Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hopper de over lilla/advent

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-13, 13:13   #161
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hopper de over lilla/advent

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det er jo det som er å pynte til advent!

tja, ikke hvis man leser om duker, lysarrangement. Og for ikke å snakke om ryddige hjem. (Vi måtte avlyse vaskeren som skulle ha vært her på fredag, for ingen hadde tid til å rydde til de skulle komme. - men nå kommer de i morgen, da blir det litt triveligere her - må bare få vasket ferdig, brettet og ryddet vekk 10 maskiner med klær først. )

Gammel 01-12-13, 17:06   #162
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, svibler må vi ha i desember. Jeg kjøpte i går. Det er skikkelig julelukt for meg.

Uff. Det er jo eigentleg det. Men den jula eg var gravid og me var hjå svigers enda eg opp med å flytta alle sviblane hennar ut i kjellartrappa pga kvalme. Og ho for rundt med dystert blikk og hadde svigerdatter from hell.

Gammel 01-12-13, 17:10   #163
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

tja, ikke hvis man leser om duker, lysarrangement. Og for ikke å snakke om ryddige hjem. (Vi måtte avlyse vaskeren som skulle ha vært her på fredag, for ingen hadde tid til å rydde til de skulle komme. - men nå kommer de i morgen, da blir det litt triveligere her - må bare få vasket ferdig, brettet og ryddet vekk 10 maskiner med klær først. )

Ryddig hus har vi slett ikke. Vi jobber med saken. Det kommer ingen vaskere her (utover svigermor som kommer om et par uker, men jeg har ikke tenkt at hun skal ta julevasken min) så det er årsaken tilmin o'store juleliste som har delt huset inn i like mange soner som det var uker igjen da jeg laget den, og en sone er fokus pr uke.

Derav at jeg rydder kjøkkenet i dag. Selv om det er første søndag i advent aldri så mye.

Gammel 01-12-13, 17:13   #164
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke ha noen former for løkplanter i huset mitt. Det er litt kjipt, men sånn er det bare.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 17:20   #165
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

All adventspyntingen jeg gjør, er å henge opp lys i vinduene. Må til nød vurdere noen nisser lille julaften på grunn av guttene. Og tre da.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 17:39   #166
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her skal sønnen i huset opereres en av de to siste ukene før jul, så her har vi pyntet med både nisser og annet, røde duker, hvite duker, da vi ikke vet når vi kommer hjem, men håper senest lillejulaften og da orker jeg ikke å gyve på å pynte huset til jul ;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:44   #167
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye av julepynten jeg har går nok i kategorien "vinterpynt". Det går i alt fra naturmaterialer som kongler og tre til hvitt, glass og kanskje litt sølv. Mye av det ser nok ikke direkte ut som julepynt, men det passer heller ikke inn om sommeren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 21:57   #168
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har lilla lys i den ene staken og hvite i den andre. Ellers hnger vi opp stjernen og pynter en utebusk med lys. Vi bruker ikke duk, mn har lilla gardiner hele året. Til jul byttes gardinene til rødt pga fargekræsjen da.

Til jul har vi mest hvitt og sølv med små innslag av rødt + ensfargede røde gardiner.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 22:06   #169
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pynter med det vi har første helg i desember, juletre kommer på plass lille julaften. Kaster som regel ut alt sammen like etter nyttår. Vi er nesten ikke hjemme i selve jula, så adventstiden har tatt litt over som tiden vi koser oss med jul hjemme.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 00:27   #170
Nordlys
Nybegynner

Nordlys sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Hvor: nordpå
Nordlys har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Lilla i adventstida, rødt fra lille julaften.

Enig!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.