|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Dagtid julaftenLang frokost, så ut og finne bjørkepinner og inn for å spikke. Omkledning for barna som skal spille i kirken. Forberede middag, spise grøt, vente og dekke bord. Med NRK i bakgrunnen.
|
|
|
|
#42 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagtid julaftenFrokost, en gave til gutten, tradisjonsrike filmer paa TV, siste innkjöp evt., hente hummer som vi har bestilt til 1. juledag, knipe paa pakker, risgröt med mandel og marsipangris, pynte oss, kirken, forberede julemiddagen, kongerökelse, litt julesnop eller kaker, dekke bordet ekstra fint, glede oss... |
|
|
|
|
|
#43 |
|
can-jur
|
Sv: Dagtid julaftenLang frokost.
|
|
|
|
#45 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Dagtid julaftenVi står opp tidlig og spiser litt av julestrømpene. Så får ungene åpne nissepakkene som ligger i strømpene (eller utenfor hvis det er mange |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Dagtid julaftenFørst strømpa og litt treg start. Så drar de som vil til oldemor for å spise riskrem kl 11 og se på "Tre nøtter til Askepott".Mannen er hjemme for å skrelle poteter.
|
|
|
#47 |
|
Epikur
|
Sv: Dagtid julaftenLang frokost, stryking vi ikke har rukket, matlaging, dekking, TV, kirke. Veldig koselig!
|
|
|
#48 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Dagtid julaftenJeg skal bare se på tv, spise godteri, og lade opp til å jobbe kvelden. *sukk* |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagtid julaftenSiden jeg er førstemann oppe tusler jeg rundt i ett julepyntet hus, tenner lys, klemmer litt på pakkene under treet og koser meg glugg ihjel. Når gutta finner det for godt å våkne er det julestrømper, frokost, tv og litt rydding. Mannen begynner på middagen mens jeg dekker bord og lager blomsteroppsats.
|
|
|
#50 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Dagtid julaftenJeg skal i kirken i år, det er lenge siden sist. Sist jeg var så holdt presten en preken som var så depressiv og full av død og elendighet, at både jeg og svigerrinnen min trodde vi hadde tatt feil av høytidene. Nå har vi fått ny fantastisk prest, og jeg har lyst til å gå i kirken i år.
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dagtid julaftenJeg har og lyst å gå i kirken i år, mange år siden sist (på julaften).
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Dagtid julaftenI år har vi leid en leilighet i Trysil, så jeg tipper at gutta står slalom så lenge bakken er åpen. Jeg skal sikkert pusle med maten, se på TV og sånt. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Dagtid julaftenDet kjem an på. Annakvart år er vi hos min familie. Då er det julesokk med snop og julehefter til fire voksne barn med svigerbarn, Askepott og Reisen til julestjernen, innimellom styrking og ordning.
|
|
|
|
#54 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Dagtid julaftenFørst en god frokost, så litt barnetv og godis. Grøt hos svigers og innom kirkegården for å legge på kranser. Så til mamma og pappa for å se mer barnetv før middag kl17.
|
![]() |
|
|