Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dagtid julaften

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-13, 00:20   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dagtid julaften

Hva gjør du på dagtid på julaften? Vi skal bort til middag i år, så plutselig har vi dagen uten de store planene når vi nå slipper å lage julemiddagen. Skal selvfølgelig se på Disney- kavalkaden på nrk, men bortsett fra det

Er åpen for nye tradisjoner og innspill.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:21   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagtid julaften

Kniper på pakker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:22   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg skal en tur på kirkegården, men bare dersom det er oppholdsvær. Ellers så skal jeg ikke gjøre noenting.

Gammel 20-12-13, 00:26   #4
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hva gjør vi? Ser litt på tv osv. Barna er alltid spente på hva de har fått av nissen i julestrømpen. Ofte er vi ute noen timer. Vi har nesten aldri feiret i eget hus, men i år skal vi det.

Sist redigert av millact : 20-12-13 kl 22:46.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:27   #5
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legger puslespill. Jeg har kjøpt pusleball med julemotiv til sjuåringen til mannen, og gleder meg sånn til å lage den sammen med henne.

Før jeg ble hedning, gikk jeg i kirken. Hadde jeg bodd nærmere steder der foreldrene mine er gravlagt, hadde jeg nok tatt en tur på kirkegåden.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:27   #6
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kniper på pakker.

Jeg og.

Og så ser vi på tv, bl.a. Tre nøtter til Askepott, Disneytegnefilmene kl 14 på NRK og igjen kl 15 på SV1.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 00:30   #7
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sover "lenge", spiser god frokost sammen, ser på TV, ungene får åpne et par pakker hver, daffer rundt i pysjen til langt på dag, setter pinnekjøttet på kok rundt kl. 14-15, dusjer og pynter oss og så kommer gjestene rundt kl. 17.

Gammel 20-12-13, 00:37   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sover ganske lenge, spiser god frokost, ser litt på tv, skifter til pentøyet og får hele hurven i kirka.

Gammel 20-12-13, 00:40   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi skal til mamma og pappa i år, første året på lenge at vi ikke skal være hjemme og ha besøk. Så jeg vet rett og slett ikke. Sove lenge, bedre frokost, tv, en tur på grava til svigermor, svigerfar, div. besteforeldre (tror vi må innom tre gravsteder på vei til mamma og pappa). Kjører sikker rett etter disney på tv tenker jeg så vi kommer frem i god tid og kan kose oss og hjelpe til litt der mens vi koser oss og hører på julemusikk. Muligens en tur i kirka.

Gammel 20-12-13, 00:47   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, vi daffer vel rundt, ser på TV og så spiser vi god lunsj med farmors rundstykker (oppskriften hennes da altså) med godt pålegg og varm sjokolade laget fra bunnen av.

Gammel 20-12-13, 00:47   #11
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sover ikke lenge. Står opp tidlig sånn at alle lys er tent når ungene kommer opp. Magisk! Julemorgen i pysjen med strømpegodt og tv, sen frokost, ungene får åpne en pakke hver, jeg får pinnekjøttet på kok, lager kålrabistappe, ser mer jule-tv og så pentøy, besøk til lillepia på kirkegården og gudstjeneste.

Gammel 20-12-13, 00:54   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jobbe

Gammel 20-12-13, 01:08   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg glemte å skrive spise godteriet i julestrømpene. Vi har hver vår julestrømpene og barna ler av at min er den minste.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 01:13   #14
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Jeg glemte å skrive spise godteriet i julestrømpene. Vi har hver vår julestrømpene og barna ler av at min er den minste.

Og jeg er jo da så full a F At jeg ville kjøpt en GIGANTISK en til meg på pur F. Og sagt den som ler sist osv.

Gammel 20-12-13, 01:15   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir 15 stk her på julaften, så jeg regner med at dagen går med til litt matlaging, reiing av senger og innlosjering av gjester. Heldigvis deltar gjestene i arbeidet, så jeg får nok sett både Askepott og Donald, samt daffe litt rundt og kose meg med mann, barn og gjester.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 01:37   #16
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi spiser en lang frokost, ungene åpner julestrømper, vi ser på tv/film og generelt koser oss. Ut på dagen må alle dusje og stelle seg og vi starter på matlagingen. Syns egentlig det er mer enn nok for oss.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 02:00   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise frokost, kjøpe brød, skrelle poteter, stryke duken(om jeg ikke rakk det lille juleaften). Kjøre til "tante" for å spise grøt og se "tre nøtter til Askepott" med familie og venner.
Hjem igjen, en tur i kirken. Lille E skal spille.
Lage mat mens TV surrer i bakgrunnen.

Gammel 20-12-13, 02:13   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser en laaaang frokost og ser på det obligatoriske på TV.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 02:25   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har familietreff på formiddagen. Et ork egentlig, all den tid jeg vet at hjemme så står pinnekjøttet og venter på å få koke. Men ok, det er koselig, og jeg har lært meg å forkoke maten litt på lille julaften, så kabalen går alltid opp.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 02:29   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liten frokost, julestrømper, Finbeck og Fia julehefte, 3 nøtter til Askepott, Reisen til Julestjernen, julegrøt, kirken, Disneys jul.

Same procedure as every year.

Sist redigert av Fløyel : 20-12-13 kl 02:37.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.