Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-13, 15:45   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nattesøvnen betyr så mye for oss at vi legger penger i å ha to soverom og AC.

Men trenger ungene også eget soverom for å sove godt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 15:53   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men trenger ungene også eget soverom for å sove godt?

Vi foretrekker at de har eget soverom. Men vi kunne godt hatt to ekstrasenger inne på soverommet vårt hvis det var plass.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 17:52   #63
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må tilbringe 5 netter i telt om sommeren. Da er jo alt annet luksus etterpå. Hvis man gjør det uka før sydenturen, så sover man på hva som helst etterpå. Bare det er innendørs.

Gammel 01-01-14, 18:52   #64
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det er løsningen ?

Telt først, så er alt annet luksus.

Jeg tror definitvt at ungene sover bedre på sofaene enn hva vi voksne gjør, sånn siden de ikke veier så mye at de krever like mye av madrassene. Men, vi får vel først faktisk KOMME oss på ferie, før vi trenger tenke mer på dette.

Jeg registrerte meg i sin tid på dette forumet etter å ha googlet etter erfaringer med sunwing på rhodos. (Da bodde vi i Bergen, og da går direkteflyene flere steder enn de gjør herfra) Da var det også disse babyleiligherene jeg så på. Pga han som nå er 5. Og fortsatt DRØMMER jeg om en slik type ferie.

Gammel 02-01-14, 00:23   #65
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kanskje det er løsningen ?

Telt først, så er alt annet luksus.

Jeg tror definitvt at ungene sover bedre på sofaene enn hva vi voksne gjør, sånn siden de ikke veier så mye at de krever like mye av madrassene. Men, vi får vel først faktisk KOMME oss på ferie, før vi trenger tenke mer på dette.

Jeg registrerte meg i sin tid på dette forumet etter å ha googlet etter erfaringer med sunwing på rhodos. (Da bodde vi i Bergen, og da går direkteflyene flere steder enn de gjør herfra) Da var det også disse babyleiligherene jeg så på. Pga han som nå er 5. Og fortsatt DRØMMER jeg om en slik type ferie.

Han er vel omtrent seks når dere drar. De blir større og ting går bedre.

Gammel 02-01-14, 00:26   #66
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Mine to på snart 6 og 8 kan finne på å ligge andføttes, så det hadde sikkert gått fint med dine to. En i hver ende i en ekstraseng?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 00:27   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Mine to på snart 6 og 8 kan finne på å ligge andføttes, så det hadde sikkert gått fint med dine to.

Mine kunne sovet slik, men det hadde blitt spetakkel om morgenen.

Gammel 02-01-14, 01:18   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Skynd deg å reise før de blir 180 cm høye, svetter og ikke legger seg før etter deg!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 11:59   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Skynd deg å reise før de blir 180 cm høye, svetter og ikke legger seg før etter deg!

Gammel 02-01-14, 12:06   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være gøy å dra på tur med dem da også. Bare annerledes.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 12:56   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det kan være gøy å dra på tur med dem da også. Bare annerledes.

Selvfølgelig. Men voksentid, som mange snakker om, eksisterer jo knapt om kveldene. Men man får sove sammen. Det får man. Knis.

Gammel 02-01-14, 15:46   #72
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Men voksentid, som mange snakker om, eksisterer jo knapt om kveldene. Men man får sove sammen. Det får man. Knis.

Alt som 14-åring gjorde jeg tin g på kvelden uten mine foreldre da vi var i syden. Så voksentid fikk de. Pusse tenner selv klarte jeg også, og å passe på at jeg gikk på do, eller ikke druknet.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 16:07   #73
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg sendte ikke fjortisen alene i fjor. Never ever.

Gammel 02-01-14, 18:55   #74
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

fjortissen reiser ikke alene, men kan kanskje finne på ting bittelitt utenfor foreldrens radar innimellom på felles reise?

Aner ikke, mine er ikke så store.

Det er ikke ungene som gjør at vi ikke har dradd da, sånn egentlig, mer rett og slett det at vi ikke har ferie på den måten, mangler gjennomføringsevne, ender opp med siste-liten-planer, ikke vet når vi får ferie, og reiser til svigermor på østlandet...

Gammel 02-01-14, 19:51   #75
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noen "voksentid" om kvelden lenger når ungene begynner å bli store.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:55   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er ikke noen "voksentid" om kvelden lenger når ungene begynner å bli store.

Det er vel bare nødvendigvis slik er det er, men jeg kjenner jeg gruer meg litt...

Apropos senger på ferie: Hvorfor sover alle søreuropeere på knallharde senger? Jeg har nesten aldri sovet i en myk seng noen gang i Sør-Europa. Til og med på flotte hoteller.

Gammel 03-01-14, 12:26   #77
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer vel kanskej an på hva man legger i "voksentid". For meg er det fravær av mas og nødvendig hjelp, ergo må mine små barn være i seng. Når de er 14 og 15 antar jeg de i noe grad finner på ting selv, både på dagen og kvelden. I tillegg antar jeg de spiller litt spill, leser bok eller annet på egenhånd hvis de ikke er ute om kvelden, eller at de kanskje tilogmed liker å se noen av de samme filmene som meg. Så da trodde jeg kanskje voksentid ikke var like påkrevet (for meg ihvertfall) som når man har barn på feks 2 og 5 i turbofart og tilsyn hele dagen.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 13:11   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det kommer vel kanskej an på hva man legger i "voksentid". For meg er det fravær av mas og nødvendig hjelp, ergo må mine små barn være i seng. Når de er 14 og 15 antar jeg de i noe grad finner på ting selv, både på dagen og kvelden. I tillegg antar jeg de spiller litt spill, leser bok eller annet på egenhånd hvis de ikke er ute om kvelden, eller at de kanskje tilogmed liker å se noen av de samme filmene som meg. Så da trodde jeg kanskje voksentid ikke var like påkrevet (for meg ihvertfall) som når man har barn på feks 2 og 5 i turbofart og tilsyn hele dagen.

Det tror jeg du har mye rett i, selv om jeg selv har sett at det kan være mye mas og utfordringer med en tenåring også.

Det jeg legger i voksentid er tid med mannen min. Tid til å snakke om hva man vil uten at ungene hører på. Og jeg har visst plenty av barne-uvennlige ting å snakke med mannen min om i løpet av en dag, har det vist seg. Jeg blir sprø om jeg ikke kan ha noen ordentlige samtaler med ham i løpet av en dag. Og da mener jeg uten risiko for å bli avbrutt.

Når han er bortreist har jeg ikke noe stort behov for voksentid, jeg får det jeg trenger, jeg har relativt store (men tidvis kranglete og intense) barn. Så jeg burde kanskje vært mer tydelig i hva jeg definerer som voksentid, jeg tror riktignok jeg ikke helt var klar over definisjonen min før nå nettopp.

Sist redigert av Hyacinth : 03-01-14 kl 13:20.
Gammel 03-01-14, 13:12   #79
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Ikke mas og tenåringer er utopi hos oss. Helt ærlig så er det kjipeste med å ha tenåringer at jeg aldri får ha hodet mitt i fred. Knappast i søvne. Man må jo ha dem i hus før man kan slappe av.

Nå høres jeg sikkert negativ ut. Det er mye flott med tenåringer, men at det er mer strevsomt med småbarn har jeg aldri forstått.

Gammel 03-01-14, 13:15   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ikke mas og tenåringer er utopi hos oss. Helt ærlig så er det kjipeste med å ha tenåringer at jeg aldri får ha hodet mitt i fred. Knappast i søvne. Man må jo ha dem i hus før man kan slappe av.

Nå høres jeg sikkert negativ ut. Det er mye flott med tenåringer, men at det er mer strevsomt med småbarn har jeg aldri forstått.

Jeg har en mistanke om at det kan bli slik hos oss også. Vi har en snart-tenåring med spesielle behov. Hun er umoden og på mange måter er det ganske krevende, selv om hun selvsagt er mer selvgående enn da hun var yngre.

For ikke å snakke om taxivirksomheten vi bedriver om ettermiddagene. (Ja, diskusjonen om å frakte seg selv har vi hatt før, og hos oss er ikke det mulig.) Vi har aldri, aldri i livet vårt hatt en så travel høst som denne høsten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.