|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere? | |||
| Ingen |
|
17 | 6,42% |
| En |
|
117 | 44,15% |
| To |
|
113 | 42,64% |
| Tre |
|
14 | 5,28% |
| Fire eller flere |
|
4 | 1,51% |
| Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mange biler har dere?
Kan du ikke sykle?
|
|
|
#182 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Vi kan ukehandle på nærbutikken, for de har ikke halvparten av det vi skal ha. Så da må vi uansett kjøre lenger (10,6 km, sier Google Maps).
|
|
|
|
#183 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange biler har dere?Jeg kjører definitivt flest slike korte turer. Det er vel ganske nøyaktig to km til barneparken, en strekning jeg kjører tur/retur to ganger daglig. To km er ganske langt med tre små barn på slep, det er rett og slett uaktuelt å gå. Så over halvparten av gangene bilen vår er i bruk er det for slike korte turer.
|
|
|
#184 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Klart jeg kan sykle. Men jeg gjør det jo ikke. Jeg kan gå også. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Glamorøs
|
Men hvorfor er det uaktuelt? Da sønnen min gikk i barnehage gikk jeg til og fra med ham hver dag, en strekning på 2,5 km. Med tvillingvogn eller sykkelvogn burde det da ikke være så vanskelig?
|
|
|
#187 |
|
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Klart det er effektivt med bil, også på korte avstander. Og i mange tilfeller veldig behagelig også. Men det er litt som å tisse i buksa for å holde seg varm, ass. Om ikke lenge har vi drept planeten. Da er det ikke mye poeng i å sitte der med ørten biler lenger. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Glamorøs
|
Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns det er helt absurd. Jeg går eller sykler til jobb hver eneste dag, 2,5 km hver vei. Å sykle 2 km tar virkelig ikke mye mer tid enn å kjøre altså.
|
|
|
#190 |
|
Har diplom
Sv: Hvor mange biler har dere?Har tredemølle i kjelleren, kjører ingensteder. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Har diplom
Sv: Hvor mange biler har dere?Nei, her er det opppoverbakker alle veier. Helt sant. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Personlig pessimist
|
Det! Det var det jeg sa til dem da de måtte hente meg borti veien her fordi jeg ikke kom meg hjem. Hvorfor i alle dager gikk du dit, sa de, det er jo oppoverbakke hele veien hjem! Men det var jo nedoverbakke andre veien, ikke sant..!
|
|
|
|
#194 |
|
Glamorøs
|
Så du har kjøpt en dyr dings så du kan løpe innendørs, men du syns det er for slitsomt å sykle?
|
|
|
#195 |
|
intro
|
Jah! Hør, hør! :sykkelfanatiker:
|
|
|
|
#196 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Det ville ta minst en halvtime å komme seg dit selv med tvillingvogn (tviler dessuten på at treåringen ville akseptert å sitte i vogn, men jeg kunne selvsagt tvunget det gjennom), barn er somlete. Og så da veien tilbake, som med to barn mindre nok ville gå litt fortere. Og så gjenta det samme ved henting. Barneparken er åpen fem timer om dagen, fire om vinteren. Jeg ville ikke hatt særlig tid til å få gjort noe som helst hvis jeg skulle brukt en time på levering og en time på henting.
|
|
|
#197 |
|
Glamorøs
|
Ja, du er jo et fantastisk sykkelforbilde! Det skal innrømmes at jeg vet ikke om jeg hadde syklet samme avstand, men det viser jo at det går helt fint an å sykle et par kilometer. Virkelig.
|
|
|
#198 |
|
Har diplom
Sv: Hvor mange biler har dere?Jeg har sykkelvogn. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
intro
|
He-he, det er ikke så ofte jeg sykler hele veien de 25 kilometerne til jobb, altså - bare én gang i uka i sommerhalvåret. De aller, aller fleste turene mine er jo til toget, skolen, barnehagen, butikken, idrettshallen, foreldrene mine etc. - og det er små avstander, men både raskt, sunt, miljøvennlig og praktisk. (Og joda, jeg ser jo at jeg blir litt bortskjemt av å bo så flatt som jeg bor også.
|
|
|
|
#200 |
|
Glamorøs
|
For det første, det er da ikke umulig å bestemme at en treåring skal sitte i vogn. For det andre, veien er da en fin tid sammen. Man kan skravle, se på ting og kose seg. Jeg forstår at det er enklere å kjøre, men jeg syns ærlig talt det burde gå an å prøve noe annet også.
|
![]() |
|
|