|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dagtid julaftenHva gjør du på dagtid på julaften? Vi skal bort til middag i år, så plutselig har vi dagen uten de store planene når vi nå slipper å lage julemiddagen. Skal selvfølgelig se på Disney- kavalkaden på nrk, men bortsett fra det |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagtid julaftenJa, hva gjør vi? Ser litt på tv osv. Barna er alltid spente på hva de har fått av nissen i julestrømpen. Ofte er vi ute noen timer. Vi har nesten aldri feiret i eget hus, men i år skal vi det.
05 og 08 Sist redigert av millact : 20-12-13 kl 22:46. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Dagtid julaftenLegger puslespill. Jeg har kjøpt pusleball med julemotiv til sjuåringen til mannen, og gleder meg sånn til å lage den sammen med henne.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagtid julaftenSover "lenge", spiser god frokost sammen, ser på TV, ungene får åpne et par pakker hver, daffer rundt i pysjen til langt på dag, setter pinnekjøttet på kok rundt kl. 14-15, dusjer og pynter oss og så kommer gjestene rundt kl. 17.
|
|
|
#9 |
|
snur
|
Sv: Dagtid julaftenVi skal til mamma og pappa i år, første året på lenge at vi ikke skal være hjemme og ha besøk. Så jeg vet rett og slett ikke. Sove lenge, bedre frokost, tv, en tur på grava til svigermor, svigerfar, div. besteforeldre (tror vi må innom tre gravsteder på vei til mamma og pappa). Kjører sikker rett etter disney på tv tenker jeg så vi kommer frem i god tid og kan kose oss og hjelpe til litt der mens vi koser oss og hører på julemusikk. Muligens en tur i kirka.
|
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
Sv: Dagtid julaftenTja, vi daffer vel rundt, ser på TV og så spiser vi god lunsj med farmors rundstykker (oppskriften hennes da altså) med godt pålegg og varm sjokolade laget fra bunnen av.
|
|
|
|
#11 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Dagtid julaftenJeg sover ikke lenge. Står opp tidlig sånn at alle lys er tent når ungene kommer opp. Magisk! Julemorgen i pysjen med strømpegodt og tv, sen frokost, ungene får åpne en pakke hver, jeg får pinnekjøttet på kok, lager kålrabistappe, ser mer jule-tv og så pentøy, besøk til lillepia på kirkegården og gudstjeneste.
|
|
|
#12 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagtid julaftenJobbe
|
|
|
#14 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagtid julaften
Og jeg er jo da så full a F
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Dagtid julaftenVi blir 15 stk her på julaften, så jeg regner med at dagen går med til litt matlaging, reiing av senger og innlosjering av gjester. Heldigvis deltar gjestene i arbeidet, så jeg får nok sett både Askepott og Donald, samt daffe litt rundt og kose meg med mann, barn og gjester. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Dagtid julaftenVi spiser en lang frokost, ungene åpner julestrømper, vi ser på tv/film og generelt koser oss. Ut på dagen må alle dusje og stelle seg og vi starter på matlagingen. Syns egentlig det er mer enn nok for oss. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Dagtid julaftenSpise frokost, kjøpe brød, skrelle poteter, stryke duken(om jeg ikke rakk det lille juleaften). Kjøre til "tante" for å spise grøt og se "tre nøtter til Askepott" med familie og venner.
|
|
|
#19 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Dagtid julaftenVi har familietreff på formiddagen. Et ork egentlig, all den tid jeg vet at hjemme så står pinnekjøttet og venter på å få koke. Men ok, det er koselig, og jeg har lært meg å forkoke maten litt på lille julaften, så kabalen går alltid opp.
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Dagtid julaftenLiten frokost, julestrømper, Finbeck og Fia julehefte, 3 nøtter til Askepott, Reisen til Julestjernen, julegrøt, kirken, Disneys jul.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 20-12-13 kl 02:37. |
|
|
|
![]() |
|
|