|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er det greit å legge ut lagbilder på sosiale medier? | |||
| Ja |
|
49 | 42,24% |
| Nei |
|
55 | 47,41% |
| Vet ikke |
|
10 | 8,62% |
| Annet |
|
2 | 1,72% |
| Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?
Kanskje lovverket jeg linket til kan tolkes slik at type lagbilder på cup'er etc. kan ses mer på som et situasjonsbilde enn et portrettbilde? Jeg vet ikke. Men ettersom det praktiseres av mange aviser skulle man tro de hadde lovverket på sin side, får jo nesten håpe det. Eventuelt tar de bare en sjanse på at ingen protesterer.
|
|
|
#22 |
|
bits and pieces
|
Ikke her hvert fall. Begge gutta har vært i avisa uten at vi har blitt spurt. Har et supert bilde fra en fotballcup i fjor hvor eldste er i fokus. Ulovlig kopiert fra hjemmesiden deres antagelig, men men.
|
|
|
|
#23 |
|
snur
|
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Det var minsten som lurte på om det var greit at han la ut bilde av laget sitt på Instagram etter dagens håndballcup. Siden jeg var litt usikker fikk jeg beskjed om å spørre foreldreportalen
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Jeg aner ikke om noen av barna på podens lag (blandet fra alle skoler i distriktet) bor på hemmelig adresse eller om foreldrene ikke vil at barnet skal på nettet. derfor lar jeg være å publisere lagbilder og annet. Jeg synes det er greit for vår del, men jeg gjør det ikke av hensyn til andre. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Er frisk!
|
De spør ikke om lov, nei.
|
|
|
|
#27 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis han "slører" over de andre på bildet, da? (at du ikke ser hvem de er). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?På sosiale medier - nei. Ikke uten å spørre. Jeg svarer riktignok ja om jeg blir spurt, har ikke noen problemer med at mine barn er med på lagbilder som legges ut. Men jeg synes ikke det er greit uten å spørre, og gjør det aldri selv.
|
|
|
#29 |
|
Semiaktiv
Hvis han er så stor at han har en instagramprofil, så kan han vel bare spørre de andre som er med på bildet?
|
|
|
#30 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Vi legger dem ut på forballgruppen sin lukkede grupper. Jeg legger av og til ut bilder, men da er det bilder tatt på avstand, slik at unger ikke kan identifiseres. Eller der de som er med har foreldre som synes der er ok. Selv reagerer jeg ikke om noen legger ut bilde der min sønn er med. Men respekterer at andre ikke liker det.
|
|
|
#31 |
|
awesom
|
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Jeg legger ikke ut på offentlig profil, vi deler lagbilder på de ulike lagenes lukkede profiler. Jeg har forøvrig aldri blitt spurt om mine barn har fått lov å være med i avisen, de har begge vært med opp til flere ganger. Minsten har blitt avbildet i situasjonsbilder der han i aller høyeste grad er gjenkjennbar.
|
|
|
#32 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Jeg lagde en gang helvete ganske hett da et nærbilde av min sønn plutselig dukket opp i en annonse for kommunen jeg bor i. Det var ei kollega som hadde tatt bildet, som hadde havnet i kommunens fotodatabase uten min viten, og så ble det plukket ut derfra. Jeg hadde IKKE gitt min tillatelse, og ble rimelig paff da noen så bildet og sa "det var likt Minstemann". Og så var det ham. Bra det ikke var en annonse for fosterhjem.
|
|
|
#33 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Jeg tror ikke jeg har gjort det selv, men synes det er helt OK at andre gjør det. Om det havner i lokalavisen eller på FB spiller ingen rolle for meg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ctrl+z
|
De sjekker med lagene og spør generelt. Ikke hver enkelt familie. Hver klubb skal ha innhentet opplysninger ved innmelding.
|
|
|
#35 |
|
Er frisk!
|
Det er ikke innhentet opplysninger ved innmelding her. Spiller ingen rolle for meg altså.
|
|
|
|
#37 |
|
Er frisk!
|
Skjønner.
|
|
|
|
#38 |
|
TittelTøs
|
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Jeg synes det er greit, men spør alltid om tillatelse selv før jeg (evnt.) gjør det. Jeg har gitt beskjed til mine barn at de bare skal si fornavnet sitt, dersom de skulle havne i avisen. Noe ett av barna ofte gjør. :linselus:
|
|
|
#39 |
|
Semiaktiv
Jeg ga engang et bilde av sønnen min i Manduca, til ei som solgte slike, for hun trengte et bilde til en informasjonsplakat om ergonomisk bæring som skulle henge på et fysikalsk institutt.
|
|
|
#40 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det greit å legge ut lagbilder (av unger) på sosiale medier?Jeg synes det er i grenseland, og lar være å gjøre det selv. Jeg reagerer ikke hvis noen legger ut av mitt barn uten navn.
|
![]() |
|
|