|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg vet hvem du er...
Det er greit å fortelle noen at de er lett gjenkjennelig, men jeg syns ikke det er noe hyggelig at noen skal si: "Jeg vet hvem du er, men du får ikke vite hvem jeg er"
![]() |
#22 |
Shake it out!
|
Enig!
![]() |
#25 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er forståelig at dette virker råttent, men det kan hende det er viktig for denne brukeren at hun/han kan fortsette å være anonym og skrive om personlige ting selv, uten at Ryli eller andre vet hvem hun/han er. Gir personen seg til kjenne må vedkommende også selv gi opp litt av friheten ved å kunne skrive anonymt på et forum. Da er det mer realt å gjøre det på den måten, for å gi vedkommende et hint om å være forsiktig med hva han/hun skriver, i stedet for å ikke si noe i det hele tatt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-05-07 kl 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Live and let live
|
Det er jeg enig med deg i. Men jeg vil bare presisere at den situasjonen som det siktes til her ikke er helt slik. Og det synes jeg er viktig å få sagt siden det faktisk er en bruker på dette forumet som også sitter å leser her.
![]() |
#27 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Jeg vet hvem du er...Om jeghadde funnet noen jeg ikke ville at skulle vite hvem jeg var her hade jeg aldri gitt lyd. På et annet fora vet jeg hvem den ene brukeren er, men hun aner ikke at jeg er meg. Jeg ønsker rett og slett ikke at hun skal kjenne meg igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Semiaktiv
Da synes jeg det er mer realt å gjøre som Rylis gjenkjenner, gi et hint gjennom en moderator, i allefall hvis brukeren utleverer privatlivet sitt og skriver mye som det er åpenbart at det ikke er meningen at du skal vite.
![]() |
#29 |
navnet sjemmer ingen
Jeg ble kjent med henne etter å ha vært på samme nettsted i et års tid. Jeg har fått vite det meste om henne i RL, og hun utlever ikke noe jeg ikke ar blitt fortalt av henne. jeg treffer henne kun sporadisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Semiaktiv
Ok. Da er det sikkert ikke så nøye.
![]() |
#31 |
flisespikker
|
Det skjønner jeg godt. Det er ingen som har krav på å få vite hvem andre brukere er - man får passe på selv hva man utleverer, det er ikke andres ansvar.
![]() |
#32 |
trøtt
|
Enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Jeg vet hvem du er...Jeg vile gjerne ha fått vite det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Leser
|
Tja ... I dette tilfelle var det gode grunner til at brukeren sa i fra på denne måten. Men du må da uansett være enig i at på et generelt grunnlag at det er mer fair å faktisk si ifra enn å holde kjeft?
![]() |
#36 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Jeg vet hvem du er...Når jeg tenker meg om visste jeg om flere på NM, men det falt meg aldri inn å gi meg til kjenne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Shake it out!
|
Jeg vet ikke jeg.... Jeg tror faktisk at hvis personen som kjente igjen meg bare sagt at h*n gjorde det, uten å si hvem h*n var selv, så hadde jeg fått helt noia og ikke våget å skrive en ting her inne mer. Hadde vært utrolig ubehagelig å vite at noen visste ting om meg, uten at jeg ante hvem som visste ting....
![]() |
#38 |
frakoblet
|
![]() Sv: Jeg vet hvem du er...Jeg ville antageligvis ikke sagt noe hvis jeg oppdaget at jeg kjente noen. Det er fordi jeg er temmelig privat (bombe!). Jeg vil ikke bli gjenkjent. Men selvsagt ville jeg visst om noen likevel hadde kjent meg igjen.
![]() |
#39 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det du skriver her var hovedgrunnen til at jeg var borte fra forumet i to,tre måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Jeg vet hvem du er...Jeg må innrømme at jeg alltid - hver eneste gang - før jeg trykker "Post Reply" tenker gjennom at dette KAN bli lest av noen som det viser seg gjenkjenner meg (nå - eller i fremtiden!) og om dette er noe står for eller er/kan bli flau over (nå - eller i fremtiden). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|