Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-14, 22:43   #81
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Jeg er ikke sur, Katta. (Selv om ikke akkurat dine unger deler med akkurat mine unger.) Bare flau. Annenhver mandag kveld oppdager jeg at jeg heller ikke den gangen har husket å kjøpe pølser. Beklager det til ei snuppe som blir litt trist og litt sint. Men hun kommer hjem fornøyd hver gang fordi hun har fått pølse av ei i klassen. Hver gang. Samme jenta hver gang, og. Jeg tror jeg snart må kjøpe et par pølsepakker til moren som takk.

Gammel 05-03-14, 22:44   #82
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Send med ekstra utblåste egg og tidsskrifter ved høve så er du tilgitt.

Gammel 05-03-14, 22:49   #83
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sånn som Katta på dette. Sender med masse og gir streng beskjed om å dele hvis noen ikke har. Neste gang kan det være vi som glemmer.

Gammel 05-03-14, 22:51   #84
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjertet mitt smeltet totalt da Guttungen kom hjem etter akedagen nå nylig med følgende historie: "jeg drakk opp nesten all kakaoen min, mamma - men jeg ga en kopp til T, for han var så lei seg, for to gutter i sjuende hadde banket ham opp med en kjepp, og T gråt, så da fikk han kakao av meg."

Å dele er fine greier.

Gammel 05-03-14, 22:51   #85
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sendte med ekstra pølser helt til den gangen storebror fortalte at han spiste alle selv. Nå får han med 3 stk. Tennbriketter har vi sendt med.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 22:54   #86
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, og til det opprinnelige spørsmålet: musikkspiller til andreklassinger er helt feil på så mange nivå. Gratisskoleprinsipp er et av de.

Vi tilhører en skole med mange ressurssterke foreldre, og klassekontakten er absolutt en av de. Men, - alle aktiviteter i regi av klassekontaktene er gratisaktiviteter utendørs der foreldre og søsken er invitert med, alle har med hver sin matpakke (eller pølsepakke til fellesgrilling) og foreldre som melder seg frivillig baker en kake. Jeg digger det, at fokuset er på å være sammen og ikke at det skal koste noe, selv om det hadde vært enkelt å kanskje til og med enklere å finne på noe som koster penger.

Gammel 05-03-14, 22:55   #87
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg sendte med ekstra pølser helt til den gangen storebror fortalte at han spiste alle selv..

Jeg har også sendt med mer av det vi har mer av, synes det er greit, for vi har også blitt hjulpet ut av "kriser" når vi har glemt noe, men en av mine er også en storspiser som sikkert kunne spist en pakke selv.

Med lærerhatten på, ville heller ikke jeg bedt elevene ta med seg dyre duppedingser. Jeg har nok brutt gratisprinsippet noen ganger, men da har det vært med ting som jeg vet at de aller fleste kan greie å skaffe, aldri noen dyre greier.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:00   #88
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har også sendt med mer av det vi har mer av, synes det er greit, for vi har også blitt hjulpet ut av "kriser" når vi har glemt noe, men en av mine er også en storspiser som sikkert kunne spist en pakke selv.

Han spiste "bare" 5, men likevel. "Jeg tok de to siste rå, mamma".

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:01   #89
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellomsøs på snart 7 har med seg 6 sånne kalkunpølser når de griller, og de spiser hun selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:03   #90
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er krise om de spiser 5 pølser på skolegrilling. Men de har streng beskjed om å dele.

Gammel 05-03-14, 23:03   #91
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er ikke sur, Katta. (Selv om ikke akkurat dine unger deler med akkurat mine unger.) Bare flau. Annenhver mandag kveld oppdager jeg at jeg heller ikke den gangen har husket å kjøpe pølser. Beklager det til ei snuppe som blir litt trist og litt sint. Men hun kommer hjem fornøyd hver gang fordi hun har fått pølse av ei i klassen. Hver gang. Samme jenta hver gang, og. Jeg tror jeg snart må kjøpe et par pølsepakker til moren som takk.

Ha en pakke pølser i fryser. Da slipper du å glemme.

Gammel 05-03-14, 23:04   #92
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg skulle sent med om de fikk beskjed om dette i andre klasse, iPhonen min? Vi måtte nok å dratt å kjøpt en MP3 spiller vi da, og det synes jeg ikke er innenfor.

Og 1200 for overnatting på leirskole? Galskap!

Gammel 05-03-14, 23:04   #93
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Min andreklassejente spiser også gjerne 5 kalkunpølser på tur, altså. Og pølser på tur har de omtrent 6 ganger i året, så om hun spiser 5 pølser de gangene, ja da er det greit for meg. (jeg sender også med en pakke, har ikke tenkt på hvor det blir av resten)

Gammel 05-03-14, 23:04   #94
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes ikke det er krise om de spiser 5 pølser på skolegrilling. Men de har streng beskjed om å dele.

Fem pølser, nei, men en pakke inneholder jo som regel 10, og det synes jeg er litt i overkant.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:05   #95
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ikke innenfor med musikkspiller. Ikke i nærheten engang i min bok.

Men turen foreldrene har stelt i stand, kan du ikke henge på gratisskoleprinsippet. Det er ikke skolens feil.

Gammel 05-03-14, 23:06   #96
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ja, og til det opprinnelige spørsmålet: musikkspiller til andreklassinger er helt feil på så mange nivå. Gratisskoleprinsipp er et av de.

Vi tilhører en skole med mange ressurssterke foreldre, og klassekontakten er absolutt en av de. Men, - alle aktiviteter i regi av klassekontaktene er gratisaktiviteter utendørs der foreldre og søsken er invitert med, alle har med hver sin matpakke (eller pølsepakke til fellesgrilling) og foreldre som melder seg frivillig baker en kake. Jeg digger det, at fokuset er på å være sammen og ikke at det skal koste noe, selv om det hadde vært enkelt å kanskje til og med enklere å finne på noe som koster penger.

Bra!

Gammel 05-03-14, 23:09   #97
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Men turen foreldrene har stelt i stand, kan du ikke henge på gratisskoleprinsippet. Det er ikke skolens feil.

Er fullstendig klar over det. Har til og med presisert det tidligere i tråden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:10   #98
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Er fullstendig klar over det. Har til og med presisert det tidligere i tråden.

Jeg vet det. Det er bare det at hvis man bare leser HI, så er det lett å tro at du sauser de to tingene sammen inn i gratisskoleprinsippet - når det ene overhodet ikke har noe med det å gjøre.

Gammel 05-03-14, 23:19   #99
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg vet det. Det er bare det at hvis man bare leser HI, så er det lett å tro at du sauser de to tingene sammen inn i gratisskoleprinsippet - når det ene overhodet ikke har noe med det å gjøre.

Okei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:21   #100
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har frosset ned en pakke grillpølser delt to og to. Men sånn ellers, har vi noen ganger sendt med brødskive med smør og gulost i aluminiumsfolie for grilling.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.