|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi skal være på hytta til søstra mi fra 29. desember til 1.nyttårsdag, og feire nyttår sammen med henne, svoger og deres to barn på hhv 12 og 9 år. Været ser bra ut, og vi håper på å få noen fine skiturer. Selve nyttårsaften blir det vel forhåpentligvis også en skitur, så blir det pinnekjøtt til middag på kvelden, så sender vi vel noen raketter i været rundt midnatt. Hvis det er folk på de andre hyttene/gårdene rundt om kan ungene få gå julebukk på ettermiddagen nyttårsaften, eventuelt dagen før.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi skal ha middagen hjemme, lage kalkun og får gjester |
|
|
|
|
|
#63 |
|
både her og der
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi pleier å feire med 2-3 familier med barn på samme som våre. I år er vi bedt bort på tapas.
|
|
|
#64 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi er som regel en stor gjeng på nyttår. Vi pleier å være +/- 20 stk, med barn i alderen 3-12 i år. I flere år har vi reist på hyttetur til sørlandet (fordelt på flere hytter i samme området), men i år skal vi være hjemme hos oss. Vi har spisebord til 22 personer, og foreløpig ser det ut til at vi klarer oss med én bordsetning. I fjor spiste barna først og vi voksne etterpå, og det var forsåvidt også veldig greit.
|
|
|
|
#65 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Husker ikke sist jeg ble bedt bort på nyttårsaften. Det er mange, mange år siden. De årene jeg har vesla koser vi oss med god mat før hun legger seg. Til nå har hun ikke vært oppe for å se raketter, får se hvordan det blir i år. De årene hun er hos faren har jeg sittet hjemme alene og tatt en øl eller to. Altså ikke så mye å skrive om. Jeg venter forøvrig på endelig svar fra en venninne i år, vi kunne komme å spise middag hos de hvis det ble så hun skal være hjemme. Det er vel det nærmeste jeg kan komme en invitasjon. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
I mål
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi er tre familier som feirer sammen, roterer på hvor vi er og bidrar alle til maten, selv om det stort sett faller mest på vertskapet av praktiske grunner. 7 barn, alder 3-11; lillesøster er yngst. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi har ikke lagt en eneste plan. Jeg skal nemlig på jobb både nyttårsaften og 1. nyttårsdag. Så jeg er kjedelig i år, og håper bare folk blir fort ferdig med fyrverkeriet slik at jeg kan stille opplagt på jobb |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Etter vi fikk barn så har vi stort sett vært hjemme på nyttårsaften. Foreldrene mine har gjerne kommet på middag, men siste par årene så har ikke de det heller, så da har vi invitert de eldre naboekteparet (som har fullt av barn og barnebarn, men aldri blir bedt til noen av dem på nyttårsaften) til middag til oss også har de tuslet hjem i ni-tiden på kvelden. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
kamerat
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi er hos svigerforeldrene mine, som varter oss hemningsløst opp og serverer den vidunderligste mat. Bra opplegg!
|
|
|
#70 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?I år er mannen min og jeg uten barn, så vi skal reise på hytta bare oss to. Det blir nok en stille feiring med mye ettertenksomhet.
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi er på hyttetur i Kristiansand, og skal feire her vi 5. Skal kose oss med kalkun, god dessert og god vin.
|
|
|
#72 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vanlighvis er nyttårsaften en rolig dag. Vi feirer den hjemme med god mat og kanskje noe som smeller litt i 8 tiden før ungene legger seg.
|
|
|
#73 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi er bedt bort. Regner med at det er pinnekjøtt på menyen. Jeg har sagt at jeg kan bake kake ig evt lage dessert.
|
|
|
|
#74 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?
Det der hørtes kjent ut.
|
|
|
#75 |
|
Fartsfantom
|
Takk! |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Jentungen skal være hos pappaen, så mannen og jeg tenkte en rolig kveld med god mat og vin for bare oss to. Litt deilig etter å ha hatt huset fullt hele jula. Så lurte naboene på hva vi skulle gjøre, og pappaen til jentungen lurte på om de kunne komme opp hit og se på fyrverkeri utpå kvelden (han bor innenfor forbudssonen). Så nå kommer naboen med unger, eksen, hans kjæreste, hans mor og datteren vår til oss. Ganske annerledes enn vi tenkte, men det blir hyggelig.
|
|
|
|
#77 |
|
|
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi skal være hjemme. Menyen er ikke bestemt og dessert som matcher er derfor heller ikke bestemt. Vi får ganske så urbane og fornemme gjester, så lista må nok legges høyt. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2013
![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Vi blir hjemme og har ikke noen store planer. Vi skal spise god mat, spille brettspill og gjøre litt det barna har lyst til. Når klokka nærmer seg midnatt reiser vi til nærmeste tettsted for å se på rakettene. Jeg har ikke noen spesielle tradisjoner knytter til denne dagen. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere på nyttårsaften?Toer'n her har bursdagpå nyttårsaften, så vi har alltid familieselskap kl.12 med brunsj/koldtbord og kaker/dessert.
|
|
|
#80 |
|
Opp og ned
|
Høres kjent ut det der.
|
![]() |
|