeg skjønte nøyaktig hvor denne tråden kom til å bære etter at jeg leste HI.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:31   #105
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt gå ganske likt kledd som elleveåringen. Hun liker bluser, strikkegensere, cardigans og jeans som jeg syns er ganske fine. Vi bytter på skjerf og smykker stadig vekk.

Hun fikk ny vårjakke nå og den kunne jeg lett gått med om jeg hadde likt den grønnfargen.

Jeg har i grunnen alltid kunnet bytte en del klær med mamma også da, så jeg er sikkert litt skada.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:37   #106
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg skjønte nøyaktig hvor denne tråden kom til å bære etter at jeg leste HI.

Joda. Det ante meg også.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Min datter har en sånn. Jeg går da ikke likt kledd med min elleveåring!

Neivel. Vi kan godt da gå i ting som ligner hverandres klær. Det er helt ok det også.

Gammel 07-04-14, 10:38   #107
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min er min RAKE motsetning i klesveien.

Jeg: Grått, svart, hvitt, beige, dust, mørkelilla hvis jeg er helt crazy
Hun: Cerise! Mint! Turkis! Knall lilla! Bringebær-rødt! Helst alt på en gang!!

Gammel 07-04-14, 10:43   #108
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Får også veldig 80 talls vibber av disse som jakkene og ser de på veldig mange damer mellom 30-50 år. Så faktisk ei som hadde en i neonrosa med matchende joggesko/sneakers om du vil.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:46   #109
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste er i grunnen ganske flink til å kle seg. Hun har alltid hatt sterke meninger om klærne sine. Før hun ble flau for alt mellom himmel og jord så skilte hun seg faktisk ut fra rosamengden både i barnehagen og på skolen. Nå ser hun mer ut som en som vil være en i mengden, men velkledd.

Gammel 07-04-14, 10:49   #110
Dronningen
Pauset

Standard

Men det er en litt tullete diskusjon. Jeg synes folk skal få gå i det de vil, uten at de skal måtte så til rette for noe. Smak og personlig stil er nå det det er. Ved å starte en slik tråd (selv om det skal være 'generell'), så må det jo være ganske opplagt at man vil møte på de som bruker et slikt plagg og de som ikke gjør det. Så skal en gruppe proklamere høylydt at 'nei det ville de ALDRI gått med', mens de andre vil oppleve at de skal måtte forklare hvorfor de gjør det. Og noen enighet blir det jo aldri, for folk liker så ulike ting. Det blir litt som på 'det andre forumet' der man relativt ofte startet tråder om hva man syntes om ditten og datten (eks. navn på barn), som så klart ville kunne være ugreit for noen. Og noen ting trengs ikke å diskuteres, for det fører egentlig ikke til noe bra. Det er bare en slags legitim måte å si noe lite hyggelig til andre på. Jeg synes folk skal være greiere mot hverandre.

Sist redigert av Dronningen : 07-04-14 kl 10:54.
Gammel 07-04-14, 10:55   #111
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg er delvis enig, Dronningen, men jeg mener også at det er unødvendig å forsvare bruken av den typen jakke. Hvis man liker jakkene så må da det være forklaring nok. Det er jo litt spennende å høre hva andre mener om et sånt fenomen som sommerdunjakken nå en gang har blitt. Og så ser vi hvor forskjellige vi er med det samme. De som har veldig behov for å si at de absolutt IKKE vil gå med ditt eller datt røper like mye om seg selv som de som er mer moderate, og det er jo litt spennende syns jeg, det å se hvordan folk tenker.

Jeg er ganske trygg i klesvalgene mine, men jeg skjønner at denne typen tråder kan oppleves som kjipe og kanskje litt innvaderende. Det betyr dog ikke at jeg syns vi ikke skal starte sånne tråder. :fårklarer:

Gammel 07-04-14, 10:59   #112
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med, eller behov for, å forsvare at jeg eier en slik jakke i alle fall. Jeg synes den er både praktisk og god, og ikke ser den så verst ut heller. Jeg er uansett ikke noe moteikon, eller tror at jeg er et .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 11:00   #113
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Men er det alltså meningen at den der tynne dunjakken skal brukes under andre jakker?

Gammel 07-04-14, 11:04   #114
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Men er det alltså meningen at den der tynne dunjakken skal brukes under andre jakker?

Slik jeg tolker det, er det egentlig to typer jakker. Den ene (typisk fra vanlige klesbutikker) er ment som en selvstendig jakke, mens den andre typen (fra sportsbutikken) er tenkt brukt under en vindtett jakke, f.eks. (eller er endog uttakbart for i en slik) - eller for seg selv, avhengig av værforhold.

Gammel 07-04-14, 11:07   #115
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Den kan brukes som vår-/høstjakke, eller under annet tøy. Fin å ha med på reiser, for den kan bli veldig liten og puttes i en liten pose som følger med en del av dem.

Gammel 07-04-14, 11:14   #116
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Slik jeg tolker det, er det egentlig to typer jakker. Den ene (typisk fra vanlige klesbutikker) er ment som en selvstendig jakke, mens den andre typen (fra sportsbutikken) er tenkt brukt under en vindtett jakke, f.eks. (eller er endog uttakbart for i en slik) - eller for seg selv, avhengig av værforhold.

Aha! Da skjønner jeg! Takk

Gammel 07-04-14, 11:27   #117
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, har ikke. Skulle jeg hatt, måtte det vært turvarianten. Jeg hadde helt sikkert funnet noen dager i sommer jeg kunne hatt det på meg. :nordlending:

Gammel 07-04-14, 11:31   #118
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jepp. Turkis er den, til og med, og med hette, og jeg bruker den titt og ofte. Noen ganger sammen med de rosa joggeskoene mine. Den er helt ypperlig nå, og strålende å ha med til kalde sommerkvelder om man sover ute, for eksempel. Barna mine har også. De bruker dem i overgangen mellom tjukk vinter jakke og allværsjakke.

Gammel 07-04-14, 12:26   #119
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, har light down fra Bergans, men bruker den bare i sportssammenheng.

Gammel 07-04-14, 12:43   #120
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg glemte å presisere at min er blå, ikke rosa. Og jeg har selvsagt sneakers (fra Nike!) som matcher.

Og jeg lever helt godt med at flere på FP syns den er helt usmakelig, når jeg tross alt lever helt fint med at mannen syns den er stygg. Det er fordelen av å være voksen og trygg på seg selv.
(Det er tross alt ganske mange plagg som har gått under fanen 'FP-uniform' som jeg absolutt ikke kunne tenkt meg.)

Men når det er sagt er det absolutt ikke den fineste jakka jeg har, langt ifra. Det er egenskapene som er helt fantastiske, helt ulikt noe annet ytterplagg jeg noen gang har hatt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.