|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hjelp søkes... - Storfamilie-syden-ferie
Bestille billetter med norwegian eller annet flyselskap, bestille hotell direkte på hjemmesiden. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
Det siste skjønner jeg om man har store barn. For oss som reiste med 7 barn på under 7 år var det veldig godt å slippe å styre med å lage mat selv (vi hadde mulighet) og å kunne slippe å finne restauranter med bord til alle og mat som alle tålte og likte. Bare det å ha lekeplass såpass nært at ungene kunne leke når de var ferdigspist slik at vi voksne kunne sitte lenge ved bordet var ren luksus. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
can-jur
|
Vi må ut med minst 13.000 bare for fly, da har vi 10 timer med venting ved flyplass i forbinnelse med mellomlanding. 23.000 uten mellomlanding....
|
|
|
|
#24 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp søkes... - Storfamilie-syden-ferieDet er ikke alltid man får bedre pris av å sy sammen selv, men ofte.
|
|
|
#25 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Kanskje 14000-24000 for fem er råbillig i utgangspunktet? Vi reiser til Kreta alle fem med Apollo i juni og betaler 34000,- (ett av barna er til og med baby og reiser nesten gratis) Dette er ikke med AI eller frokost engang, men med en liten leilighet med soverom på et stort hotell med lekeplass og barnebasseng.
|
|
|
#26 |
|
can-jur
|
Ving, høstferien.
|
|
|
|
#27 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hjelp søkes... - Storfamilie-syden-ferie14 000 for seks personer, en uke i høstferien med halvpensjon? Hvor er det?
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Hjelp søkes... - Storfamilie-syden-ferieDet er ikke gitt at man får det billigere om man bestiller selv, men av og til får man det. Man kan få billigere charter enn å bestille på sunwing også. Når man bestiller fly og leilighet er det endel service som ikke er inkludert blant annet, og det er ikke sikkert man sammenligner samme produkt. Men hvis man både får en ferie man har mer lyst på og får det billigere så er det jo vinn-vinn. Jeg så en avisreportasje for ikke så lenge siden som delvis slo beina under det at det er billigere å bestille selv. (Men jeg er klar over at man av og til kan få samme hotell + fly til vesentlig billigere enn charter, spesielt hvis man er tidlig ute).
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Hjelp søkes... - Storfamilie-syden-ferieEllers synes jeg all inclusive resort-opplegg er kjempefint med små barn. Jeg kjenner meg ikke igjen i at det utelukker rolige morgener på verandaen eller privatliv. Og jeg synes buffet med mat ungene liker og lekeplass utenfor/barneunderholdning er topp. Vesentlig bedre enn å dra sure unger ut for å finne en restaurant, hjelpe ungene og så måtte løpe fra bordet selv før man er ferdig fordi minstemann er ferdig og lei for lengst.
|
|
|
#30 |
|
stressmonster
Ja, det kan være tidspunktet og kanskje det at vi blir borte i to uker. Vi reiser tidlig i juni litt før sesongstart også, ellers måtte vi ut med 10 000 mer og da hadde det ikke gått. Vi bor også veldig langt nord og må enten betale ekstra for fly til Oslo, som gjerne blir fem tusen for oss fem eller dra fra Alta og da er det ikke så mye å velge i.
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Hjelp søkes... - Storfamilie-syden-ferieDet å kunne reise når som helst og å kunne bestille reise fra Oslo betyr jo veldig mye for prisen på turen. Jeg tror kanskje forholdet charter/annet fly kan variere endel med flyplass.
|
|
|
#32 |
|
stressmonster
Jeg satser på at det skal gå greit å spise frokost i leiligheten og lunsj og middag ute. Vi hadde et par hotellovernattinger i sommerferien i år og fant ut at buffet med to smårollinger ikke er ideelt for oss. Vi må jo løpe fram og tilbake som hodeløse kyllinger. Stress! Mye løser seg nok om ett par tre år, da blir det lettere å planlegge behagelige ferier.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Jeg har tro på at AI er greit når ungene er store nok til å være uten tilsyn konstant og klarer å forsyne seg selv. Men når vi hadde det med unger på 2,4 og 7, så syns jeg det var styrete. Ungene trengte hjelp til å forsyne seg og siden spisesalen var enorm måtte vi gå en voksen om gangen. Så når endelig vi voksne hadde fått mat var ungene klare til å gå fra bordet. Og de var for små til å gå rundt på egenhånd. |
|
|
|
![]() |
|
|