|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
Se resultatene: Har du sånn jakke? | |||
Ja, i sportsvariant |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 10,00% |
Ja, i "damevariant" |
16 | 6,67% |
Nei, men har lyst på |
16 | 6,67% |
Nei, og skal ikkje ha |
186 | 77,50% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 240. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?
Ja, for de var det. Ingen hadde lik farge og utførelse på gensere, bukser og skjorter og de hadde alle forskjellige typer plagg på seg.
![]() |
#102 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du sånn jakke?Ja har marineblå, og ungene har også i ulike farger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?Min datter har en sånn. Jeg går da ikke likt kledd med min elleveåring!
![]() |
#105 |
Borte
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?Jeg kan godt gå ganske likt kledd som elleveåringen. Hun liker bluser, strikkegensere, cardigans og jeans som jeg syns er ganske fine. Vi bytter på skjerf og smykker stadig vekk.
![]() |
#106 |
Pauset
Neivel. Vi kan godt da gå i ting som ligner hverandres klær. Det er helt ok det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?Datteren min er min RAKE motsetning i klesveien.
![]() |
#108 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du sånn jakke?Får også veldig 80 talls vibber av disse som jakkene og ser de på veldig mange damer mellom 30-50 år. Så faktisk ei som hadde en i neonrosa med matchende joggesko/sneakers om du vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Borte
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?Min eldste er i grunnen ganske flink til å kle seg. Hun har alltid hatt sterke meninger om klærne sine. Før hun ble flau for alt mellom himmel og jord så skilte hun seg faktisk ut fra rosamengden både i barnehagen og på skolen. Nå ser hun mer ut som en som vil være en i mengden, men velkledd.
![]() |
#110 |
Pauset
![]() Sv: Har du sånn jakke?Men det er en litt tullete diskusjon. Jeg synes folk skal få gå i det de vil, uten at de skal måtte så til rette for noe. Smak og personlig stil er nå det det er. Ved å starte en slik tråd (selv om det skal være 'generell'), så må det jo være ganske opplagt at man vil møte på de som bruker et slikt plagg og de som ikke gjør det. Så skal en gruppe proklamere høylydt at 'nei det ville de ALDRI gått med', mens de andre vil oppleve at de skal måtte forklare hvorfor de gjør det. Og noen enighet blir det jo aldri, for folk liker så ulike ting. Det blir litt som på 'det andre forumet' der man relativt ofte startet tråder om hva man syntes om ditten og datten (eks. navn på barn), som så klart ville kunne være ugreit for noen. Og noen ting trengs ikke å diskuteres, for det fører egentlig ikke til noe bra. Det er bare en slags legitim måte å si noe lite hyggelig til andre på. Jeg synes folk skal være greiere mot hverandre. Sist redigert av Dronningen : 07-04-14 kl 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Borte
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?Jeg er delvis enig, Dronningen, men jeg mener også at det er unødvendig å forsvare bruken av den typen jakke. Hvis man liker jakkene så må da det være forklaring nok. Det er jo litt spennende å høre hva andre mener om et sånt fenomen som sommerdunjakken nå en gang har blitt. Og så ser vi hvor forskjellige vi er med det samme. De som har veldig behov for å si at de absolutt IKKE vil gå med ditt eller datt røper like mye om seg selv som de som er mer moderate, og det er jo litt spennende syns jeg, det å se hvordan folk tenker.
![]() |
#112 |
I mål
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?Jeg har ingen problemer med, eller behov for, å forsvare at jeg eier en slik jakke i alle fall. Jeg synes den er både praktisk og god, og ikke ser den så verst ut heller. Jeg er uansett ikke noe moteikon, eller tror at jeg er et |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Har du sånn jakke?Men er det alltså meningen at den der tynne dunjakken skal brukes under andre jakker?
![]() |
#114 |
intro
|
Slik jeg tolker det, er det egentlig to typer jakker. Den ene (typisk fra vanlige klesbutikker) er ment som en selvstendig jakke, mens den andre typen (fra sportsbutikken) er tenkt brukt under en vindtett jakke, f.eks. (eller er endog uttakbart for i en slik) - eller for seg selv, avhengig av værforhold.
![]() |
![]() |
#115 |
Pauset
Den kan brukes som vår-/høstjakke, eller under annet tøy. Fin å ha med på reiser, for den kan bli veldig liten og puttes i en liten pose som følger med en del av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Aha! Da skjønner jeg! Takk
![]() |
#117 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du sånn jakke?Nei, har ikke. Skulle jeg hatt, måtte det vært turvarianten. Jeg hadde helt sikkert funnet noen dager i sommer jeg kunne hatt det på meg. :nordlending:
![]() |
#118 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du sånn jakke?Jepp. Turkis er den, til og med, og med hette, og jeg bruker den titt og ofte. Noen ganger sammen med de rosa joggeskoene mine. Den er helt ypperlig nå, og strålende å ha med til kalde sommerkvelder om man sover ute, for eksempel. Barna mine har også. De bruker dem i overgangen mellom tjukk vinter jakke og allværsjakke.
![]() |
#120 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du sånn jakke?Jeg glemte å presisere at min er blå, ikke rosa. Og jeg har selvsagt sneakers (fra Nike!) som matcher.
![]() |
|
|